Miksi niin harva matkaa Venäjällä?
Mikä siinä mättää? Itse olen käynyt siellä usein.
Kommentit (50)
Ei sinne kukaan halua vapaaehtoisesti.
Ei kiinnosta tulla ryöstetyksi, tai jos joutuu raiskatuksi niin se on takuuvarma hiv.
Olen kyllä haaveillut että kiertelisin katselemassa vanhoja Suomen alueita mutta turvallisuus huolestuttaa.
Kielitaito. Minä olen aloittanut venäjän peruskoulussa ja jatkanut kielen ylläpitoa koko ikäni. Käyn Venäjällä noin kerran viidessä vuodessa ja maa on siistiytynyt huomattavasti vuosikymmenien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tulla ryöstetyksi, tai jos joutuu raiskatuksi niin se on takuuvarma hiv.
Jää no en ole joutunut mihinkään noista vaikka vuosia olen käynyt monessakin paikkaa.
Omalla autolla liikkunut viimeiset viisi vuotta noin kerran kuukaudessa.
Viisumi niin hankala. Siksi ei viitsi. Trans-Siperia kyllä tuli nuorena tehtyä. Sitä suosittelen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä haaveillut että kiertelisin katselemassa vanhoja Suomen alueita mutta turvallisuus huolestuttaa.
Nykyään ei ole ongelma turvallisuus, kunhan et hölmöile turhia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Karjalassa ei tarvi pelätä jos lähtee vaikka ryhmämatkalle bussilla. Hotellissa ruokaa oli vähän mutta se oli hyvää. Suihkussa oli lämmintä vettä ja ihan alueella tapaamani venäläiset olivat lähinnä ystävällisiä sekä uteliaita, miksi suomalainen halusi matkustaa niin pienelle paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Kielitaito. Minä olen aloittanut venäjän peruskoulussa ja jatkanut kielen ylläpitoa koko ikäni. Käyn Venäjällä noin kerran viidessä vuodessa ja maa on siistiytynyt huomattavasti vuosikymmenien aikana.
Venäjällä pärjää myös ilman venäjän kielen taitoa. Missä tahansa pärjää (ilman maan kielen taitoa) jos vain haluaa.
Kai mulla nyt jokin itsesuojeluvaisto on.
Nyt olen siihen liian köyhä. Jos ja kun palaan työelämään käyn Venäjällä ja useissa itäeuroopan maissa. Paljon hienoa kulttuuria ja kauniita tyttöjä.
Nykyään esaa Leningradin ja Kaliningradin alueelle sähköisen viisumin ilmaiseksi jos matkustaa enintään 8 vrk ja tulee maahan autolla, linja-autolla, lentokoneella.
Viisumipakko, rajamuodollisuudet, rikollisuus, kieli...Onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään esaa Leningradin ja Kaliningradin alueelle sähköisen viisumin ilmaiseksi jos matkustaa enintään 8 vrk ja tulee maahan autolla, linja-autolla, lentokoneella.
Junalla tarvii viisumin yhä siis?
Vierailija kirjoitti:
Viisumipakko, rajamuodollisuudet, rikollisuus, kieli...Onhan noita.
Kokemus se rajamuodollisuudetkin on. Rikollisuus nyt ei ole ongelma ellet pyöri hämärissä porukoissa. Kielen oppii nopeasti.
Äidin kaveria oltiin käyty venäjän tullissa syyttämään aseiden salakuljettajaksi, kun oli palaamassa takaisin Suomeen. Hänellä oli päässä silmälasit, joita ei ollut passikuvassa.
Miten niin harva? Venäjällä on paljon suomalaisia, enemmän kuin muita pohjoismaalaisia.
Putin, rosvous ja yleensä ankeat olot.
eri arvopohja.