Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsin 9 euron orjaksi!

Vierailija
10.04.2020 |

Työnkuvaa ei selitetty sen kummemmin, mihinhän jännään minut laitetaan? Eikös tämä lainvastainen toiminta ole muutenkin kielletty tämän hetkisissä poikkeusoloissa. Tulinko taas kusetetuksi?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin kunt. työtoimintaa tehdään korkeintaan 4 päivänä viikossa. et voi saada siitä 180e kuussa. te joilla vuokra on liian korkea, hakekaa halvempaa asuntoa kolmelta eri vuokranantajalta   ilman mitään rajoitteita esim. hissi, parveke, asuinalue, yms. niin silloin huomioidaan vuokranne kokonaisuudessaan. ja kopiot kelaan. muistakaa uusia hakemuksenne.

Vierailija
42/46 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vantaalla saa 9e jos on kuntouttavassa joka nyt on suljettu koronan takia. kun vain vastaa sos.ohjaajan tai uravalmentajan puheluun. soittavat ehkä kerran viikossa tai parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUllakin jä ävuokrasta vielä n.200€/kk asumistuen jälkeen maksettavaksi itse työmarkkinatuesta, sossu ei kasele mitään laskujani. "Kaikkien"työttömien (kiva niputus aina!) laskuja ei siis sossut todellakaan maksa, ja esim. opintolainaa ei edes hyväksytä menoksi, joka itsellänikin nielee mm. puolet ruokarahoista vielä!

Kateellsiet huutelijat voivat näinäkin aikoina testailla itse elää n.100€/kk ruokabudjetilla! Ja tästäkin voi vielä lähteä pois rahaa, jos tulee yllättäävä lääkärikäynti tms.Nythän teillä on köyhien tapaan sitä hamstraamanne makaronia ja papuja ym.kaapitkin täynnä, elätte muutaman kuukauden pelkästään niillä halvimmilla kuivamuonillanne leikkien köyhää ja tulette sitten taas urputtamaan jos on mielestänne niin kadehdittavan luksusta elämää sellainen!

Mihinkään ei oikein pääsekään kotoaan nyt,sekin lisää kivasti köyhän syrjäytetyn elämän tunnelmaa,nauttikaa nyt tekin tästä!Jos tulee tosi tylsää, voitte  nyt itsekin aktivoitua poimimalla roskia ja risuja lämpimiksenne kaduilta sekä etsiä pulloja, itsekinhän aina ehdottelette niitä "kotona passivoituville"makaajille...

Samaa mieltä täällä. Mäkin kerran laitoin sossulle hakemusta kun tilillä oli laskujen jälkeen ehkä euro. Sossusta sain sit kiinni puhelimitse jonkun naisen joka katsoi mun hakemusta ja kuunteli mun asian läpi. Siin kohtaa ku sanoin et maksoin laskut nii alko sossutäti vittuilee mulle. Sanoi ihan oikeasti näin:"no voi voi mitäs menit maksaa laskus, oisko kannattanu vähä miettiä". Olin siin kohtaa vähä halolla päähän lyötynä et mitä mä just kuulin. Sanoin et no mitä ihmettä mun ois pitäny tehdä kun laskut kuitenkin pitää maksaa. Sossu jatkoi:"no niitä voi aina siirtää et ei me nyt lähetä auttamaan kun sä olet ite sössinyt tilantees. Kannattaa jatkossa miettiä noita valintoja". Ja puhelin katkes siihen. Olin sitte kuukauden ilman mitään, kavereilla ja vanhemmilla kävin syömässä et pysyin edes jotenkuten hengissä. Ton jälkeen en oo luottanu sossun toimintaan ja inhimillisyyteen tippaakaan.

Vierailija
44/46 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla vain 9 e / päivä? Tuleeko tuo siis työttömyyskorvauksen päälle?

Itse saan työttömyyskorvauksen 33-jotain per päivä, ja kun aloitan toukokuun alusta työkokeilun niin saan vielä vajaan 5 euron korotuksen, koska menen "työllistymistä edistävään toimintaan".

Toki työttömyyskorvauksesta menee veroa, mutta sen saa sitten veronpalautuksena takaisin.

Mä olen erittäin kiitollinen. Pääsen tekemään jotain mistä pidän, saan asumisen ja ruoat ilmaiseksi, joten voin halutessani laittaa koko työttömyyspäivärahan säästöön. Ainoa mihin mulla menee omaa rahaa, on puhelinkulut n 10 e / 2 kk.

Vierailija
45/46 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET SAA VERONPALAUTUSTA TAKASIN JOS SAAT TOIM.TULOTUKEA. 50E SAA PITÄÄ. TYÖKOKEILUT TEHDÄÄN PALKKATUELLA JOSTA MAKSAT ITSE KAIKEN , VUOKRAT MATKAT  LÄÄKKEET .. MENETÄT SIIS KAIKKI MUUT TUET. VALEHTELET .

Vierailija
46/46 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa töissähän "tienaa" paremmin kuin matalapalkkatöissä. Työkkärit + 9 €/pvä + asumistuki + soskasta + matkarahat- ei veroja, ei ulosottoa, ei vuokraa, sähkölaskua tai lääkkeitä.

Älä valehtele. Suurin osa työttömistä ei saa toimeentulotukea, harva saa edes asumistukea. Ei ne ole mikään automaattisesti jokaiselle työttömälle tuleva raha, vaikka kateellisena harhoissasi niin haluat uskoa. Enkä ole koskaan kuullut mistään matkarahoista, itse on oma liikkuminen aina pitänyt maksaa.

Mitä ihmettä tarkoittaa ei ulosottoa, ei vuokraa, ei veroa tai laskuja? Työttömyyskorvauksesta menee veroa ja suurin osa työttömistä maksaa pienistä tuloistaan itse kaikki laskut ja asumisensa, ihan itse. Eikä työttömyys tarkoita sitä että henkilö olisi ulosotossa, olet todella väärässä tässäkin.

Mistä moinen kateus ja katkeruus ja halu levittää valheellista mutua?