Mitä täytteitä teillä laitetaan tortillaan?
Käytätkö valmista juusto- ja guacamole kastiketta?
Kommentit (22)
En käytä. Juustoa laitan ihan vaan raastettuna ja quacamolen teen itse jos sitä kaipaan.
Yleensä minulla on sika-nauta- tai broilerin jauhelihasta, pavuista ja tomaattimurskasta tehty muhennos, tuoreita kasviksia, ranskankermaa tai jugurttia ja juustoa. Quacamolea on jos viitsin sellaisen tehdä.
Papuchiliä, ite tehtyä
Tuoretomaattia
Guacamole, ite tehty
Kaura fraiche
Salaattia
Yksinkertainen on kaunista. Perfect.
Mä paistan ne tortillat kevyesti. Paistan kanaa, paprikaa ja ehkä papuja. Mausteena smoky barbegue. On alettu käyttämään myös juustokastiketta täyttöön, mutta salsaa on aina ollut.
Guacamole on koko jutun ydin, ilman muuta teen. Täytteenä on kanasta, tomaattimurskasta, sipuleista, chilistä, paprikasta ja tacomausteella kokoon keitetty "kastike". Juustosoosin teen, jos jaksan. Jos en, niin valmista.
Riippuu siita mita niista tortilloista teen. Tacoihin tulee eri taytteet kuin burritoihin.
Vierailija kirjoitti:
Papuchiliä, ite tehtyä
Tuoretomaattia
Guacamole, ite tehty
Kaura fraiche
SalaattiaYksinkertainen on kaunista. Perfect.
Lihat puuttuu.
Perus arkena ihan vaan pannulle j-liha tacomausteella ja sekaan gogreen papusalsa. Lisäksi salaattia, kurkkua ja tomaattia ( sekä sipulia jos ruokapöydässä ole nirsoja). Kermaviili + dippi, juustoraastetta ja salsaa.
Jos haluaa jotain vaihtelua ja vähän nähdä vaivaa niin yksi suosikkimme on ollut olutpaneroitua kalaa, avokadorelissi (tai ihan guacamole pienellä etikkatilkalla maustettuna) ja chili-jugurttikastike.
Jlihaa joka maustettu tortilla mausteella
Juustoraastetta
Ananasta
Tomaattia
Salaattia
Punaista salsa kastiketta
Raejuustoa
Vierailija kirjoitti:
P*llua ja mäLLiä
Tämä. Ja vähän pyllyä.
Aurajuustoa, kebablihaa, jauhelihaa, juustoa ja sipulia. Ruokajuomana cocacolaa
Salaattia tai pinaattia
Kurkkua, tomaattia
Joko soijaa, tai kanaa
Tacokastiketta
Chili kastiketta
Valkosipulikastiketta
Punasipulia
Joskus vielä fetajuustoa..
Tacomaustettua jauhelihaa
Kurkkua, tomaattia ja salaattia
Ranskankermaa
Mozzarella-raastetta (sulaa)
Tacokastiketta (itse en tuosta niin välitä)
Punasipulia
Joskus teen jauhelihan sijaan sekoituksen tomaattimurskasta, maissista ja pavuista. Maustan vaan suolalla ja mustapippurilla.
Lidl juustokastike tosi hyvä mutta ei koskaan valmis guacamole, ei ole hyviä. Puhdas avocado, mausteet, creme fraiche, tomaatti, vahvasti maustettu jauheliha tai kana, Cheddar, sipuli, salsa...
-jauheliha tai nyhtökana hyvin maustettuna
-sipulia ja paprikaa pannulla paahdettuna ja maustettuna
-salsa
-creme fraiche
-avokado, josta joskus teemme guacamolen itse. Valmista guacamolea ei osteta koskaan. Ne on pahoja.
-valion koskenlaskija cheddar juustokastiketta kattilassa lämmitettynä
-jalapenot
-tomaatti
-kurkku
-salaatti
Huh! Huh! ei tortilla ole mikään patamättöruoka.
Aitoon tortillaan tulee vain teelusikallinen tomaattikastiketta ja yksi basilikan lehti.
Mun suosikki on:
-kanaa
-kastiketta (omatekemää), jossa on chiliä, roomankuminaa, valkosipulia, oreganoa, suolaa, kanelia, tomaattia, kasvislientä, omenasiiderietikkaa ja mustapippuria.
-Buffalo-kastiketta tai -dippiä. Riippuu kuinka tulista haluaa
-Monterey Jack juustoa ja gorgonzolaa
-Paljon vihersipulia ja tuoretta korianteria
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Riipuu millaista tortillaa haluaa. Kana ja jauheliha tortillat täytetään eri täytteillä.
Emme käytä juustokastiketta emmekä oikein välitä guacamolestakaan. Sen sijaan:
Fajita- tai taco-maustettu proteiini (esim. jauheliha tai miedosti suolattu kanasuikale)
Raakaa sipulia, salaattia ja joskus esim. kurkkua
Kastikkeena sekoitus creme fraichea ja normaalia (mietoa/keskitulista) tai valkosipulista salsaa
Fetajuustoa
Tämä yhdistelmä meillä hyväksi havaittu, toimii aina!