Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastetaan lehtiä. Moni lehti nyt pulassa

Vierailija
13.04.2020 |

Moni lehti on pulassa, sillä mainosmyynti on loppunut. Tällä hetkellä kukaan ei mainosta lehdissä. Suuria lehtiä ongelmissa ja moni lomauttaa. Ainoa ratkaisu on saada lisää tilaajia.
Linkkaa tähän suosikki-lehtesi :)

Testataan av:n voima 💪

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englannin Ellen toukokuun numeron pääsee lukemaan ilmaiseksi heidän instastaan.

Ei lopu mainostajat, kun lukijamäärä räjähtää. Fiksu lehti.

Mutta tämä ei auta fyysistä lehteä, mitä luulen aloittajankin tarkoittavan.

Onko sillä nykyään väliä, onko lehti digi vai fyysinen?

Niin, hyvä kysymys. Mitä mieltä itse olet? Onko printtimedialla enää paikkaa maailmassa, vai onko sen osana painua unholaan?

Roikuin itsekin pitkään kiinni painetuissa lehdissä, mutta onhan se digi nyt helpompi, kun ei jää jätettä. Ja digi-lehden pystyy tekemään halvemmalla, kun ei tule painokustannuksia.

Mutta joskus kyllä tykkään köllähtää sohvalle tai istua pöydän ääreen lukemaan vaihteeksi ihan konkreettista paperilehteä.

Mutta nuoret ei lue aikakausilehtiä edes diginä. Instagram ym sovellukset vie kaiken ajan.

Vierailija
22/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien pudotuspeli on nyt kuumimmillaan. Vain digipuoli tuo jatkopaikan. Muuten kuolema on selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittelija5 kirjoitti:

Me Seiskassa selviämme tästäkin. Koska Tuksu-kaunotar ja laatujournalismi

Seiska sopii muuten digimuotoon älyhyvin. Vähän tekstiä ja paljon kuvia. Ja juorujen kanssa on hyvä olla nopea, ettei kukaan muu ehdi ensin.

Vierailija
24/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä. Nettiaukeama vaatii aikaa latautuakseen ja sitä on lähmittävä sivu kerrallaan ja zoomailtava. Näkymä ei ole kokonainen vaan pitää hinkata edestakaisin.

Fyysinen lehti on kätevä kun avaat sen cvain sieltä mistä haluat, pääset sisällysluettelosta suoraan haluamallesi sivulle ja näet koko aukeaman samaan aikaan :)

Nopea nettiyhteys ja iso näyttö. Ei ole hidasta.

Vierailija
25/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monissa lehdissä samat jutut. Jossain Tampereella saa lukea Helsingin juttuja. No, eihän tämä tällainen vetele eikä kiinnosta.

Vierailija
26/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digi ratkaisee pelin. Siellä kuitenkin oltava ihan eri meininki kuin paperilehtien pitkissä jutuissa. Vink, vink.

Vierailija
27/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Trump näytti meille kaikille, missä mediakentällä tänä päivänä mennään.

Muutamalla virkkellä sinun on osattava ilmaistava itsesi.

Siinä kaikki!

Ellet osaa, olet ulkona...

Vierailija
28/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi elämää on ainoa lehti mitä tilaan, enkä rupea muita tilaamaankaan.

Vierailija
29/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtalehdissä" käsittämätön monopolikehitys ollut menossa jo pitempään.

Samalla sisällöt kapenevat ja todellakin samoja juttuja painetaan Helsingistä Utsjoelle. Ei näin...

Tai siis voi totta kai noinkin menetellä, mutta turha ihmetellä, että ihmiset jättävät lehdet tilaamatta.

Netistä kaikki uutiset löytääkin paljon nopeampaa nykymaailmassa. Paperilehdissä edelleen eilisen jutut.

Vierailija
30/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä kieltämään.

Miksi minun pitäisi maksaa siitä, että vihervasemmistolaiset voivat levittää aatesaastaansa rahapalkkioita vastaan?

Vierailija
31/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä. Nettiaukeama vaatii aikaa latautuakseen ja sitä on lähmittävä sivu kerrallaan ja zoomailtava. Näkymä ei ole kokonainen vaan pitää hinkata edestakaisin.

Fyysinen lehti on kätevä kun avaat sen cvain sieltä mistä haluat, pääset sisällysluettelosta suoraan haluamallesi sivulle ja näet koko aukeaman samaan aikaan :)

Nopea nettiyhteys ja iso näyttö. Ei ole hidasta.

Että digilehden lukemista varten pitäisi hommata pöytäkone ja kaapeliyhteys kun oma tarve on läppäri, just just...

Vierailija
32/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vaikkapa Hesarin päätoimittaja, keskittäisin paukut täysin tai 95-prosenttisesti digimaailmaan.

Mutta siellä ei tosiaan voi toimia vanhakantaisilla opeilla, mikä mielestäni on lehtien vakavin ongelma tällä hetkellä.

Lyhentäkää, tiivistäkää, kuvia, kuvia, kuvia!

Maailma on muuttunut, mutta lehdet elävät vielä josaain 1800-luvulla...

Vierailija
33/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digiaikana kunkin on ansaittava paikkansa uudestaan. Tai ei välttämättä ollenkaan.

Tervetuloa todellisuuteen, paperilehdet!

Vierailija
34/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse peruin viimeisenkin paperilehtitilaukseni. Lomautettuna ei ole varaa siihen.

Sisältökin oli sellaista, että vain harva juttu tuli luettua. Helppo päätös.

Vierailija
35/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostajat vetäneet nyt rahansa pois.

Kyllä - pysyvästi...

Vierailija
36/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Vivankin vähän turhan kauan vain pelkkien hyvien ristikoiden takia. Nyt järkiinnyin ja lopetin senkin.

Äläkä sano, että osta ristikkolehti - eivät ole yhtä hyviä.

Vierailija
37/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut pitemmän aikaa MeNaisia. Olen pitänyt todella paljon lehdestä, mutta minua on pitkään haitannut se, että jos lehden pitäisi ilmestyä torstaina en ole saanut sitä torstaina. Pahinta on ollut jos se ei ole tullut perjantainakaan. Jos sain MeNaiset vasta maanantaina oli sen ilmestymisestä kulunut neljä päivää ja seuraava oli tulossa jo kolmen päivän päästä.

Postilakko katkaisi sitten kamelin selän. Tai oikeastaan sen loppuminen. Lakon aikana sain lehden päivän myöhässä, mutta Sanoma oli lakon ajaksi avannut kaikki digi-aikakausilehdet luettavaksi jonkun lehden tilaajalle. Kun lakko loppui tämä etu päättyi vaikka Sanomat itse myönsivät, että ei ne lehdet nytkään tule ajoissa. Eivätkä ne tulleet lakon jälkeen  seuraavat pari viikkoa lehdet tulivat maanantaina-tiistaina ja välillä vasta torstaina (siis sain edellisen lehden silloin, kun uusi oli jo julkaistu).

Lopetin tilauksen, vaikka sitä oli vielä vuosi jäljellä. Ilmoitin olevani kiinnostunut tilaamaan lehden, heti kun he voivat taata, että saan lehden aina ajoissa.

Vierailija
38/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin juuri luopumaan Hesarista kun oli niin kallis (2 x 170 e/vuodessa(?). Taidan nyt tilata äidille Annan ja Kauneus ja Terveys -lehden.

Vierailija
39/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiä kaupitellaan.8 kk - vuodeksi 99 eurolla. Se on kerralla pienituloisille kova hinta. Tykkään enemmän tarjouksista 3 kk 29 e. Anna esimerkiksi.

Vierailija
40/56 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi