Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit tiennyt tällaisen korona-ajan tulevan, mitä olisit tehnyt elämässäsi toisin?

Vierailija
12.04.2020 |

Itse olisin jättänyt edellisen työpaikkani nopeammin. Olisin ottanut lopputilirahat tehnyt niillä unelmieni matkan Yhdysvaltoihin ja Kanadaan.

Onneksi sentään lähdin tuosta työpaikasta ja sain paremman. Nyt on myös rahaa tilillä, mutta ehkä vähän tyhjä olo niiden kanssa.
N37

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustellut enemmän viimeisen parin vuoden aikana. Nyt aion matkustella sitten enemmän heti kun tämä pelleily loppuu.

Minä taas päätin vähentää matkustamista, sillä olen mielummin rakkaiden läheisteni kanssa kuin katsomassa jotain jonnin joutavia "nähtävyyksiä". Kaikkea ei tarvitse itse omin silmin nähdä, ei siitä tule yhtään paremmaksi ihmiseksi.

Minä olen saanut matkoiltani paljon hyviä ystäviä ja nytkin on ollut kiva kivaa skypetellä heidän kanssaan kun olen ollut karanteenissa.

Sinä olet niin vastenmielinen ihminen että et varmasti saa ystäviä sen paremmin kotimaasta kuin ulkomailtakaan.

Osa haluaa ison tuttavapiirin, osa pari sydänystävää. Kumpikaan ei ole väärässä, on vain erilaisia ihmisiä.

On tutkittu, että älykkäillä ihmisillä on keskimääräistä vähemmän ystäviä, mutta se ei johdu siitä, että olisivat ikäviä ihmisiä vaan siitä, että kriteerit ystävyydelle ovat erilaiset sekä parempi kyky nauttia myös yksinolosta. 

Vierailija
22/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt äitiysloman jälkeen suoraan takaisin töihin, enkä elänyt säästöjen varassa hoitovapaalla. Helmikuussa meni viimeiset säästöt ja maaliskuussa loppui työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynyt asunnon ja tavarat millä hintaa tahansa. Nyt asunnon arvo tulee tippumaan roimasti ja hyvä jos saa ollenkaan myytyä, muuttotappiopaikkakunnalla. Kukaan ei osta tällä hetkellä mitään tavaraa eikä asuntojakaan, joten käsiin jää ja työtäkään ei tällä kylällä ole. Kauan halunnut muuttaa mutta aina tullut jotain estettä, nyt tämä koronakin vielä ja siirtyy vuodella kaikki. Masentaa suorastaan! 

Vierailija
24/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole edelleenkään vaikuttanut mun elämääni millään tavalla.

Vierailija
25/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiirehtinyt asunnon hankintaa toisaalta, Uudenmaan ulkopuolelta. Suunnitelma ja toteutuskin oli jo hyvällä alulla, mutta korona toi äkillistä mutkaa ja haastetta kokonaistilanteeseen. Parikin viikkoa kun olisin aiemmin aloittanut, tilanne olisi jo toinen ja olisin tällä hetkellä poissa täältä pääkaupunkiseudun kupolista.

Vierailija
26/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissannut enemmän.

Vierailija
27/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olen aina elänyt varsin säästäväisesti, joten taloudellinen tilanne on hyvä, ja olen naimisissa maailman ihanimman miehen kanssa, joten seura on laadukasta koronakotoilussakin. Lapsia ei ole tullut hankittua, mikä on hyvä, niin ei tarvitse huolehtia heidän asioistaan ja yrittää ylläpitää perusturvallisuutta. Ennen kaikkea on asiat kunnossa Jumalan kanssa.

Vierailija
28/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa elänyt säästäväisemmin..

Vierailija
29/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin etsinyt uuden ja varvemman työpaikan jo aikoja sitten. Vuosien pätkäkierre päättyi kuin seinään. Yt-tilanteessa määräaikainen ei ole minkään arvoinen, vaikka olisi ollut töissä 10 vuotta.

Vierailija
30/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* varmemman

Vierailija
31/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin yrittänyt savuttaa tavoitteeni nopeammin... eikai muuta... no ainakin nyt on tuli perseen alla.

Vierailija
32/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään mitään. Elän aina niin, että niin minä kuin perheenikin ovat onnellisia. Nytkin meillä ovat kaikki asiat todella hyvin.

Tämä on hieno elämänfilosofia jota noudatan itsekin. "Onni" ei voi perustua mihinkään ulkoiseen, tiettyihin asioihin joita olisi oltava tai omistettava - tosin en tiedä tarkoititko juuri tätä. Säälittää omankin lähipiirin ns. paremmin toimeentulevat ihmiset, jotka ovat nyt sekoamassa kun tulot tippuvat ja joutuvat vaikkapa vaihtamaan auton halvempaan, uusin kevätmuoti jää saamatta jne. Itkevät miten nyt "tullaan toimeen" vaikkei kukaan koditta ja ruuatta ole jäämässä 🙄

Vierailija
33/33 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin käynyt kirjastossa.