Ihmiset eivät tajua miten kaupoissa pidetään väliä. Muilla samoja kokemuksia?
Hitto että väsyttää tämä touhu. Ei se ole niin vaikeaa. Ihmiset pitävät väliä kaupan käytävillä, mutta sitten kun on päästy maksupisteelle asti, niin eivät malta odottaa että edellinen on päässyt alta pois ja pakannut ostoksensa, kaikki rynnivät ohi jos maksavat vain esim. yhden ostoksen.
Tuo koko etäisyydenpidon pointtihan nollautuu kun noin tekee. Tajutkaa jo.
Kommentit (14)
Niin ja sitten kauppojen käytävillä ilmeisesti jotkut luulee, että ohittamalla äkkiä on yhtä kuin välttää kontaktia. Tyhmää, että itse odotan edessä olevien menevän hyllyjen välissä eteenpäin, niin sitten joku pyyhältääkin nopeasti ohi ja nappaa jonkin tuotteen ja ohittaa taas minut äkkiä. Kyse siis lähikaupassa, jota voi olla hankala loogisesti kierrellä kuten suurta markettia.
Kyllä on samoja kokemuksia. Inhottaa kaupassa asioiminen, kun jonossa tulee joku puolen metrin päähän. Sitten kun mulkaisee, astutaan askel taaksepäin mutta kohta ollaan taas selän takana. Lähikauppa, K-Supermarket on myös avannut taas parin viikon tauon jälkeen paistopisteen irtomyynnin, jossa kaikki lääppivät niitä samoja ottimia, jos siis edes käyttävät niitä, eivätkä ota pullia ym. paljain käsin.
Ai täällä prismassa, kassa ei ota seuraavaa vasta kun olet saanut pakattua tavarasi. Toimii kun kassoja oli enempi auki.
Viime kauppareissulla minuun törmäsi fyysisesti NELJÄ ihmistä, kun itse seisoin hyllyjen välissä katsoen tavaroita. Näin ei yleensä tapahdu, sanoisin että ihmiset ovat jopa ajattelemattomampia kuin aikaisemmin.
Lisäksi kun jonotin kananmunien luokse antaen edessäni olevalle rauhassa tilaa valita, pari mummoa kiilasivat ohi suureen ääneen päivitellen, kuinka ihmiset ovat niin hitaita nykyään.
Minusta hevi-osasto on pahin. Muualla kuljetaan käytäviä kohti kassaa, mutta heviosastolla poukkoillaan edes takas punnistemassa ostoksia. Aina saa varoa, että joku tulee liki :-(
Tyhmät ei ymmärrä.
Eikä vaikka sanoisi.
Jotkut ostavat niin paljon tavaraa että siinä pakkaamisvaiheessa menee pieni ikuisuus. Jos jää pakkaamaan pleksin viereen niin sitten taas on se kassatäti siinä hengittämässä samaa ilmaa. Ehdotan ratkaisuksi väliseinämää kassojen pakkauspäätyyn
Jos laittaisi sellaisen tosi ison vanteen ympärille kiinni niin oisko se hyvä?
Eikä vanhemmat ohjeista lapsiaan... Eihän se lapsen vika ole, jos vanhemmat eivät osaa ohjeistaa, mutta en tykkää yhtään, kun lapsi tulee ihan taakse jonossa tai viereen hyllyiltä jotain etsiessä -- ja sitten isä tai äiti on siinä jossain lähettyvillä eikä sano mitään.
Minä en edes tajua sitä, miten etäisyyttä voisi pitää. Kävin lauantaina ruokaostoksissa K-marketissa, jossa kaikki kassat olivat toiminnassa. Itsepalvelukassa oli suljettu.
Kassalle jonottaminen sujui automaattisesti kärrynmitan välein. Pakkaamassa kuitenkin seisottiin 0,5-2 metrin päässä oman ja naapurilinjaston pakkaajista. Yskimismatkan päässä oli siis koko ajan neljä kassahenkilöä ja 4-8 asiakasta. En näe tähän ongelmaan ratkaisua, ellei jo kassajonoon tai koko kauppaan pääsemistä rajoiteta puomien ja vartijoiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sitten kauppojen käytävillä ilmeisesti jotkut luulee, että ohittamalla äkkiä on yhtä kuin välttää kontaktia. Tyhmää, että itse odotan edessä olevien menevän hyllyjen välissä eteenpäin, niin sitten joku pyyhältääkin nopeasti ohi ja nappaa jonkin tuotteen ja ohittaa taas minut äkkiä. Kyse siis lähikaupassa, jota voi olla hankala loogisesti kierrellä kuten suurta markettia.
No jos mä vähän nopeasti tosta menen niin...
Just tämä. Kauppareissu menee muuten hyvin, mutta ostosten pakkaaminen on vissiin niin älyä vaativaa, että unohtuu etäisyydet. Ihan kaikenlaiset ihmiset ovat todella typeriä tässä. Ja mä olen todella nopea, alan pakkaamaan osaa jo ennen maksamista. Jotkut kassat onneksi pidättävät ostoksia sen aikaa, että saa pakattua ja alta pois.