Tyhmiä kysymyksiä:voiko kesällä matkustaa ulkomaille? Linkki. Ei tietenkään voi.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8bd2d6d9-80b7-424d-a73a-76f4ce8b…
Aivan turha kysymys. Ei minnekään ole järkevää ottaa turisteja ja Suomi on erittäin tyhmä, jos sallii huvimatkat. Kuka edes haluaisi huvimatkalle tällaisena aikana.
Missään ei ole kesällä yhteiskunta ennallaan. Turisteja saatetaan jopa vihata (paitsi toki turismista suoraan elävät ihmiset) Kaikkialla on tullut kuolemisia ja monessa paikassa tavikset katsovat matkustelevaiser taudintuojiksi. Ei olisi mikään leppoisa etelän loma.
Huvimatkustusta ei tulisi sallia en ne kuin tauti on saatu lähes täysin kuriin maailmanlaajuisesti, mikä luultavimmin tapahtuu vuodenvaihteessa rokotteen avulla.
Ja itseänikin suututtaa Miksi matkailun annettiin jatkua riskialueilla Suomesta ja Suomeen aivan liian pitkään.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaisi ulkomaanmatkailu tällaisessa tilanteessa.
Mua ei kiinnosta kotimaanmatkailu missään tilanteessa. Suomessa ei ole sellaisia historiallisia nähtävyyksiä, jotka kiinnostaisi ja ne on jo nähty. Suomen kaupugeista kiinnostaa vain Helsinki, ja asun pääkaupunkiseudulla, Turku ja Porvoo. Ja nämä jo nähty moneen kertaan. Mökkeilyä inhoan, eli tuntuu siltä, että mun kesä on peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Pahoin pelkään, että kesänkin reissu vielä peruuntuu eli kaikkiaan kolme matkaa tälle keväälle ja alkukesälle olin ostanut (so. lennot, majoitukset ja vuokra-autot yms olisin varannut vasta lähempänä matkaa). Syksyllä pääsee kuitenkin jo aivan varmasti matkustamaan ihan kuten ennenkin. Harmi vaan, että syksyllä on huonommin mahdollisuuksia ottaa töistä vapaata, kun ei ole juhlapyhiä joiden yhteydessä saisi helpommin viikonkin vapaan ottamalla tuntisaldoa tai palkatonta.
Kotimaan matkailu ei kiinnosta. Olen sahannut toiselle puolelle Suomea vuosikymmenien aikana satoja kertoja tavatakseni lähisukuani ja työmatkoilla reissannut ja asunut sen lisäksi ihan riittävästi eri paikkakunnilla. Ulkomaanmatkoista säästyvät rahat käytetään puutarhaan.
Epidemian huippu saattaa olla Suomessa kesä heinäkuun vaihteessa.
Syksyllä on uusi aalto.
Malttakaa tammikuuhun. Silloin on jo rokote ja sekällä 2021 on turvallisempaa matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyväkin asia että tämä älyttömän mittakaavan matkustelu vähenee. Miksi pitää olla koko ajan menossa johonkin? Johan tätä ihmeteltiin Linnunradan käsikirjassakin: ihmiset käyttävät paljon aikaa ainoastaan paikasta toiseen siirtymiseen.
Miksi? Kun sitä hetken ajattelee, ei siinä ole järkeä.
Koti on koti ja minä viihdyn kotona. Jos kotona ei viihdy, ei se ole koti ja asialle pitäisi tehdä jotain.
Minä rakastan omaa kotiani, viihdyn täällä mainiosti. Samoin viihdyn lähialueilla ulkoilemassa ja harrastamassa (uimahalli ja pilates, geokätköily ja koiran kanssa meneminen). Pidän myös paljon parjatusta kotikaupungistani (Lahti).
Pidän suomalaisesta luonnosta, arvostan suuresti Suomen historiaa ja suomalaisen yhteiskunnan turvallisuutta ja ennalta-arvattavuutta. Olen todella ylpeä nykyisestä pääministeristämme! Olen myös mukana suojelemassa sekä Vesijärveä että Itämerta (en matkusta laivoilla koskaan). Lahjoitan Hope Ry:lle ja paikallisille toimijoille lastenvaatteita ja joskus suoraan rahaakin aina kun voin.
Silti RAKASTAN matkustamista ❤️ Uusia maisemia, vieraita kieliä, paikallisia ruokakauppoja, museoita, eri ilmastoja, ihmisten kohtaamisia. Voin olla makustamatta koko loppu elämäni, mutta jäisin sitä todella kaipamaan. Nyt en halua matkustaa vuoteen pariin, en edes kotimaassa jonkun yllä mainitsemista syistä. Säästän rahaa tulevaisuuden matkoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä edes kiinnostaisi ulkomaanmatkailu tällaisessa tilanteessa.
