Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö exän kanssa olla yhteyksissä? Ex viestittelee silloin tällöin

Vierailija
11.04.2020 |

Meillä on takana pitkä suhde, jossa oli henkistä väkivaltaa. Mies laittaa ehkä parin kuukauden välein minulle "Mitä kuuluu"-tyyppisiä viestejä, ihan hyväntahtoisia viestejä siis. Minua alkaa kuitenkin aina ahdistaa kun hän viestittelee. Joskus ärsyynnyin ja kysyin miksi olet yhteydessä, niin perusteluna oli että "Olimme niin kauan yhdessä, tottakai välitän sinusta ja haluan tietää mitä sinulle kuuluu". Joo, kas kun et silloin suhteemme aikana välittänyt kun leikit mielenterveydelläni ja käytit minuun henkistä väkivaltaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esto puhelimeen, numeron vaihto ja salaiseksi tiedot. Some-estot. 

Vierailija
22/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sattui olemaan miespuolinen lapsuuden kaveri kyläilemässä, kun ex soitti (olin kertonut tälle lapsuuden kaverille aiemmin näistä exän soitoista). Ja tämä kaverini vastasikin puhelimeeni exän soittaessa ja reippaasti pyysi, että "Jospa nyt jättäisit ne soittelut, kun meillä on nyt parisuhde meneillään. Kiitos."

Jee! Se tepsi!

Jee! Naisen omalla tahdolla ei ole mitään väliä, mutta nyt kun sillä on uusi omistajamies, niin sitten uskotaan!

Tosi jee.

Joskus miehet ei usko, ennenkuin on uhkana saada turpaan.

Tai sitten ex elätteli jotain toiveita yhteenpaluusta ja vasta uuden kumppanin tultua uskoo ettei kannata enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos ei ole yhteisiä lapsia niin numero vaan vaihtoon ja salaiseksi asap. Ei ole mitään syytä olla exän kanssa tekemisissä.

Miten ihmeessä sä edes kuvittelet sellaista?

Vierailija
24/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa kontrolloida, älä vastaa.

Millä tavalla tuo on kontrollointia, hyvää tarkoittavaa kuulumisten kysymistä vaan?

Urpo, se on nimenomaan kontrollointia. Varsinkin kun kyseinen hlö on ollut suhteen aikana käyttänyt henkistä väkivaltaa.

Missä on sun aivot, etkö osannut lukea aloitusta?

Vierailija
25/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ex viestittelee kun ei jotenkaan usko et ero on lopullinen. Siitä on kyllä jo 3v. Estin hänet lopulta kun en ole palaamassa yhteen enkä jaksanut jatkuvia viestejä ”mitä kuuluu” jne

Vierailija
26/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa kontrolloida, älä vastaa.

Tämä juuri. Haluaa pitää sut talutusnuorassaan edelleen. Mun perään kyselee 20 vuoden takainen exä ihan samasta syystä.

Mun perään ei kysellä koska olen tajunnut vaihtaa puhelinnumeroa. Somessa en ole just sellaisten ihmisen vuoksi joiden yhteydenottoja en toivo.

Vierailija
27/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ensin pahoinpiteli ja sit jätti mut. (Joo olin niin shokissa etten tajunnut itse lähteä ja jättää)

Kyseli sen jälkeen päivittäin "miten voit" ja kertoi kliseet "oot liian hyvä mulle, kyllä mä välitän edelleen" jne.

Ei tuo ole muuta kuin kiusantekoa ja pahoinpitelyä, jolla se saa itse paremman omatunnon ja tuntemaan itsensä paremmaksi tyypiksi, sillä ei ole mitään tekemistä aidon välittämisen kanssa.

Vierailija
28/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo "mitä kuuluu" viestit on myös henkistä väkivaltaa. Ne ei ole hyväntahtoisia kyselyitä vaan keino pitää hänet sinun mielessäsi ja hänen otteessaan. Lue narsismista. Tämäkin metodi löytyy sieltä narsistien keinovalikoimista. Hän ei halua että ikinä pääset hänestä yli ja alat voida paremmin.

Henkistä väkivaltaa ehkä jos viestejä tulisi viikottain. Tässä tapauksessa viestejä tulee kuitenkin vain parin kuukauden välein, ei sen pitäisi häiritä.

Et lukenut aloitusta? Lue se ajatuksella. Kyllä kaikki ei-toivotut yhteydenotot ovat ahdistelua. AP ei ole antanut lupaa spämmätä. Hän ei halua noita tiedusteluja. Hän ei halua vastata niihin.

Mikä tässä on asia jota sinä et nyt ymmärrä?

Vierailija
29/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse. Jos ja kun se sinusta tuntuu epämukavalta, ei tarvitse vastata. Ymmärrän että pelkkä viestin saaminen voi aiheuttaa ahdistusta, mutta ehkä toivottavasti jossain vaiheessa tajuaa jättää rauhaan kun et vastaa mitään.

Vierailija
30/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kohta 1,5 vuotta sitten. Minä halusin erota, suhde oli pitkä ja henkisesti hyvin raskas. Pysyimme kuitenkin ystävinä ja olemme pitäneet yhteyttä. Yhteydenpito tapahtuu kuitenkin kokonaan ex- miehen puolelta, ja se on alkanut pikkuhiljaa ahdistamaan minua. Hän soittelee 2-3 kertaa viikossa, ja puhuisi helposti tunnin, jos en keksisi tekosyitä puhelun lopettamiselle.

