Kädetön mies
Pari kuukautta nyt tapaillut yhtä miestä ja nyt paljastui täysin kädettömäksi kodin perustöissä. Tilasin uuteen asuntooni uuden pesukoneen ja kysyin mieheltä voisiko tulla tämän minulle asentamaan. Ei kuulemma osaa. Ja viikko sitten pyysin miestä laittamaan taulut seinälle ja mies vetosi osaamattomuuteensa tässäkin. Auton renkaitakaan ei osaa itse vaihtaa.
Ei hyvää päivää!!! Onko kaikki nykyajan miehet tällaisia saamattomia? Mietin pitäisikö mies nyt jättää, kun ei perusjuttuja osaa? Ja toisaalta että kuka nuo taulut saa seinälle laitettua....?! Taulutarrat/koukut ei käy, isot taulut kyseessä. Pyykkiäkään en voi nyt vielä pestä, kun konetta ei ole asennettu. Keneltä voin pyytää näihin apua? Onko mitään talousmiespalvelua olemassa?
Kommentit (25)
Ja minkä ihmeen takia et voi itse opetella tekemään? Hittoonko siinä miestä tarvii, opettele itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyrvälläkö sitä taulua pitäisi sinulle roikottaa, vai miksi ongelma henkilöityy noin vahvasti juuri miehen väitettyyn "kädettömyyteen"?
Miehen pitää olla MIES eikä mikään hiiri. Jos mies ei osaa laittaa taulua seinälle niin hän joutaa roskiin.
Tuliko selväksi?
Kerro tuo feministeille.
jos ei ole ollut kotona miestä joka olisi opettanut pojalleen taitoja, niin eihän sitä itsevarmuutta välttämättä sitten kerry tyhjästä hoitaa asioita vaikka olisi mies.
Jos vaikka itse mietin, niin varmasti se vaikutti omaan "miehistymiseen" että lapsesta asti näki mallia kun oma isä teki kaiken itse, ja se oli luontevaa jo alle 10v ikäisenä itsellekin olla vääntämässä mutteria ja korjailemassa koneita, joten tottakai sitä oppi ihan eri tavalla tekemään näitä "miehisiä hommia" kuin jotkut kaverit joilla oli vaikkapa kiireinen varakas isä joka tilasi vain työmiehet tekemään kaiken valmiiksi heille.
Luultavasti se on nyt sitten yleistynyt nuoremmissa ikäpolvissa kun on enemmän kokoajan ihan täysin kaupunkilaisten vanhempien kasvattamien vanhempien jälkeläisiä, ja tuppaavat ne kädentaidot vähenemään siinä ympäristössä. Ja toisia taas ei vaan kiinnosta. Samasta perheestä oleva veljeni ei ole mikään remonttireiska ensinkään ja ollut kiinnostunut muodista ja hiustenlaitoista yms. enemmän joten ei se aina vanhemmistakaan johdu. Ihmisiä on vain erilaisia, ja kun katsoo minkälaisia ominaisuuksia naiset näyttävät ihailevan, esim. kuuluisia komistuksia yms. on vaikea kuvitella että siinä miehen käsityötaidot kiinnostavat tippakaaan. :D
Tunnistan kyllä provon, mutta omalta osaltani uskallan silti sanoa, että kyllä minä tykkään siitä, että puolisoni on "handyman". Hän nauttii etsiä ratkaisuja, asentaa laitteita, lukea tuoteselosteita, shoppailla työkaluja ja liittimiä ja whatever. En rakastunut häneen sen takia, se paljastui vasta ajan myötä, mutta onhan se tottakai suhteen vahvuus, että toinen tykkää noista asioista, jotka eivät toista kerta kaikkiaan kiinnosta.
Ja kyllä, hän hoitaa meillä myös molempien autot.
Minä puolestaan vastaan yksin ruuanlaitosta, niin arkena kuin juhlana, koska minä tykkään etsiä uusia reseptejä, kokeilla niitä ja soveltaa niitä. Ja siinä ohessa teen myös ne arkiset ruuat, joiden laittamisesta en saa mitään kicksejä mutta ne pitää tehdä.
Kumpikaan meistä ei tee em. lempijuttujaan sukupuolielimillään, mutta ei olisi myöskään mitään järkeä siinä, että minä pakottaisin itseni kiinnostumaan autoista tai remonteista ja hän pakottautuisi innostumaan ruuanlaitosta.
Taitaa sieltä huushollista löytyä myös kädetön av-mamma, kun pitää miehen veljeä tai kaveria kutsua apuun.