Sormukset takaisin suklaamuniin!
Vaadin sormukset takaisin, en halua muovikrääsää!
Kommentit (30)
Nykyään sekä munien yllätykset että käärepaperit ovat kamalia :(
Vierailija kirjoitti:
Missä suklaamunissa niitä oli?
Kaikissa oli ennen! Joskus kahekskytluvulla alkoi ilmestyä typerää muovilelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ollut kaikissa. Mitä pikkupojat olisi sormuksella tehneet?
Kyllä! Ja perinteiset käärepaperit myös! Pääsiäismunien kuuluu olla sen näköisiä että niitä voi pitää koristeena kunnes ne syödään!
Niitä sormuksia kaipailen minäkin! Ei haittaisi edes maksaa hieman enemmän, jos munassa olisi kunnon yllätys. Pois kaikki koottava muovikrääsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niissä lähes kaikissa tosiaan oli. Ei kai ne pojat niillä oikein mitään tehneetkään.
Äitini, s. 1941, kertoi että hänen lapsuudessaan suklaamunissa oli sisällä kiiltokuva.
Tämä! Miksi nykyään on vain muovikrääsää, eikä enää edes mitän kivoja leijona/kilpikonnahahmoja ym.
Lelujen taso on kyllä mennyt kunnolla alaspäin, eikä kyse ole pelkästään nostalgiasta. Katselin googlesta millaisia leluja lapsuudessani 90-luvulla oli ja tunnistin yhä monia itselläni olleita, ihania leluja.
Tänään lapset kuorivat Pandan suklaamunasta 3 pikkuruista värityskuvaa ja 2kpl 2 sentin pituisia "vahaliituja", joihin ei riittänyt voima ja kärsivällisyys aikuisellakaan. En tiedä mitä ne liidut olivat, mutta sormet kipeinä sain aikuisenakin painaa ja hinkata samaa kohtaa tuhottoman kauan että väriä irtosi edes aavistus.
Kinderin suklaamunassa oli jokin 3 osasta koottava pöydänkulmaan roikkumaan laitettava "masked pj's" -hahmo. Lapsen harmiksi hahmoa ei vaan saanut irti 'jalustastaan' lainkaan, eikä sillä sitten kauheasti huvittanut leikkiä kun oli jumissa isossa muoviläpyskässä.
Nyky-yllärit on surkeita.
Ne suklaamunasormukset oli MAH-TA-VIA !
Ne sormukset oli kääritty silkkipaperiin suklaamunan sisään. Ihania.
Olen jo monta vuotta haaveillut aloittavani kotimaisten isojen yllätysmunien valmistuksen, joiden sisällä olisi jokin oikeasti hauska ja kestävä lelu/yllätys. Ehkä vielä joskus! Kun vaan sais opinnot loppuun niin viis miettiäkin että mihis tästä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niissä lähes kaikissa tosiaan oli. Ei kai ne pojat niillä oikein mitään tehneetkään.
oi teki! antoi tytöille tietenkin :) T. tyttö joka sai naapurin pojalta lahjaksi tämän suklaamunasta saaman sormuksen. se on mulla vieläkin tallessa. Poika jäi mutta sormus ja kiva muisto tallessa varmaan mummoksi saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pojat tykkäävät bling blingeistä.
Jotkut tytöt tykkäävät koota niitä yksinkertasia muovihärpäkkeitä ja saada autoja niistä.
Voi antaa vaihtoehtoja ja antaa lasten päättää mitä haluaa.
Tykkäsin kerätä ysärillä niitä eläinhahmoja. Kyllästyin kun tuli monesti samoja. Parasta oli myös autot mitkä liikkui itse eteenpäin kun antoi taaksepäin ensin vauhtia.
Mun veljen leikeissä ne sormukset oli merirosvojen aarteita.
Vierailija kirjoitti:
Mun veljen leikeissä ne sormukset oli merirosvojen aarteita.
Ihana!
Oon samaa mieltä. Ne olivat ihania.