Jos minusta olisi kiinni, niin avaisin rajat ja antaisin ihmisten tartuttaa vapaasti toisensa.
Tämä nyt siis vain oma mielipide, eikä mikään kehoite.
Jos ohje on pysyä kotona ja sieltä haluaa pois lähteä, niin sitten omalla riskillä vaan sairastamaan. Ei tämä pandemia mene ohi, kuin sairastamalla. Tämä on luontoäidin tapa karsia populaa. Meillä, kuten Italialla ja Ruotsilla on paljon vanhuksia. Lisäksi heitä yhdistää suuri "mm" joukko, joilla se leviää nopeammin kulttuurisista syistä (perhekeskeisyys). Esteettisesti on toki todella väärin, tajuan sen kyllä, mutta pitäisin järjestelyä mahdollisuutena.
Perustelen tätä silläkin, että äitini riskiryhmään kuuluvana itse tiedostaa miten voi käydä eikä tunnu juuri stressaavan sitä. Sanoo aina, ettei tänne maailmaan olla tultu jäämään. Hän on parhaat vuotensa elänyt ja ymmärtää paikkansa. Ymmärrän myös tätä puolta.
Jollain sairaalla tapaa uskon siihen, että Ruotsi ja Italia eivät piitanneet, koska näkivät tässä toisenlaisen tilaisuuden. Joo terveydenhuollossa tuli ja tulee paniikki, mutta ei tätä millään epäonnistuneilla suojakaupoilla ja vapauden rajoittamisella enää korjata. Me vain pitkitetään tätä pandemiaa turhaan ja talouden rattaat kärsii. Joskus pitäisi osata luovuttaa ajoissa ja ottaa vastaan mitä tulee. Vahvemmat pärjää ja se on evoluution perusviisaus ollut aina.
Kommentit (26)
Ruotsi hakee laumasuojaa ja uhraa valtavasti kansalaisiaan. Se on erittäin väärä tapa. (Heh, jopa Mika Salminen sanoi, että on pikkuisen huolissaan ruotsista)
Ruotsin toiminnan syy saattaa olla levottomuuksien ehkäiseminen ja se, että siellä ei ole Sauli Niinistöä.
Pandemia menee ohi rokottamisella! Siihen saakka täytyy malttaa rajoittaa huomattavasti.
Rokottamisella tai toimivalla lääkkeellä pandemia menee ohi.
Nii, influenssaki menee ohi sairastamalla, eiku...
Vierailija kirjoitti:
Äänestätkö Vihreitä?
En. En äänestä koskaan ketään. Suomessa ei ole ainuttakaan puoluetta, jossa päätettäisiin järjen äänellä. Äänestäjille jatkuvaa valehtelua ja korruption suosimista. Minusta puolueet voisi lakkauttaa ja kaikki 201 edustajaa olla täysin itsenäisinä äänestäjinä. Sitten nähtäisiin, että kuka edustaa kansaa ja kuka itseään.
AP
Olen osittan samalla kannalla kuin aloittajakin. Mun mielestä jokaiselle, joka pitää rajoituksia nyt turhina ja ovat sitä mieltä, että vain sairastamalla selvitään koko epidemiasta, pitäisi nyt valtiovallan toimesta järjestää koronavirustartunta. Heidät eristettäisiin sairautensa ajaksi johonkin suljettuun laitokseen ja päästettäisiin pois sen jälkeen, kun eivät enää kanna virusta. Me muut taas jatkettaisiin rajoitusten noudattamista kuten ennenkin.
Lukuisat työssäkäyvät ja yhteiskunnan toiminnalle olennaiset ihmiset kuuluvat riskiryhmään, eivät pelkästään iäkkäät.
Kerrataanpa vielä: koronarajoituksilla pyritään pitämään sairastuneiden määrä hallinnassa niin, ettei terveydenhuolto rasitu liikaa.
