Saako hampaan poistosta sairaslomaa?
Juurihoito epäonnistunut ja hammas poistetaan. Saako saikkua?
Kommentit (17)
En usko, korkeintaan sen poistopäivän. Minulta on poistettu useampi, ja vaikka joukossa oli myös vaativia poistoja, käskettiin vaan lepäilemään se loppupäivä ja syömään särkylääkettä.
Mulle laittoi, koska teen fyysistä työtä ja "ponnistelu " olisi saattanut aukaista ompeleet. Tai jotain sellaista.
Multa poistettiin reilu kuukausi sitten alhaalta viisuri leikkaamalla, poisto oli keskiviikkona ja sain loppuviikon saikkua (teen ihan perus toimistotyötä). Ihan hyvä että sain, koska seuraavana päivänä nousi kuume jota kesti sen pari päivää enkä olisi ollut työkykyinen.
Mun käskettiin purra sellaista tolloa kunnes lakkaa vuotamasta. Puhumista vaativa työ olisi ainakin ollut hiukan vaikeaa.
Riippuu työstä. Mä sain aikoinaan hampaan poistosta saikkua loppupäivän, kun olin puhelinvaihteessa töissä.
En saanut saikkua. Töihin aspaan heti poiston jälkeen. Tein vain kirjallisia töitä loppupäivän kun sen tupon kans ei ois pystynyt puhumaan.
Multa poistettiin anestesiassa 3 viisaudenhammasta. Sain viikon sairaslomaa.
Olin poistoiltapäivän lisäksi seuraavan päivän saikulla. Oli ihan tarpeellinen, koska kun puudutus loppui oli aika kipeä olo, vaikka sain myös kipulääkettä mukaan.
Suomessa ei saa saikkua vaikka olisi pää kainalossa, kuolleenakin pitäisi mennä töihin tai saa potkut ja karenssia.
En mä ainakaan saanut, enkä kysynytkään. Työ fyysisesti raskasta, mutta sentään älysin varata hammaslääkärin vapaapäivälle.
Viisaudenhampaiden poistosta sain viikon sairausloman. Pillillä piti juoda nestemäistä ruokaa enkä saanut suuta avattua ja kaula meni ihan mustaksi ja hirveät kivut. Buranaa meni maksimiannokset.
Sitä tuppoa pitää purra noin puolisen tuntia, ei suinkaan loppupäivää! Poistokuopan vuotaminen loppupäivänkin ajan on normaalia, ei siihen tuppoa tarvitse laittaa jossei ihan älyttömästi vuoda.
Viimeksi kun poistettiin viisaudenhammas, niin sain loppupäivän saikkua.
2 päivää kirjoitti ja kysyi että riittääkö se?
Vierailija kirjoitti:
Sitä tuppoa pitää purra noin puolisen tuntia, ei suinkaan loppupäivää! Poistokuopan vuotaminen loppupäivänkin ajan on normaalia, ei siihen tuppoa tarvitse laittaa jossei ihan älyttömästi vuoda.
Näin on. Asiakaspalvelutyössä voi pitää pöydällä kippoa, mihin voi sylkäistä välillä suurimmat veret.
Tavallisesta poistosta ehkä pelkkä poistopäivä, riippuu työstä. Leikkauksellisesta poistosta voi tarvita useampi päivä. Itse sain 3 päivää enkä olisi todellakaan aiemmin töihin pystynytkään.
Tuskin. Itellä ollut sama homma, hammas ei paremmaksi tullut juurihoidon jälkeen ja poistettiin. En saanut saikkua enkä ois tarvinnutkaan. Olen hoitoalalla.