Jatkuva turvotus sormissa ja kasvoissa
Mistäköhän johtuu?
Päivittäin turvottaa, yleensä iltaa kohti helpottaa. Yöllä tunnen kihelmöintiä sormissa kun ne alkavat turpoamaan taas turpoamaan...
Muilla samaa?
Kommentit (3)
Mulla samaa aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkitys on muttei auta mitään
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on nesteturvotusta, joka iltaa kohti valuu painovoiman vaikutuksesta jalkoihin. Kun vietät yön makuuasennossa, neste levittyy tasaisemmin ja tuntuu siksi käsissä ja näkyy kasvoissa. Jos kokeilet illalla painaa sormella nilkasta luun päältä, siihen jää todennäköisesti kuoppa, joka kertoo nesteturvotuksesta.
Nesteturvotukseen on monia erilaisia syitä - liiallisesta suolan käytöstä syöpään. Syy pitää ensin selvittää. Minulla turvotus johtui sydämen vajaatoiminnasta ja sain siihen lääkityksen.
En ole huomannut turvotusta jaloissa tai missään muualla kehossa. Olen kylläkin todella hoikka, joten voi olla että pieni turvotus voi jäädä huomaamatta? Alan seuraamaan tarkemmin näitä oireita.
Kilpparin vajaatoimintaa ei ole. (On testattu aikaisemmin)
Sinulla on nesteturvotusta, joka iltaa kohti valuu painovoiman vaikutuksesta jalkoihin. Kun vietät yön makuuasennossa, neste levittyy tasaisemmin ja tuntuu siksi käsissä ja näkyy kasvoissa. Jos kokeilet illalla painaa sormella nilkasta luun päältä, siihen jää todennäköisesti kuoppa, joka kertoo nesteturvotuksesta.
Nesteturvotukseen on monia erilaisia syitä - liiallisesta suolan käytöstä syöpään. Syy pitää ensin selvittää. Minulla turvotus johtui sydämen vajaatoiminnasta ja sain siihen lääkityksen.