Miten saa pääkivun pois? Mikään lääke ei tehoa
Mulla on särkenyt päätä viikon putkeen ja mikään ei auta. Olen kokeillut särkylääkettä ja migreenilääkettä. Normaalisti kumpikin tehoaa 15 minuutissa. Kävely ulkona ei auta.
Särky on todella inhottavaa ja on oksettava olo.
Kommentit (25)
Kiitos linkeistä! Käyn lukemassa ne. Soitan päivystykseen, jos tämä pahenee tai ei mene ohi. Olen joutunut joskus menemään migreenin takia päivystykseen.
Minulle tehoaa raaka vastapuristettu valkosipuli sekoitettuna vaikka ruokaan. 3-4 kynttä ainakin. Sekin on tietysti yksilöllistä- jos on valkosipulille allerginen, voi tulos olla päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille neuvoista. Stressiä ja murheita on ja en ole muistanut juoda vettä. Olen kai syönytkin liian vähän. Kokeilen näitä kikkoja ja koitan lähteä kävelemään ulos vähäksi aikaa.
Tämä särky ei ole oikein migreenityyppistä, mutta tällainen inhottava särky ohimoilla ja silmissä.
Minulla juurikin silmässä ja ohimolla toispuoleisesti, kun en huolehtinut nestetasapainosta.
Myös poskiontelontulehdus voi olla. Itselläni on pitkään kestänyt flunssa, päätä särki aina noin joka toinen päivä ja oli hirveä väsymys. Luulin aluksi stressiä syyksi.
Nyt särky tuntuu eniten juuri poskessa ja sen puoleisessa päässä. Käytän sarvikuonokannua sekä kortisonisuihketta. Erityisesti sarvikuonokannu auttaa. Jos sen jättää pois yhdeksikin päiväksi niin seuraavana päivänä särkee taas. Tämä auttaa myös pahanhajuiseen hengitykseen. Ilman huuhtelua seuraavana aamuna henki haisee.
Se ON tensiopäänsärkyä, usko nyt. Niska- ja hartiajumppa auttavat, ei migreenilääkkeet eikä pelkkä kävelykään (varsinkaan jos kävelet niin, että vähän väliä luet jotain kännykästä).