Menetitkö rahoja matkojen peruuntumisen takia koronasta johtuen?
Kävikö sinulle näin? Kiinnostaisi kuulla tarinoita. Kaikkiahan ei mikään vakuutus korvaa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Menetimme ison summan maaliskuun all inclusive - Kanarian matkan peruuntumisen takia: 1500 euroa.
Pettymys ja ketutus on ollut suunnaton.[/
Olitteko varanneet matkatoimiston kautta?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tunnen mielihyvää siitä, kun ihmiset kärsii nahoissaan tappiot. Kannattaako olla itsekäs ja aina olla reissussa.
Sinä taidat olla juuri se, joka on aina kadehtimassa toisten matkoja. Nauti nyt, kun kerrankin siihen on mahdollisuus, nuija!
Yli 6000€ kiinni kesän matkoissa. Eipä paljon hymyilytä ei. Jotain ehkä saadaan takaisin tai sitten ei.
Minulle tuli tänään palautus perutuista Prahan lennoista jotka oli ostettu Tickets.fi ja lentoyhtiönä Czech Airlines.
Tein reklamaation viikko sitten Bank of Norwegianille/Visa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tänään palautus perutuista Prahan lennoista jotka oli ostettu Tickets.fi ja lentoyhtiönä Czech Airlines.
Tein reklamaation viikko sitten Bank of Norwegianille/Visa.
No se palautus kävi nopeasti. Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tunnen mielihyvää siitä, kun ihmiset kärsii nahoissaan tappiot. Kannattaako olla itsekäs ja aina olla reissussa.
Jotenkin tunnen mielihyvää siitä, kun sun läheiset kuolee koronaan. Kannattaako olla itsekäs ja hamuta laumoittain ihmisiä ympärilleen.
Kaiken lentomatkustuksen voitte unohtaa heti.
Viihdematkailua ei tule takuuvarmasti ainakaan kahteen vuoteen.
Kukaan maa ei ota ketään mistään, se on päivän selvä. Varsinkin kun on kyse turisteista
Näitä kommentteja lukiessa ei voi taas kuin kummastella ihmismieltä. Yksi on tyytyväinen, kun ihmiset menettävät vaivalla ansaitsemiaan ja ehkä kauankin säästämiään rahoja. Toinen alapeukuttaa, kun joku onnellinen on onnistunut saamaan rahojaan takaisin. On se kateus kamala asia!
Mitä suuremmalla todennäköisyydellä näyttää siltä, että menetin. Matkatoimiston lupaama palautus ei vaan näytä löytävän tietä tililleni.
En tiedä vielä,
KLMn lennot ostettuna ebookersin kautta,
välillä on ollut infoa, että palautuspyyntö pitää tehdä KLMlle ja välillä, että se on tehtävä ebookersille, on tehty kummankin ohjeen mukaisesti, ei ole kuulunut kummastakaan mitään....
Odotellaan ja katsellaan kuinka käy...
Lennot on maksettu luottokortilla, pitäisikö laittaa sinnekin palautuspyyntö 🤔
Te, joilla oli matkoja varattu Italiaan elokuulle ja syyskuulle: olen aivan 100% varma, ettei se tule teille toteutumaan. Olen pahoillani. Tänään ilmoitti Italian pääministeri, että ulkonaliikkumiskielto päättyy toukokuussa, mutta siltikään omasta provinssista ei saa vielä poistua toistaiseksi. Puhutaan jo siitä, että Italian sisäinenkin kesälomaturismi on peruttu. Koulutkin avataan syyskuussa vasta ja rokotteessa menee vielä pitkään. Pidän aivan mahdottomana, että Italiaan pääsisi matkustamaan ulkomailta jo elo-syyskuussa, jos Italian sisälläkään ei saa italialaiset liikkua kaupungista toiseen kesällä.
Itselläni olisi ollut pääsiäisenä lennot Italiasta Suomeen ja takaisin. Olin varannut ne valitettavasti erään nettimatkatoimiston kautta halvalla, eli en voi ottaa suoraan yhteyttä lentoyhtiöihin. Toisesta SAS:in lennosta matkatoimisto tarjosi voucheria. Toisesta AirBalticin lennosta ei vielä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla oli matkoja varattu Italiaan elokuulle ja syyskuulle: olen aivan 100% varma, ettei se tule teille toteutumaan. Olen pahoillani. Tänään ilmoitti Italian pääministeri, että ulkonaliikkumiskielto päättyy toukokuussa, mutta siltikään omasta provinssista ei saa vielä poistua toistaiseksi. Puhutaan jo siitä, että Italian sisäinenkin kesälomaturismi on peruttu. Koulutkin avataan syyskuussa vasta ja rokotteessa menee vielä pitkään. Pidän aivan mahdottomana, että Italiaan pääsisi matkustamaan ulkomailta jo elo-syyskuussa, jos Italian sisälläkään ei saa italialaiset liikkua kaupungista toiseen kesällä.
Itselläni olisi ollut pääsiäisenä lennot Italiasta Suomeen ja takaisin. Olin varannut ne valitettavasti erään nettimatkatoimiston kautta halvalla, eli en voi ottaa suoraan yhteyttä lentoyhtiöihin. Toisesta SAS:in lennosta matkatoimisto tarjosi voucheria. Toisesta AirBalticin lennosta ei vielä tietoa.
Meillä olisi ollut lennot Italiaan elokuussa, mutta Airbaltic peruutti ne jo muutama viikko sitten. Nyt vaan jännätään, tuleeko rahat takaisin. Hotellista ei vielä tietoa miten sen kanssa käy.
Ebookersin kautta varattu Thaimaanmatka. Ebookersilta tullut monta tilannetta pahoittelevaa yleisviestiä emailiin. Yllättäen hyvittivät hotellin osuuden ja rahatkin jo tilillä. Suurempi osa, eli Finnairin lentoliput on Ebookers luvannut myös hyvittää. Hyvitystä koskevaa vahvistusviestiä ei vaan ole nyt kolmeen viikkoon kuulunut, saati rahoja. Ebookersille ei löydy suoraa yhteydenottokanavaa, josta tilannetta tiedustella. Olen tehnyt hyvityspyynnön ohjeiden mukaisesti myös Finnairille, josta niin ikään tullut emailiin viestiä, että hyvityksen voisi nyt vaihtaa voucher:iin. Eli jotenkin asiaa sielläkin päässä vempuloidaan. Finski ei kuitenkaan näytä käsittelevän hyvityksiä jos matka varattu jostain muualta kuin suoraan heiltä.
Aika sekava kuvio on, ja suurin osa lomamatkan hyvityksistä edelleen saamatta.
Norwegianin lennot toukokuulle painostettiin vaihtamaan cash point -pisteisiin. Kysyin luottokorttiyhtiönkin kautta, mutta vasta konkurssi olisi kuulemma peruste saada rahat takaisin heidän kauttaan. Ei ollut kuin reilusta satasesta kyse, joten en itke perään vaikka sen menettäisinkin, mutta toivon että jollakin tapaa pystyisi ne pisteet vielä joskus käyttämään.
Menetimme ison summan maaliskuun all inclusive - Kanarian matkan peruuntumisen takia: 1500 euroa.
Pettymys ja ketutus on ollut suunnaton.