Metrin tai kahden väli ei AUTA MITÄÄN kertoo uusi tutkimus -- pahin virhe on juosta vanavedessä!
Kommentit (46)
Järjen jättiläiset jotka ei voi pysyä poissa suosituimmilta lenkkipoluilta!!
Huutista tuulipuvuille jotka imee toistensa paskoja letkassa!
Maallikkona olen ymmärtänyt tuonkin jo alusta asti ja vältellyt erityisesti kenenkään takana kävelemistä ulkoillessani. Kumma, ettei viranomaiset ja poliitikot kykene tuollaisia itsestäänselvyyksiä ymmärtämään kuin vasta auttamattoman myöhässä.
Hei yliksen pojat!
Tällä palstalla ei huutistella. Opetelkaa meidän sääntömme tai pysykää poissa.
Maassa maan tavalla.
Sama se on noissa retkeilypaikoissa, Nuuksiot sun muut. Peräkanaa mennään.
Jos toisen haju, olkoonpa sitten parfyymi tai mikä tahansa nenään leijaileva, on välimatka liian lyhyt.
Tarvittaisiin selvästikin nyt jotain valistuskampanjaa TV:ssä ja lehdissä. Lenkkipoluilla ja kaduilla 99% ei tee pienintäkään elettä pitääkseen edes jonkinlaista turvaväliä. Katsovat vain kuin idioottia kun itse menen aivan tien laitaan.
Suomessa kuitenkin riittää metsiä. Itsekin olin lähimetsässä ja kuljin pääasiassa polkujen ulkopuolella. Ei tullut ketään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuitenkin riittää metsiä. Itsekin olin lähimetsässä ja kuljin pääasiassa polkujen ulkopuolella. Ei tullut ketään vastaan.
Tuo on aivan totta, mutta suurin osa kaupunkilaisista on tapojensa orjia. Töölön tiet Helsingissä ovat ihan täpösen täynnä kävelijöitä ja lenkkeilijöitä, kenellekään ei tule mieleenkään koittaa jotain uutta syrjäisempää reittiä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Hei yliksen pojat!
Tällä palstalla ei huutistella. Opetelkaa meidän sääntömme tai pysykää poissa.
Maassa maan tavalla.
Huutista tälle!
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin selvästikin nyt jotain valistuskampanjaa TV:ssä ja lehdissä. Lenkkipoluilla ja kaduilla 99% ei tee pienintäkään elettä pitääkseen edes jonkinlaista turvaväliä. Katsovat vain kuin idioottia kun itse menen aivan tien laitaan.
Jep, ja jatkuvasti käy nyt yleisillä ulkoilualueilla niin, että vaikka vieressä kulkee vapaita polkuja, niin on tultava juuri sille samalle polulle, jossa toinen kulkee. Ei mitään järkeä. Tuntuu muutenkin, että iso osa ihmisistä on jo unohtanut suositukset ja ovat viime aikoina alkaneet taas lisätä omaa liikkumistaan.
Tutkijoiden mukaan vaarallisin on tilanne, jossa henkilö juoksee tai pyöräilee toisen perässä. Hiukkaset nimittäin liikkuvat kaikkein tehokkaimmin edellä kulkevan vanavedessä.
Tutkijat suosittelevatkin, että jos ihmiset kävelevät jonossa samaan suuntaan, turvavälin tulisi olla vähintään 4–5 metriä.
Juostessa tai pyöräillessä hitaasti samaan suuntaan välimatkaa tulisi olla 10 metriä. Vauhdikkaassa pyöräilyssä välimatkaa tulisi olla vieläkin enemmän, esimerkiksi 20 metriä.
Myös silloin kun ohittaa toisen, kannattaa siirtyä ”toiselle kaistalle” hyvissä ajoin, pyöräillessä jo 20 metriä ennen ohitustilannetta.
"Jos joku hengittää, aivastaa tai yskii kävellessään tai juostessaan, hiukkaset jäävät ilmaan leijumaan."
Niinpä, kannattaa varmaan olla hengittämättä kävellessään tai juostessaan. 😂
Vierailija kirjoitti:
"Jos joku hengittää, aivastaa tai yskii kävellessään tai juostessaan, hiukkaset jäävät ilmaan leijumaan."
Niinpä, kannattaa varmaan olla hengittämättä kävellessään tai juostessaan. 😂
Ei, vaan kannattaa pitää mahdollisimman suuri etäisyys muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sama se on noissa retkeilypaikoissa, Nuuksiot sun muut. Peräkanaa mennään.
Laskettelukeskukset suljettiin just tuon takia että on liikaa väkeä pienellä alueella, mutta jengi ei tajua että samanlainen määrä ihmisiä rantaraitilla tai luontopolulla on presiis sama riski.
Eihän siellä rinteessä edes olla noin tiiviisti peräkkäin ja vierekkäin mitä nyt nämä "ulkoilu on aina ollut henkireikä"-wannabet on ulkona laahustaessaan.
Entäs jos juoksee perässä ja yrittää koko ajan yskiä ja pärskiä edellä juoksevan päälle?
Katsokaapa tuota kuvaa. Näyttääkö tutulta? Kyllä, Helsingissä juoksee juuri noin kaikki täällä.