Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lahjakas (tai fiksu), mutta laiska?

Vierailija
12.04.2020 |

Minua on usein sanottu älykkääksi ja lahjakkaaksi, mutta valitettavasti en vaan jaksa hyödyntää koko potentiaaliani. Olen tosi laiska ja yliopisto-opinnoissakin aloitan tehtävät / tenttiin ihan liian myöhässä. Kuitenkin selviän opinnoissa tosi hyvin, mutta ärsyttää oma saamattomuus. Luultavasti en tule elämässä saavuttamaan mitään erityisen suurta tämän takia, toisaalta se ei haittaakkaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lahjakkaasta en tiedä, mutta laiska voin tunnustaa olevani. Olen laiskuuden ruumiillistuma. Voisin olla laiskuuden jumala, jos en olisi kuolevainen. Jos minulla olisi rajattomasti rahaa, niin työllistäisin ihmisiä, ettei minun tarvitsisi tehdä mitään. Harmi, etten ole. Olisin maailman hyödyllisin rikas, jos olisin rikas. Rahaa kuluisi kyllä kaiken maailman palveluihin. Olisi siivoojia, juoksupoikia, kokkeja, oma kuski, tarjoilijoita, hovimiehiä ja muut palvelut saisivat tulla käymään luonani aina tarvittaessa ja todennäköisesti asuisin jollain saarella mukavuuksien keskellä. Voi luoja, voittaisimpa miljoonia lotossa tai eurojackpotissa.

Vierailija
22/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä! Olen 30v nainen, syrjäytynyt mutta kuulemma todella älykäs, skarppi, fiksu. En vaa sovi mihinkään ja minua joko kiusataan tai ei haluta mukana.

Paras kommentti mitä yks sanoi oli että mun pitäisi lähteä politiikoksi tai maailmanpelastajaksi, kun kuulemma olen selkeä ja ymmärrän kaiken askan läpi.

Hei samaistun kuvaukseen, ja myös minulle on sanottu näin! 🙂

Mutta en ole yhtään kunnianhimoinen.

N36

Voisimmeko yhdessä keksiä jotain? On kyllä surullista että Suomi on pilvin pimein älykkäitä ja hyviä yksilöitä jota ei oteta huomioon.

Minä nyt vain hyväksyin kohtaloni. Ei ole enää nähty valoa vuosiin. 30v ja peli menetetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjakas, en fiksu. Laiska olen.

Vierailija
24/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Aina menen siitä mistä aita on matalin, ja teen juuri en verran kuin on pakko tietyn tavoitteen saavuttamiseksi. Lukiossa kirjoitin L paperit tekemättä juurikaan mitään sen eteen. Myöhemmin sekä opinnoissa että työelämässä olen hoitanut kaiken aina mahdollisimman vähällä vaivalla. Eipä tästä mitään haittaa ole ollut, hyvin on elämä sujunut näinkin.

Vierailija
25/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus tuolta aiemmalta: ”.. hän kun osaa nyt 5 vuotiaana lukea, kirjoittaa ja laskea monimutkaisiakin laskuja, että miten käy koulun ensimmäisten luokkien kanssa?? Lapsi on siis vasta menossa eskariin syksyllä”

Miksi kuvitellaan että lapsen pitää oppia noita juttuja ja mahdollisimman aikaisin vielä. Kyllä lapsen tehtävä on leikki ja kaikenlaisten sosiaalisten sekä arjen taitojen oppiminen eikä mikään opiskelu. Nimenomaan ne ovat elämässä menestymisen edellytys eli se että osaa ottaa asiat oikein vastaan niin mukavat ja positiiviset kuin negatiiviset ja erilaiset epäonnistumiset, kuten myös tulee tavaksi olla sosiaalinen ja näitä taitoja opitaan leikkiessä ja yhdessä touhuten. Ei sellainen kirjan oppinut neropatti yleensäkään pärjää hyvin työelämässä vaan suht normisti sosiaalinen ja erilaisissa haastavissa tilanteissa pärjäävä kaveri. Sellainen tilannetaju ja nokkeluus yms. kehittyy vain leikin kautta. Kyllä vähintään ”normaalisti lahjakas” lapsi sitten oppii myös nuo lukemiset ym asiat helposti koulun myötä. Mutta jos on leikin ja kanssaolon kautta saanut hyvät elämän perustaidot niin avot sitä kaveria ei estä mikään sitten aikoinaan työelämän alkaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi