Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtaa Sveitsiläisiä ikinä masentaa kun asuvat niin täydellisessä maassa

Vierailija
11.04.2020 |

Ei yhtään huonoa puolta. Ihan utopia

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin massiivinen huumeongelma on. Törkeän kallis paikka elää. Pikkusieluisia rajoituksia ja sääntöjä siellä täällä piisaa. Huumorintajutonta porukkaa.

Vierailija
2/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävän kallis

Huono sää suurimman osan vuodesta

Paljon nirppanokkia

Olen asunut ja kyllä nämä ovat huonoja puolia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa, mitä lasten päivähoito maksaa siellä. Meille tuli töihin Suomeen suomalais-sveitsiläinen pariskunta, joka kertoi yhdeksi motiivikseen muuttoon sen, että Sveitsissä he eivät olisi pystyneet käymään molemmat töissä, koska kahden lapsen kokopäivähoito olisi maksanut liikaa.

Vierailija
4/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita nyt, hyvä ihminen, sana "sveitsiläisiä" pienellä etukirjaimella! Vai oletko ikinä käynyt koulua, ap? 

Vierailija
5/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolten välinen tasa-arvo mm. työelämässä on ihan kuraa. Monissa osa-valtioissa isien isyysloma on pari viikkoa.

Vierailija
6/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä työn tekoa arvostetaan. poliitikotkin joutuvat tekemään päätöksiä kansan parhaaksi. toisin kuin viher punikki suomessa. maa ei ota loisia elätettäväkseen rikollisetkin karkoitetaan. pieni mutta erittäin isku kykyinen armeija siellä ei loiset loisi vaan jokaisen on tehtävä töitä

Vierailija
7/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat jopa onnistuneet monikielisyydessä, mikä kusee kaikkialla muualla (Suomen idioottimainen pakkoruotsi, Belgian jatkuvat kielikiistat jne).

Sveitsi on monikielinen kyllä, mutta kukin kantooni on yksikielinen ja päättää itse kieliasioistaan ja mm. kouluissa opetettavista kielistä. Nerokasta!

Vierailija
8/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kallis maa, köyhälle se vaan tuntuu siltä. Olen asunut siellä, ja yleinen palkkataso ennemän kuin hyvin kompensoi kovemmat hinnat.

Mutta ei se myöskään täydellinen on. Yllämainittu päivähoito on yksi esimerkki.

Vierailija
9/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat jopa onnistuneet monikielisyydessä, mikä kusee kaikkialla muualla (Suomen idioottimainen pakkoruotsi, Belgian jatkuvat kielikiistat jne).

Sveitsi on monikielinen kyllä, mutta kukin kantooni on yksikielinen ja päättää itse kieliasioistaan ja mm. kouluissa opetettavista kielistä. Nerokasta!

On siinä kaksikielisiä kantooneja. Bern, Graubunden, Valais...

Vierailija
10/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä kaksikielisiä kantooneja. Bern, Graubunden, Valais...

Niitä on vähän ja ne on aidosta kaksikielisiä. Vrt. "kaksikielinen" Vantaa, ruotsinkielisiä huimat 2,4%...

Vierailija
11/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita nyt, hyvä ihminen, sana "sveitsiläisiä" pienellä etukirjaimella! Vai oletko ikinä käynyt koulua, ap? 

Ei vttu ketä kiinnostaa!?! Ymmärsit kuiteskin viestin sisällön joten vttuako vingut ja nussit pilkkua stana! Mene opettamaan sitä äidinkieltä peruskouluun niin sit saat tosta pilku nussimisesta henkisen tyydytyksen lisäks rahaaki.

Vierailija
12/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vttu ketä kiinnostaa!?! Ymmärsit kuiteskin viestin sisällön joten vttuako vingut ja nussit pilkkua stana! Mene opettamaan sitä äidinkieltä peruskouluun niin sit saat tosta pilku nussimisesta henkisen tyydytyksen lisäks rahaaki.

Siistis nyt vähän kielenkäyttöäs nulikka.

Vierailija
13/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toimiva ja ihana maa, olen asunut siellä. Kallis ehkä turisteille, mutta ihan hyvin siellä eli opiskelijana. Nuoret asuvat kimppakämpissä, mikä kohtuullistaa elinkustannuksia ja elintarvikkeet ovat pääsääntöisesti halvempia mitä Suomessa. Kaikki toimii ja ilmapiiri on positiivinen. Olen muuttamassa nyt takaisin sinne, koska siellä elämänlaatu oli parempaa pienelläkin budjetilla.

Vierailija
14/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kallis maa, toki. Joku sanoi, että aina huono sää, enpä ole itse huomannut. Suomeen verrattuna sää on täydellinen, toki riippuu paljon siitä missä asuu. Palkkataso huimasti parempi, ilmapiiri positiivisempi. Maa on ihan älyttömän kaunis ja monipuolinen.

Takaisin Suomeen en tule, en mistään hinnasta.

Vierailija
15/15 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi on lisäksi aidosti kiinnostunut kansalaistensa mielipiteistä, kyseessä suora kansanäänestys. Suomeen tätä systeemiä ei saada ikinä, on liikaa "väärin äänestäviä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi