Pyrkiikö Marin kansallistamaan useita aloja, yrittäjät vetoavat Mariniin, meillä on valmiutta ja tahtoa auttaa!
https://yle.fi/uutiset/3-11301383?origin=rss
Onko Marinilla ajatuksena että sortajariistäjillä on ollut liikaa valtaa, nyt menevät konkurssiin ja ovat tyytyväisiä Marinin sosiaalipolitiikkaan konkurssin jälkeen?
Kaikki pienyrittäjät mennevät konkursiin kun kriisiä pitkitetään. Nyt kunnollinen kolmen viikon lockdown ja sitten uudestaan ja siltä lyhyeltä kolmelta viikolta valtion takausta vuokriin ja palkkoihin. Tulee tosi ankeaa, tosi köyhää tällä päättämättömyydellä.
Terveisin turvatussa työssä oleva virkamiesnainen.
Kommentit (3)
Jankuti, jankuti, vali, vali ja taas persulta uusi aloitus. Monesko tänään?
Mitä itse ehdottaisit ratkaisuksi, poikkeustilan ennenaikaisen purkamisen ja koronan eskaloitumisen? Ei tässä kauheasti hyviä vaihtoehtoja ole. Hallitukselta on tullut kuitenkin melkoinen paketti helpotuksia yrittäjille tässä tilanteessa, mm. helpotuksia verojen maksuaikoihin ja työttömyysturvan laajentaminen yrittäjiin. itse asiassa uskon että hyvin samanlaisia toimenpiteitä olisi tullut myös oikeistohallitukselta jos meillä sellainen nyt olisi.
Ainut mistä oon samaa mieltä on se että yksityiset tahot (käytännössä varsinkin laadukkaat terveysteknologiatoimijat, yksityinen testauskapasiteetti ja hankintaosaaminen) pitäisi ottaa aktiivisemmin mukaan koronan selättämiseksi, koska siellä on paljon sellaista osaamista ja resursseja joita julkisella ei joko ole lainkaan tai joita on liian vähän.
T. oikeistolainen
Pienet yritykset otetaan velan panttina valtion haltuun ja virkanaiset laitetaan siivoamaan niitä.