Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun rakastaa, mutta suhde ei toimi?

Vierailija
10.04.2020 |

Onko teillä muilla kokemuksia siitä, kun on oikeasti rakastanut toista mutta jostain syystä suhde ei vain onnistu? Suhteesta on enemmän stressiä ja harmia kuin iloa? Mitä tällaisia syitä on ollut?

Tarkoitan esimerkiksi seuraavanlaisia syitä; eri käsitykset yhteisen ajan määrästä ja kuinka se käytetään, läheisyyden ja/tai seksin tarve, asumisjärjestelyt, lähitulevaisuuden suunnitelmat eroavat toisistaan... Mm sellaisia asioita, joissa vain ei löydy molempia tyydyttävää kompromissia ja toinen tai molemmat kokee olevansa tyytymättömiä koko ajan.

Itsellä on nyt suhde, joka vain jostain syystä on useimmiten pelkkää tyytymättömyyttä ja kinaa kaikesta. Mikä olisi tapa lähteä korjaamaan tilannetta vai onko ero välttämättä edessä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli erilaiset elämäntyylit. Toinen ryhtyi juomaan kapakoissa, itse olin edelleen kotihiiri. Rakkautta kyllä riitti, mutta ei sen voimalla huonoa suhdetta jaksa. 

Vierailija
2/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei myöntänyt päihdeongelmaa (oli aamusta iltaan pilvessä). En vaan jaksanut. Rakastan sitä idioottia silti varmaan hautaan asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, hanki elämä ja oikeaa rakkautta.

Vierailija
4/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut kumppanin kanssa näistä asioista?

Mikäli yhteistä säveltä ei löydy sovulla niin mitäpä siihen enää jää.

Vierailija
5/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei myöntänyt päihdeongelmaa (oli aamusta iltaan pilvessä). En vaan jaksanut. Rakastan sitä idioottia silti varmaan hautaan asti.

Tämä se muusikko, joka ei paljon saanut aikaan?

Vierailija
6/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaiset tulevaisuudensuunnitelmat, liian iso ikäero (hengailu esim. paljon vanhemman kanssa, onko järkevää jos ei halua yhteistä tulevaisuutta tai esim. perustaa perhettä?), kaukosuhde, kaikki pienet arkiset alkaa ärsyttää, esim. pelkät kotityöt. voi olla ero edessä.

Vierailija
7/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisjärjestelyt. Itse asun kivassa talossa keskustan tuntumassa lasten kanssa. Miehellä vanha murju kauempana, jonka pihapiirissä värkkäilee autojen ja muiden koneiden kanssa. Ei ollut mitenkään mahdollista muuttaa yhteen, joten suhde ei edennyt seurustelua pidemmälle ja mies halusi siksi lopettaa.

Vierailija
8/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tärkeitä vastuita ja hänellä vilkas ja sosiaalinen, päihteinen elämäntyyli. Hyvin erilainen moraalikäsitys. Myöhemmin lopetti päihteidenkäytön, mutta oli siihen mennessä sössinyt jo niin pahasti mun suhteen, että paluuta ei vaan ollut. Jos samanlaiset arvot puuttuu, ei suhdetta ole, vaikka vetovoimaa löytyisi.

Vierailija
9/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisjärjestelyt. Itse asun kivassa talossa keskustan tuntumassa lasten kanssa. Miehellä vanha murju kauempana, jonka pihapiirissä värkkäilee autojen ja muiden koneiden kanssa. Ei ollut mitenkään mahdollista muuttaa yhteen, joten suhde ei edennyt seurustelua pidemmälle ja mies halusi siksi lopettaa.

Ei vaan tykännyt susta tarpeeksi ja perusteli noin. Miksei tolla tavalla voisi seurustella vaikka kuinka kauan? Jos olisi ollut tosi rakkaus, olisitte voineet muuttaa yhteen vaikka sitten, kun lapset olisi isoja.

Vierailija
10/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset arvot ja asenteet. Vaikka viihdyttiin yhdessä, niin kireyttä oli liikaa. Ja kumpikin puhui, että haluaa saada jutun toimimaan. Mutta pitään käytännön muutoksia ei tapahtunut.

Vierailija
11/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se muusikko, joka ei paljon saanut aikaan?

Ei ole muusikko.

Vierailija
12/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni annattaa keskustella kumppanin kanssa. Jos ei pysty edes keskustelemaan, ei kannata jatkaa. Pitkävihaisuus on inhottavaa. Noihin kaatui viimeisin suhteeni.

Vierailija
13/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tykännyt susta tarpeeksi ja perusteli noin. Miksei tolla tavalla voisi seurustella vaikka kuinka kauan? Jos olisi ollut tosi rakkaus, olisitte voineet muuttaa yhteen vaikka sitten, kun lapset olisi isoja.

En olisi muuttanut siihen murjuun ilman lapsiakaan.

Vierailija
14/29 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit miehelle oikea, HÄN olisi harkinnut muuttaa pois murjustaan sun takia.

Vierailija
15/29 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ rakastan tota miestä, mutta suhde ei vaan toimi - ja se tekee mut niin surulliseksi. Halutaan eri asioita elämältä. Itse elän hyvin pedantisti ja toinen suurpiirteisesti, toinen valvoo, toinen on aamuvirkku, toinen tykkää seikkailla, liikkua ja touhuta, toinen makaa sohvalla. Siisteys aivan eri tasolla.. niin monta juttua. JA on puhuttu, puhuttu ja puhuttu, menee aina riitelyksi. :( En enää tiedä mitä tekisin. 

Vierailija
16/29 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lähes täydellinen parisuhde. En tajunnut, että jotain oli pielessä, mutta keho aisti ja oireili stressistä. Lopulta selvisi miehen kaksoiselämä, sillä oli ollut toinen nainen koko ajan. Rakkaus ei loppunut napista painamalla, mutta järki pakotti eroamaan.

Vierailija
17/29 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se toinen on sanonut että ero on ratkaisu se on.

Vierailija
18/29 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes voi kuvitella miten voi rakastaa ihmistä, jonka kanssa ei ole hyvä olla ja viettää aikaa.

Vierailija
19/29 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi olla suhteessa ja asua erillään?

Vierailija
20/29 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit miehelle oikea, HÄN olisi harkinnut muuttaa pois murjustaan sun takia.

Miehen rakkaus oli ne autot, joten siksi ei onnistunut. Auton raadot tulee hänen mukanaan ja samalla kaatopaikkamainen elämäntyyli. Sellainen ihmistyyppi on  katsos. Ei ne kestä olla missään siistissä tilassa ja nainen elämän keskipisteenä kun se keskipiste on ne auton raadot ja se elämäntyyli. Nainen on ihan sivuroolissa kahvin keittäjänä ja vuoteen lämmittäjänä sitten kun sille on aikaa.