En uskalla sanoa rumasti, koska pelkään, että alkaa mustamaalata minua yhteisille tutuille. Hän on varmasti yksinäinen, mutta haluan etäisyyttä. Muutin toiselle puolelle maata, mutta henkistä etäisyyttä en saanut. Tuntuu etten pääse elämässä eteenpäin, kun menneisyys muistuttelee itsestään. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Ihan ensin sun pitää yhteisille tutuille kertoa että saat ei-toivottuja yhteydenottoja tuolta tyypiltä. Sen jälkeen kerrot hänelle suorat sanat, ilmoitat että juttu menee poliisille jos ei soitot lopu ja vaihdat numeron. Sitten tutuille kerrot että oli pakko vaihtaa numero häirikön takia ja sitä uutta numeroa ei saa mistään syystä antaa sille tyypille. Jos joku sen vuotaa niin vaihdat uuden salaisen numeron.

Se että et ole niin tehnyt kertoo että sillä on matkan päästäkin ote suhun. Sun tehtävä on katkaista se. Viis yhteisistä tutuista. Sun elämä on tärkeämpi. Mieti ny hyvä ihminen hetki.

Naapurit, sukulaiset ja yhteiset tutut on ihan tasan p*skin tekosyy olla suojelematta itseään.

Vierailija
31/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse. Jos ja kun se sinusta tuntuu epämukavalta, ei tarvitse vastata. Ymmärrän että pelkkä viestin saaminen voi aiheuttaa ahdistusta, mutta ehkä toivottavasti jossain vaiheessa tajuaa jättää rauhaan kun et vastaa mitään.

Nuo eivät jätä rauhaan niin kauan kun numero on tiedossa. Häirityn kannattaa aina vaihtaa numero. IHAN AINA.

Vierailija
32/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämä ei kuulu exälle pätkääkään, blokkaa jos se ei usko kun sanotaan.

Noilla on tarkoituksena vaan lievittää omaa oloaan ja pitää sua talutushihnassa.

Vierailija
33/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kohta 1,5 vuotta sitten. Minä halusin erota, suhde oli pitkä ja henkisesti hyvin raskas. Pysyimme kuitenkin ystävinä ja olemme pitäneet yhteyttä. Yhteydenpito tapahtuu kuitenkin kokonaan ex- miehen puolelta, ja se on alkanut pikkuhiljaa ahdistamaan minua. Hän soittelee 2-3 kertaa viikossa, ja puhuisi helposti tunnin, jos en keksisi tekosyitä puhelun lopettamiselle.

En uskalla sanoa rumasti, koska pelkään, että alkaa mustamaalata minua yhteisille tutuille. Hän on varmasti yksinäinen, mutta haluan etäisyyttä. Muutin toiselle puolelle maata, mutta henkistä etäisyyttä en saanut. Tuntuu etten pääse elämässä eteenpäin, kun menneisyys muistuttelee itsestään. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Tämän tason ongelmanratkaisutaidoilla miltei toivon että mies jatkaa ikuisesti ystävyyttä kanssasi, ja sinä et ikinä uskalla sanoa aiheesta mitään vaan pysyt jumissa tässä menneisyyden suhteessa. Jonka itse päätit mutta jonka toiselle osapuolelle et nyt uskalla sanoa ettet halua enää ikinä kuulla hänestä mitään. 

Voiko vielä enempää uhriutua?

Vierailija
34/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis missään vaiheessa sanonut exällesi ettet halua yhteydenottoja? Erosin itse pari vuotta sitten ja me exän kanssa silloin tällöin kysellään kuulumiset ja toivotetaan hyvät syntymäpäivät, eikä kyse todellakaan ole siitä että toinen yrittäisi kontrolloida toista. Mua ihan oikeasti kiinnostaa mitä puuhailee nykyään ja on kiva tietää että hänellä kaikki hyvin. 

Tietenkin asia on eri jos ei pyynnöstä viestittelyä lopeta tai jos viesteissä haukkumista tms, silloin on jotain vialla.

Vierailija
35/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva tietää mitä mun entisille kuuluu. Enkä pistäis pahakseni vaik ne soittais joskus. Ollaan menty elämissämme eteenpäin. Kasvettu eroon toisistamme, mut on niillä aina pieni paikka mun sydämessä. Olen kuitenkin niistä välittänyt joskus.

Vierailija
36/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 17 jatkaa, en siis ole ap. Onpas tullut tylyjäkin viestejä. En ole uhri, ehkä korkeintaan oman hyväuskoisuuteni uhri. Oletin, että aika hoitaa ja yhteydenpito harvenee. No, exäni on sosiaalinen tapaus, ja olimme kauan yhdessä. Menneet olen antanut anteeksi, enkä koe tarvetta alkaa riehumaan.

Sain toki ajattelemisen aihetta vastauksista. Päätin olla välittämättä, jos homma menee hänen puoleltaan rumaksi. Otan yhteydenpidon tiheyden puheeksi seuraavalla kerralla, mutta ihan aikuismaisen asiallisesti. Onko ihan tavatonta yrittää elää loukkaamatta toisia tai olla polttamatta siltoja takanaan? Haluaisin uskoa, että minun jäljiltäni ei tähän maahan tule yhtään naisvihaajaa lisää.

Eri asia toki ne todella väkivaltaiset ja häiriintyneet tapaukset, niiden kohdalla ymmärrän ja kannatan kovia keinoja.

Vierailija
37/37 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa mies välittömästi!!

Ei mitään väliä mitä hän sinusta puhuisi selän takana. Oikeasti. Tyhmiä ihmisiä ne, jotka lähtisi panetteluun ja pahan puhumiseen mukaan. Suurin osa jättäytyisi ulkopuolelle. Ihmiset yleensä eivät halua sekaantua muiden ongelmiin.

Tuon murehtiminen on kontrollin antamista eksällesi.

Älä pelkää ja pidä huoli itsestäsi, eli blokkaa ja jätä mies menneisyyteen - hän ei tulevaisuutesi kuulu ❤

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän