Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmiä kysymyksiä:voiko kesällä matkustaa ulkomaille? Linkki. Ei tietenkään voi.

Vierailija
13.04.2020 |

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8bd2d6d9-80b7-424d-a73a-76f4ce8b…

Aivan turha kysymys. Ei minnekään ole järkevää ottaa turisteja ja Suomi on erittäin tyhmä, jos sallii huvimatkat. Kuka edes haluaisi huvimatkalle tällaisena aikana.

Missään ei ole kesällä yhteiskunta ennallaan. Turisteja saatetaan jopa vihata (paitsi toki turismista suoraan elävät ihmiset) Kaikkialla on tullut kuolemisia ja monessa paikassa tavikset katsovat matkustelevaiser taudintuojiksi. Ei olisi mikään leppoisa etelän loma.

Huvimatkustusta ei tulisi sallia en ne kuin tauti on saatu lähes täysin kuriin maailmanlaajuisesti, mikä luultavimmin tapahtuu vuodenvaihteessa rokotteen avulla.

Ja itseänikin suututtaa Miksi matkailun annettiin jatkua riskialueilla Suomesta ja Suomeen aivan liian pitkään.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä täytynee tyytyä kotimaanmatkailuun. Onneksi on mökki ja asuntovaunu niin jonkinlaisen reissun saa aikaan. Uudenmaan raja pitää vaan ensin avata mutta eiköhän sekin kohta.

Vierailija
2/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä edes kiinnostaisi ulkomaanmatkailu tällaisessa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että joillekin ihmisille ei ole vieläkään uponnut tajuntaan, että tämä ei ole pikku juttu ja että elämä ei ole juhannukseen mennessä palannut ennelleen.

Hyvässä lykyssä kesällä 2021 pääsee jonnekin reissaamaan. On ihan mahdollista, että maat alkavat vaatia todistusta rokotuksesta tai immuniteetista, ennen kuin pääsee rajojen yli. Minusta se olisi pelkästään hyvä asia.

Vierailija
4/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan semmonen pikkujuttu että kaikilla ei asu esim. sukulaiset Suomessa.

Itsekkin haluaisin tietää koska olisi turvallista matkustaa katsomaan siskoani ulkomaille. Äidistä ja Isästä nyt puhumattakaan.

Vierailija
5/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä täytynee tyytyä kotimaanmatkailuun. Onneksi on mökki ja asuntovaunu niin jonkinlaisen reissun saa aikaan. Uudenmaan raja pitää vaan ensin avata mutta eiköhän sekin kohta.

Saa nähdä pelaako palvelut kesällä maakunnissa 🤔. Mekin ajateltiin reissata Suomessa, mutta tarvitsisimme kyllä hotelleja ja ravintoloita. Jos kaikki on kiinni, pitää pysyä kotona.

Vierailija
6/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole niin tyhmä että luulee lentokoneiden käytön loppuvan? Ne ovat ilmassa viimeistään juhannuksena. Lomamatkat ovat halpoja koronan vuoksi. Autetaan etelän kansoja turismin avulla. Kela jakaa valtio takaa.

Vierailija
7/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä odotan jo kesää ja reissuja, ihana päästä taas matkustelemaan ulkomaille

Vierailija
8/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että joillekin ihmisille ei ole vieläkään uponnut tajuntaan, että tämä ei ole pikku juttu ja että elämä ei ole juhannukseen mennessä palannut ennelleen.

Hyvässä lykyssä kesällä 2021 pääsee jonnekin reissaamaan. On ihan mahdollista, että maat alkavat vaatia todistusta rokotuksesta tai immuniteetista, ennen kuin pääsee rajojen yli. Minusta se olisi pelkästään hyvä asia.

Voi tosiaan olla, että ulkomaanmatkat jäävät ensi vuoteen. Siksi tänä kesänä matkallaan kotimaassa. Kyllä ny johonkin reissuun aina pääsee.

Vierailija
9/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin meillä alkaa raksaprojekti nyt kesän alussa. Hyvä kesä rakentaa, kun ei olisi edes aikaa muuhun. Kaiken lisäksi meille tulee kesällä koiranpentu, joten ainoa paikka johon reissattaisiin muutenkaan, on naapurikunnan mummola. Ehkä syksymmällä lapset viedään Lintsille, mutta jos rehellisiä ollaan, en tiedä haluanko, vaikka tilanne olisi jo parempi.

Kotimaanmatkailu voisi olla ihan mukavaa, jos tällä hintatasolla saisi rahoilleen useammin oikeasti jotain vastinetta. Yleensä ei saa, siksi on kivempaa nähdä muita maita.

Vierailija
10/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair ei ole missään vaiheessa lakkauttanut lentojaan eurooppan. Karanteenimaiset kiellot loppuu useassa maassa tällä viikolla, mm. Ranska.

mikään ei estä reissaamista.

Vierailija
11/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyväkin asia että tämä älyttömän mittakaavan matkustelu vähenee. Miksi pitää olla koko ajan menossa johonkin? Johan tätä ihmeteltiin Linnunradan käsikirjassakin: ihmiset käyttävät paljon aikaa ainoastaan paikasta toiseen siirtymiseen.