Mua ei kiinnosta kotimaanmatkailu missään tilanteessa. Suomessa ei ole sellaisia historiallisia nähtävyyksiä, jotka kiinnostaisi ja ne on jo nähty. Suomen kaupugeista kiinnostaa vain Helsinki, ja asun pääkaupunkiseudulla, Turku ja Porvoo. Ja nämä jo nähty moneen kertaan. Mökkeilyä inhoan, eli tuntuu siltä, että mun kesä on peruttu.
Mikset osaa nauttia kesäisestä luonnosta kotikaupunkisi lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyväkin asia että tämä älyttömän mittakaavan matkustelu vähenee. Miksi pitää olla koko ajan menossa johonkin? Johan tätä ihmeteltiin Linnunradan käsikirjassakin: ihmiset käyttävät paljon aikaa ainoastaan paikasta toiseen siirtymiseen.
Miksi? Kun sitä hetken ajattelee, ei siinä ole järkeä.
Koti on koti ja minä viihdyn kotona. Jos kotona ei viihdy, ei se ole koti ja asialle pitäisi tehdä jotain.
Miksi nuo pitää asettaa vastakkain? Vaikka viettäisin matkoilla kuukauden vuodesta, mikä on enemmän kuin todellisuudessa vietän, niin edelleen olen 11 kuukautta kotona. En koko ajan menossa johonkin. Ja kyllä, viihdyn kotona, lähden kohta taas pihatöihin. Se ei estä minua haaveilmasta kaikista niistä kohteista, joissa en vielä ole maailmalla käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Finnair ei ole missään vaiheessa lakkauttanut lentojaan eurooppan. Karanteenimaiset kiellot loppuu useassa maassa tällä viikolla, mm. Ranska.
mikään ei estä reissaamista.
Meillä tosin töissä on ohjeistus ulkomailta palatessa olla 2 viikkoa pois töistä, mikäli etätyöskentely ei onnistu niin poissaolo on palkaton.
En voi ymmärtää miten joku voi olla niin idiootti että edes vapaaehtoieesti haluaa hakeutua Euroopan koronapesäkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä täytynee tyytyä kotimaanmatkailuun. Onneksi on mökki ja asuntovaunu niin jonkinlaisen reissun saa aikaan. Uudenmaan raja pitää vaan ensin avata mutta eiköhän sekin kohta.
Jos on syrjäinen mökki, niin sinne ehkä.
Mutta kotimaanmatkailun kulta-aikaa kesä ei ole. Uusien arvioiden mukaan epidemiahuippu on maakunnissa vasta heinäkuussa. Tuskin sinne kukaan haluaa pk-seudulta silloin matkustaa, kun on ensin kärsinyt epidemiahuipun omalla alueellaan touko-kesäkuussa.
Ihmetyttää myös ne ihmiset, jotka luulevat, että syksyllä pääsisi matkalle. Eivätkö he seuraa uutisia lainkaan ja ymmärrä, että silloin on koronasta toinen aalto meneillään?
Ei tänä vuonna valitettavasti ole matkoja tiedossa, niihin tulee tilaisuus vasta sitten, kun rokote on saatu.
Tyhmiä on ihmiset jos luulevat että pandemia on ohi tänä vuonna, riski on lähteä mihinkään
Kuljettavat tautia edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös ne ihmiset, jotka luulevat, että syksyllä pääsisi matkalle. Eivätkö he seuraa uutisia lainkaan ja ymmärrä, että silloin on koronasta toinen aalto meneillään?
Ei tänä vuonna valitettavasti ole matkoja tiedossa, niihin tulee tilaisuus vasta sitten, kun rokote on saatu.
Miten voi tulla toinen aalto kun ei meillä ole vielä sitä ensimmäistäkään?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä on ihmiset jos luulevat että pandemia on ohi tänä vuonna, riski on lähteä mihinkään
Kuljettavat tautia edestakaisin.
Aina on riskejä kun kotoa poistuu! Mutta kesää en kotona köki eikä niin tee moni muukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tulla toinen aalto kun ei meillä ole vielä sitä ensimmäistäkään?
Elätkö umpiossa?
Muualla maailmasa 1 aalto on jo ollut pitkään täysvauhdissa, Italiassa alkaa jo laantuakin. Suomessa se on aluillaan, olemme täällä perähikiällä jäljessä muita maita.
Kiinassa, koronan edelläkövijämaassa, 2 aalto on jo alkamassa.
Kesällä varataan talven matkat ja talvella kesän matkat. Silloin pääsee juuri sinne minne haluaa ja siihen hotelliin kun haluaa.
Meilläkin on 6 hengen perhe, joten isot huoneet menee nopeasti.