Ihmisiä sairastuu ja ihmisiä kuolee tehohoidosta huolimatta, mutta koronan leviämisen hallinnan ansiosta turhia kuolemia ei tule, kun kaikki pystytään hoitamaan. Pystytään myös helpottamaan jokaisen sairaalahoitoa tarvitsevan koronapotilaan oloa, kun sairaaloissa on tilaa ja riittävästi tervettä henkilöstöä.
Kyse on äärimmäisen humaanista toiminnasta: turvataan apua niille jotka sitä eniten tarvitsevat ja säästetään turhista koronakuolemista johtuvalta tuskalta, huolelta ja surulta heidän läheisiään.
Kyllä taas on yksi vatipää tehnyt aloituksen.
Minä minä minä - voin mennä ja ottaa tartunnan itseeni. Jos me kaikki maailman ihmiset ajattelisimme tavallamme, olisi meitä aika paljon jonottamassa hoitoon pääsyä.
Sitten kun sinä pöljyyksissäsi koronan saatkin, tartutat sen niihin ihmisiin, joita pitäisi suojella - ainakin sen aikaa, että heille saadaan riittämään hengityskoneita ja muuta hoitoa.
Sinunlaillasi ajattelevat saisikin luontoäiti korjata pois pilaamasta toisten elämää.
Äitisi kuuluu olevan samaa sakkia, eli omena ei ole kauaksi puusta pudonnut. Itseään hänkin ajattelee, ei ketään muuta. Ei kiinnosta vähääkään, joskus joku pieni lapsi kuolee hänen vuokseen.
Kirjoitat: "Jollain sairaalla tapaa uskon siihen..."
Niinpä, olet itsekin huomannut, että ajattelusi on sairasta. Ehkä sille huomiolle voi jotain rakentaa, mutta heikolle näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen osittan samalla kannalla kuin aloittajakin. Mun mielestä jokaiselle, joka pitää rajoituksia nyt turhina ja ovat sitä mieltä, että vain sairastamalla selvitään koko epidemiasta, pitäisi nyt valtiovallan toimesta järjestää koronavirustartunta. Heidät eristettäisiin sairautensa ajaksi johonkin suljettuun laitokseen ja päästettäisiin pois sen jälkeen, kun eivät enää kanna virusta. Me muut taas jatkettaisiin rajoitusten noudattamista kuten ennenkin.
Miten ajattelit koronatautisten hoidon menevän? Jätetäänkö heidät suljettuun laitokseensa virumaan yksikseen? Entä otetaanko hoitoon edes ne, jotka tarvitsevat sairaala- ja tehohoitoa siinä vaiheessa, kun he hitaasti ja tuskallisesti alkavat tukehtua?
Osa heistä voisi olla pelastettavissa.
Kerrankin joku puhuu asiaa. Olin vanhainkodissa töissä 30v. ja ei se väkisin hengissäpitäminenkään kovin eettistä ollut. Vähän väliä osastolla oli vanhuksia, jotka melkeinpä rukoilivat päästä pois. He halusivat edesmenneiden rakkaimpiensa luokse. Suoli ei toimi ja ilman apua et ruokaa saa, onko se elämisen arvoista elämää enää?Minusta yli 80v. vanhuksille tulisi suoda eutanasia. Samoin vaikeasti vammautuneille.
Joku on kyllästynyt omaan elämään. Etkö tosiaan keksi muuta tekemistä kuin saman jankkaamista joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin joku puhuu asiaa. Olin vanhainkodissa töissä 30v. ja ei se väkisin hengissäpitäminenkään kovin eettistä ollut. Vähän väliä osastolla oli vanhuksia, jotka melkeinpä rukoilivat päästä pois. He halusivat edesmenneiden rakkaimpiensa luokse. Suoli ei toimi ja ilman apua et ruokaa saa, onko se elämisen arvoista elämää enää?Minusta yli 80v. vanhuksille tulisi suoda eutanasia. Samoin vaikeasti vammautuneille.
