Kyllä nyt on mukavaa, ilman isovanhempien apua?
Voin vaan kuvitella sitä riemun määrää, kun me aina haukutut äidit ja anopit ei olla siellä teidän nuorten perheiden riesana. Ette voi sännätä sinne baareihin , saleille ym kissanristiäisiin, kun se vanha äitsykkä ei kipaisekkaan hoitamaan pikku kullanmurujanne.
Tämä on loistoaikaa meille yli seitemänkymppisille isovanhemmille joita te monet jaksatte aina haukkua.
Kuitenkin niin paljon olemme teitä ihan mielelläänkin auttaneet ( välillä)
Toivottavast tämä karanteeni jatkuu vielä kuukauden ,jotta saatte maistaa omaa oloa ihan riittävästi perheenne kanssa.
Tuntuuko nyt mukavalta?
Kommentit (53)
Ai että olenkin nauttinut! Yleensä lasten mummo änkeää kylään pari kertaa kuussa, yrittää manipuloida minut jättämään lapset hänen kanssaan yksin ja ryntää lohduttamaan uhmaikäisiä kun tulee sellainen tilanne vastaan, missä joudun asettamaan heille rajoja. Sokerina päälle tosiaan hänen jääminen lasten kanssa yksin kiellettiin, kun oli puhunut esikoiselle kahden kesken, että mummo rakastaa häntä enemmän kuin äiti. Ai että ihana mummo meillä 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No... olishan se ihan kiva viettää kahdenkeskistä aikaa vain miehen kanssa, mutta anoppi ei juuri vahdi lapsia muutenkaan. Että sikäli tilanne ei ole muuttunut mihinkään.
Eli nämä vihaviestit kohdistuvat aina anoppini eli aviomiehen äitiin kun vauvapalstalla ollaan. Oma äiti on kultainen ja hänen toimet ovat lapsiperheen auttamista mutta anopin vastaavat toimet ovat negatiivista
puuttumista..Itsekin suren kun poikani morsian ja asuinkumppani on kovin nihkeä minun suuntaan . Ei suostu tulemaan kylään eikä anna pojan enää käydä äitinsä luona. Onko kenties mustasukkainen?
Vain kerran olen tavannut lyhyesti eräässä kahvilassa. En ole koskaan käynyt heillä kylässä.Poikasi tulisi kylään sinun luoksesi, ja kutsuisi sinut heille, jos hän haluaisi tehdä niin.
Jos hän haluaisi tehdä niin.
Mietipä sitä hetki ihan rauhassa ja ajatuksella. Kirjoita sitten uudelleen, mitä nyt ajattelet.
No tiedän asian koska poikani kertoi. Hän ei halua riitaa avovaimonsa kanssa. Avovaimo ohjeistaa ettei äitiä saa enää käydä auttamassa.
Nääh, ei oo baarit muutenkaan auki ja kissanristiäisetkin on kielletty, joten ohi meni.
No ei kiristä. Muutenkin lapset on ollut mummolassa ehkä kerran/kk yhden yön ja silloinkin yleensä vain toinen, ja yleensä isovanhempien aloitteesta. Baariin tai muualle nyt ei voi mennä muutenkaan, ja sekin on yleensä tehty niin että mennään vuorollaan omien kavereiden kanssa. Meidän molempien vanhemmat on onneksi järkeviä, eivät mitään tuppautujia, mutta kuitenkin nauttivat lasten seurasta ja haluavat olla heidän kanssaan. Ollaan siis soiteltu videopuheluita :) vanhemmat on kuusikymppisiä, työelämässä kaikki, joten ei tarvitse myöskään heitä olla auttamassa.
Mä olen 41v isovanhempi ja tuota, ei kiitos. Meillä kaikki pärjäilee ihan itse.
Kyllä on paljon hyötyä tästä koronakaranteenista. Vauvapalstan nuoret perheet ovat parissa viikossa muuttuneet 110 %: sesti itselliseksi. Isovanhemmat ovat siis kaikkien mielestä ihan pahiksia ,ja hyvä kun ei tarvitse nähdä eikä kuulla.
Pistetäänpä korvan taakse, ja myhäillään sitten ens syksynä ,kun harrastusrumba yms taas alkaa 😂😂😂
Paha mieli tulee kun näitä kommentteja lukee. Joko anoppi ja appi ovat inhottavia koska eivät auta lapsiperheitä. Tai ovat inhottavia koska tuppautuvat auttamaan eli kysy ät tarvitaanko apua
Inhottavia joka tapauksessa olemme miniän mielestä. Autamme tai emme
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on paljon hyötyä tästä koronakaranteenista. Vauvapalstan nuoret perheet ovat parissa viikossa muuttuneet 110 %: sesti itselliseksi. Isovanhemmat ovat siis kaikkien mielestä ihan pahiksia ,ja hyvä kun ei tarvitse nähdä eikä kuulla.
Pistetäänpä korvan taakse, ja myhäillään sitten ens syksynä ,kun harrastusrumba yms taas alkaa 😂😂😂
Miten uusavuttomia lapsia sinä oikein olet ”onnistunut” kasvattamaan?
Me ollaan nuori perhe: kolme alle kouluikäistä lasta. Ollaan saatu lapset nelikymppisinä, kuten meidätkin on saatu. Ei olla tähän mennessä tarvittu tai kaivattu isovanhempien apua.
Kummatkaan isovanhemmat ei ole KOSKAAN tässä yli 10v aikana sekunnin vertaa auttaneet tai hoitaneet tai olleet mitenkään perheemme tukena. Sen sijaan voimavarojen riistäjiä ovat olleet ja kaikkea ikävää aiheuttaneet.
Erittäin moni perhe ei saa koskaan mitään apu isovanhemmilta eikä isovanhemmat edes kaikilla ole elämässä mitenkään mukana.
Apn syyllistys ei oikein osunut nyt.
minä olen sinkku 45 v , asunto maksettu ja auto yms.
Mihin minä tartteisin isovanhempien apua ?
tosin he on jo kuolleet ajat sitte,enkä silloinkaan tarvinnut niiden apua kertaakaan .
Kyllä se on niin, että nyt autan äitini sekä anoppiani, voi herramanjee mikä katkeruus ap:llä
Olen onneksi niin nuori mummo,että olen voinut tässä hoitaa vähän lapsenlapsia.Saivat vanhemmat nukkua kaksi yötä kunnolla ja rentoutua vanhimman jo pesästä lentäneen kämpillä kun mikään baari tms. ei ole auki niin ei sinne päässyt.
Tiedän,että saan hurjasti alapeukkuja,mutta juttuhan on niin,että jos ei mitään oireita ole,ei corona tartu.
Saatte raivota mulle ihan vapaasti.Töissä mä enemmän pelkään,kun joudun kohtaamaan paljon ihmisiä.Pidetään kyllä turvavälit,pestään käsiä ja on käsidesiä.
Eipä ole isovanhempia pahemmin apuna ollut, lapset olleet elämänsä aikana n.5x mummolla hoidossa max1vrk/kerrallaan ja Ed kerrasta yli 10v.
T. 17v ja pian 19v teinien äiti