Miksi? Kun sitä hetken ajattelee, ei siinä ole järkeä.

Koti on koti ja minä viihdyn kotona. Jos kotona ei viihdy, ei se ole koti ja asialle pitäisi tehdä jotain.

Vierailija
12/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on maksanut kalliin matkan ensi kesälle jo aikoja sitten, kuten me olemme, niin seuraan kyllä mielenkiinnolla, aukeaako matkailu kesäksi. Sillä jos ei aukea, saamme oletettavasti rahat takaisin, mutta jos aukeaa, niin rahoja ei saa takaisin ja silloin pitää miettiä lähdemmekö matkaan vai otammeko 10.000 € menetyksen. Toki terveys edellä mennään.

Vierailija
13/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä odotan jo kesää ja reissuja, ihana päästä taas matkustelemaan ulkomaille

Toivottavasti pääsee. Kyllä tämän korona hössötyksen jälkeen kunnon lomareissu maistuis.

Vierailija
14/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt sitä, että miksi matkoihin pitää sitoutua jopa vuosi aiemmin.

Oma elämä tilannekin saattaa muuttua merkittävästi. Muistan, kun työkaverini lähti vastentahtoiselle matkalle entisen tyttöystävänsä kanssa. Olivat tilanneet sen kauan aiemmin.

Vierailija
15/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin Luulen, että matkailu jäädytetään, kunnes on rokote ja todistusta immuniteetksta vaaditaan monessa maassa.

Vierailija
16/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyväkin asia että tämä älyttömän mittakaavan matkustelu vähenee. Miksi pitää olla koko ajan menossa johonkin? Johan tätä ihmeteltiin Linnunradan käsikirjassakin: ihmiset käyttävät paljon aikaa ainoastaan paikasta toiseen siirtymiseen.

Miksi? Kun sitä hetken ajattelee, ei siinä ole järkeä.

Koti on koti ja minä viihdyn kotona. Jos kotona ei viihdy, ei se ole koti ja asialle pitäisi tehdä jotain.

Jos sinä viihdyt parhaiten kotona niin hyvä juttu. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki olisivat samanlaisia. Itse olen aina viihtynyt tien päällä. Koti on hyvä paikka ja täällä on hyvä olla mutta ajoittain veri vetää kiertämään. Se on minun luontoni. Hyvä sinulle jos viihdyt vain kotona mutta mulle se ei toimi.

Vierailija
17/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan semmonen pikkujuttu että kaikilla ei asu esim. sukulaiset Suomessa.

Itsekkin haluaisin tietää koska olisi turvallista matkustaa katsomaan siskoani ulkomaille. Äidistä ja Isästä nyt puhumattakaan.

Kaikki ei ole sukurakkaita. Nyt vanhempani ovat kuolleet, kun olivat elossa käytiin siellä ehkä 3-6v välein (asuivat Suomessa). Siskoni olen nähnyt viimeksi 4v sitten eikä ole ikävä. Hänkin asuu Suomessa.

Minun puolestani Uudenmaan saa sulkea lopullisesti. Ei ole asiaa ulkopuolelle. Myös ulkomaille pääsyn voi lopettaa. 

Vierailija
18/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään, että kesänkin reissu vielä peruuntuu eli kaikkiaan kolme matkaa tälle keväälle ja alkukesälle olin ostanut (so. lennot, majoitukset ja vuokra-autot yms olisin varannut vasta lähempänä matkaa). Syksyllä pääsee kuitenkin jo aivan varmasti matkustamaan ihan kuten ennenkin. Harmi vaan, että syksyllä on huonommin mahdollisuuksia ottaa töistä vapaata, kun ei ole juhlapyhiä joiden yhteydessä saisi helpommin viikonkin vapaan ottamalla tuntisaldoa tai palkatonta.

Kotimaan matkailu ei kiinnosta. Olen sahannut toiselle puolelle Suomea vuosikymmenien aikana satoja kertoja tavatakseni lähisukuani ja työmatkoilla reissannut ja asunut sen lisäksi ihan riittävästi eri paikkakunnilla. Ulkomaanmatkoista säästyvät rahat käytetään puutarhaan.

Vierailija
19/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka Legolandiin varattiin aikoja sitten heinäkuuhun. Lasten takia todella mielellään mentäisiin. Uusia reissuja ei kyllä varata tälle vuodelle, ehkä talvilomaan 21 sitten?

Vierailija
20/33 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on maksanut kalliin matkan ensi kesälle jo aikoja sitten, kuten me olemme, niin seuraan kyllä mielenkiinnolla, aukeaako matkailu kesäksi. Sillä jos ei aukea, saamme oletettavasti rahat takaisin, mutta jos aukeaa, niin rahoja ei saa takaisin ja silloin pitää miettiä lähdemmekö matkaan vai otammeko 10.000 € menetyksen. Toki terveys edellä mennään.

Eikö sitä voinut perua vaikka maaliskuussa, jolloin oli ilmiselvää, että korona leviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan