Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä että perheen tai suvun sisällä juorutaan toisten asioita?

Vierailija
11.04.2020 |

Olen äärimmäisen pettynyt lähisukulaiseeni. Olen kertonut hänelle asioita, jotka ovat luottamuksellisia. Ilmeni, että hän onkin kertonut ainakin muutamalle eri ihmiselle suvussa asioitani. Sellaisille, jotka eivät minulle itselleni ole mitenkään erityisen läheisiä.

Yksi noista sukulaisista kiirehti heti raportoimaan minulle, että "Liisa kertoi, että sinulla on..."

Tunnen oloni petetyksi. Taatusti en kerro tuolle lähisukulaiselleni enää yhtään mitään, niin rakas kuin onkin.

Mitä mieltä te olette siis tällaisesta, että suvun tai perheen kesken juorutaan toisten asiat? En nyt tosin ole ymmärtänyt erikseen sanoa tuolle lähisukulaiselleni ettei kerro eteenpäin, mutta itselleni luottamuksellisuus on itsestäänselvää ilman eri pyyntöä.

Kommentit (45)

41/45 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää enkä itse tee sitä. Omassa perhepiirissäni ei onneksi ole juoruiluongelmaa.

Läheisten myönteisistä kuulumisista saa mielestäni kyllä mainita muillekin lähipiirissä paitsi, jos läheinen on erikseen kieltänyt kertomasta, esim. joskus perheenjäsen saattaa kertoa jostain elämänsuunnitelmastaan ja sanoa "tästä ei vielä saa kertoa muille".

Vierailija
42/45 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkaissut välit pahimpiin juoruajiin. Nämä ihmiset yleensä ovat muutenkin ilkeitä ja pahantahtoisia, nauttivat siitä kun saavat puhua pahaa muista selän takana ja levitellä ja vähän liioitella jotain tietämiään ”skandaaleja”.

Ikä ja kokemus on opettanut, että jos on jokin asia jonka en missään tapauksessa halua leviävän, niin en voi kertoa sitä yhdellekään ihmiselle. Kun yksikin tietää, niin tilanne ei enää ole minun hallinnassani. Minulla on ystäviä joita pidän luotettavina, mutta en siltikään halua ottaa riskiä. Voin puhua lähes kaikesta ystävieni kanssa, mutta on pari niin henkilökohtaista asiaa etten jaa niitä kenenkään kanssa.

Mitään suuria salaisuuksia ei minulla ole, mutta olen sen luontoinen ihminen etten halua muiden ihmisten tietävän henkilökohtaisista asioistani, ihan lähimpiä ihmisiä lukuunottamatta. Lisäksi suvussa/miehen suvussa on ihmisiä joita en voi sietää, ja heille en halua tietoa asioistani kulkeutuvan.

Itse en koskaan kerro kenenkään luottamuksellisia asioita eteenpäin, en edes miehelleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti juorusi kaikki asiani eteenpäin omalle äidilleen ja muille. Tajusin sen valitettavasti aika myöhään. Sen jälkeen oli melko turhaa esimerkiksi soitella, koska ei voinut sanoa muuta kuin että "ihan hyvää kuuluu". En pidä mitään yhteyttä enää.

Vierailija
44/45 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä äärimmäisen varovainen kertomaan eteenpäin minkäänlaisia kuulumisia, jos liittyvät ihmissuhteisiin, terveyteen ja sen tyyppisiin henkilökohtaisiin asioihin. Jokainen kertoo niille joiden haluaa tietävän. Ihan sama onko perhe, suku tai ystävät. Se on juoruamista jos toisen asioita kerrotaan eteenpäin.

Vierailija
45/45 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti juorusi kaikki asiani eteenpäin omalle äidilleen ja muille. Tajusin sen valitettavasti aika myöhään. Sen jälkeen oli melko turhaa esimerkiksi soitella, koska ei voinut sanoa muuta kuin että "ihan hyvää kuuluu". En pidä mitään yhteyttä enää.

:'( Ymmärrettävää ettei todellakaan tee mieli jakaa enää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän