Pesetkö myös saippuapullon pumpun ja vesihanan kahvan?
Kun tulet kotiin ja peset kätesi, niin muistatko pestä sen jälkeen myös saippuapullon ja kraanan? Ja sen jälkeen taas uudestaan kädet?
Kommentit (15)
En pese. Hoksasin juuri että "kraana" on ehkä suomen kielen rumin sana.
Automaatti saippua-annostelija ja automaattihana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se saippuapullo pitää pestä? siihen koskemisen jälkeen kuitenkin aina pestään kädet.
On sekin mun mielestä hyvä pesaista, kun se on kuitenkin niitä, joihin kosketaan likaisilla käsillä ulkoa tullessa. Jos ei joka kerta sit enää kotona myöhemmin ollessa tule niin super huolella pestyä käsiä ja meillä esim. lapset käy itse vessassa eikä tule aina niin valvottua käsipesua, paitsi kotiin tullessa.
Saippuan ottamisen jälkeen minäkin pesen kädet. Kraanan painan kiinni kyynärpäällä. Tiedän, että pitäis käyttää paperia, mutta kotona en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se saippuapullo pitää pestä? siihen koskemisen jälkeen kuitenkin aina pestään kädet.
On sekin mun mielestä hyvä pesaista, kun se on kuitenkin niitä, joihin kosketaan likaisilla käsillä ulkoa tullessa. Jos ei joka kerta sit enää kotona myöhemmin ollessa tule niin super huolella pestyä käsiä ja meillä esim. lapset käy itse vessassa eikä tule aina niin valvottua käsipesua, paitsi kotiin tullessa.
Itse kyllä pesen kädet kunnolla jos saippuaa kerta otan. Lapsia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Automaatti saippua-annostelija ja automaattihana.
Oi juma, nää julkisissa paikoissa olevat automaattihanat on muuten usein niin ärsyttäviä... Kun laitat kädet alle, ei tuu vettä. Vedät kädet pois, alkaa vettä valua. Laitat kädet äkkiä takaisin alle, vesi loppuu taas heti. Tai sieltä tulee vettä, mut se loppuu melkein välittömästi. Kuka ehtii pestä ja huuhdellä kädet riittävän hyvin näiden kans? Vaatii usein tosi monta kertaa. Reissatessa pitkin Eurooppaa oon tuskaillut näiden kans, etenkin Saksassa. Luulen, että moni ei viitsi edes pestä käsiään tai korkeintaan pikaviruttavat... :-(
Mut joo, ois toki kiva kotona, mut ei vuokrakämppään saa mitään automaattihanaa. :-D
Siriina kirjoitti:
Saippuan ottamisen jälkeen minäkin pesen kädet. Kraanan painan kiinni kyynärpäällä. Tiedän, että pitäis käyttää paperia, mutta kotona en jaksa.
Istutko sitten keittiönpöydän ääressä nojaten samalla kyynärpäällä siihen pöytään? Tai löhöät sohvalla ja ehkä myöhemmin makaat poski siinä kohtaa missä kyynärpää oli aiemmin?
No en usko, että saippuapumpussani on koronaa.
En laita hanaa kiinni käsillä/kämmenillä.
7, ai, kyllä meillä toimii oikein hyvin, ei mitään ongelmaa mä oon ollut ihan tyytyväinen ja ei meidän muissa vessoissa ole, vain tossa yhdessä "päävessassa" mitä käyttää myös vieraat.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Istutko sitten keittiönpöydän ääressä nojaten samalla kyynärpäällä siihen pöytään? Tai löhöät sohvalla ja ehkä myöhemmin makaat poski siinä kohtaa missä kyynärpää oli aiemmin?
Menee vähän hysteeriseksi.
En usko, että kukaan saa koronan näin: kädestä hanaan, hanasta kyynärpähäähän, kyynärpäästä pöytään ja pöydästä naaman limakalvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Menee vähän hysteeriseksi.
En usko, että kukaan saa koronan näin: kädestä hanaan, hanasta kyynärpähäähän, kyynärpäästä pöytään ja pöydästä naaman limakalvoille.
Ainiin, ja pitäisi jossain kodin ulkopuolella vielä saada se korona käsiin.
Itse ainakin laitan käsidesiä kaupan jälkeen ostokset pakattuani. Toki silti pesen kädet kotona.
No, tulen kotiin, riisun kaikki ulommaiset vaatteet eteiseen, menen käsin mihinkään koskematta vessaan, avaan hanan kyynerpäällä (joka ei siis ole koskettanut niihin ulommaisiin vaatteisiin), otan automaattiannostelijasta käsisaippuaa, ja pesun jälkeen suljen hanan taas kyynerpäälläni.
Lopuksi yleensä kyllä vielä pyyhin puhdistusliinalla hanan, mutta ihan aina en.
En käy paikoissa, joissa joutuisin riisumaan ulkovaatteet. Jos kävisin, riisuisin heti eteisessä koko vaatekerran pesuun, kuten ne espanjalaiset ohjeistivat muutama viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
avaan hanan kyynerpäällä (joka ei siis ole koskettanut niihin ulommaisiin vaatteisiin), otan automaattiannostelijasta käsisaippuaa, ja pesun jälkeen suljen hanan taas kyynerpäälläni..
Se on kyynÄrpää. Miksi monet kirjoittaa tän väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avaan hanan kyynerpäällä (joka ei siis ole koskettanut niihin ulommaisiin vaatteisiin), otan automaattiannostelijasta käsisaippuaa, ja pesun jälkeen suljen hanan taas kyynerpäälläni..
Se on kyynÄrpää. Miksi monet kirjoittaa tän väärin?
Totta, mutta koeta ääntää se, siitä huomaat, että se ä vivahtaa eehen.