Silti oli työpaikkasi, sait elantosi pitämällä niitä hengissä. Kummallista ettet vaihtanut työpaikkaa aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestätkö Vihreitä?
En. En äänestä koskaan ketään. Suomessa ei ole ainuttakaan puoluetta, jossa päätettäisiin järjen äänellä. Äänestäjille jatkuvaa valehtelua ja korruption suosimista. Minusta puolueet voisi lakkauttaa ja kaikki 201 edustajaa olla täysin itsenäisinä äänestäjinä. Sitten nähtäisiin, että kuka edustaa kansaa ja kuka itseään.
AP
Ap, miksi tarvittaisiin edustuksellista demokratiaa, jos ei puolueita olisi?
Eikö fiksumpaa olisi järjestää joka päivä kansanäänestyksiä, missä selvitettäisiin ihmisten mielipiteet esimerkiksi niistä asioista, mitä nyt valmistellaan mm. lakivaliokunnassa?
Äänestettävää riittäisi kyllä ihan jokaiseksi päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit koronatautisten hoidon menevän? Jätetäänkö heidät suljettuun laitokseensa virumaan yksikseen? Entä otetaanko hoitoon edes ne, jotka tarvitsevat sairaala- ja tehohoitoa siinä vaiheessa, kun he hitaasti ja tuskallisesti alkavat tukehtua?
Eihän näitä tarvitse mitenkään hoitaa. Kuten aloittajan äitikin on todennut, ei tänne maailmaan olla tultu jäämään. Luonto karsisi heikoimmat ja vahvimmat selviäisivät ilman hoitoakin. Eikös tämä ollut aloittajan omakin logiikka rajojen avaamisessa? Tämä tietoinen tartuttaminenhan ei koskisi niitä ihmisiä, joille rajoitusten noudattaminen on ihan ok. He noudattaisivat rajoituksia ihan kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän näitä tarvitse mitenkään hoitaa. Kuten aloittajan äitikin on todennut, ei tänne maailmaan olla tultu jäämään. Luonto karsisi heikoimmat ja vahvimmat selviäisivät ilman hoitoakin. Eikös tämä ollut aloittajan omakin logiikka rajojen avaamisessa? Tämä tietoinen tartuttaminenhan ei koskisi niitä ihmisiä, joille rajoitusten noudattaminen on ihan ok. He noudattaisivat rajoituksia ihan kuten ennenkin.
Juurikin tämä. Jokainen saisi itse päättää mikä tien valitsee. Minusta tässä ideologiassa on järkeä enempi.
Suomessa ei testata kaikkia flunssaoireisia. Alkaa tuntumaan, että siinä on joku tarkoitus. Pidetään luvut nätteinä, mutta annetaan terveemmän kansan sairastaa ilman rekisteröimistä. Ehkä ap on oikeilla jäljillä. Sitä vaan ei eettisistä syistä myönnetä.
Kumpi on tärkeämpää, pitää kurittomat mummot eettisesti elossa, vai menettää kymmeniä tuhansia työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei testata kaikkia flunssaoireisia. Alkaa tuntumaan, että siinä on joku tarkoitus. Pidetään luvut nätteinä, mutta annetaan terveemmän kansan sairastaa ilman rekisteröimistä. Ehkä ap on oikeilla jäljillä. Sitä vaan ei eettisistä syistä myönnetä.
Meidänkin perhe oli kuumeessa 3 viikkoa siten eikämeitä testattu. Sen sijaan perhe, jolta saimme sen oli testatusti koronassa. Kukaan muu läheisemme tai työtoverimme eivät oleet sairaina paitsi me. Tulimme samaan tulokseen, että sairastuneita meillä on huomattavasti enemmän, kuin luullaan. Kun vasta-ainetesti tulee saataville, niin aiomme koko perhe käydä testeissä. En jaksaisi olla enää karanteenissa, jos tietäisin, että ollaan jo immuuneita.
Siis EETTISESTI **
AP