Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipaino ja raskaus

Vierailija
10.04.2020 |

Olen ylipainoinen nainen ja haluaisin lapsen. Yrityksistä huolimatta en ole tullut raskaaksi. Olen yrittänyt pudottaa painoa, mutta en ole onnistunut siinäkään. Haluaisin kuulla muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden ajatuksia aiheesta. Tulitko painonpudotuksen jälkeen raskaaksi? Paljonko laihduit ja millä keinoilla? Tunnen syvää itseinhoa ja asia painaa mieltäni koko ajan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden prosentin painompudotus monesti auttaa! Ota se tavoitteeksi (ainakin ensimmäiseksi) ja sitten vain keinoja miettimään! Mies käy kaupassa, niin kotona ei ole herkkuja? Tsemppiä.

Vierailija
22/24 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin laihduttamaan 20kg, kun ykskaks päätin, että no NYT! Jätin herkut ja alkoholin. Aloin syömään kaloriköyhää ruokaa (esim. kaali ja parsa) ja proteiinipitoista ja rasvaista (esim. pihvit, makkarat). Samalla pienensin ihan tosi hitaasti annoskokoja, että vatsalaukulla olisi aikaa vetäytyä ja tuntuisi täydeltä vähemmälläkin ruualla. Katsoin netistä juoksukoulun ohjeet, 5km juoksukunto 3kk aikana, ja kävin myös lenkillä. Tällä tuskin oli kovin ratkaisevaa osuutta laihtumiseen, mutta liikunta ja luonto ovat tärkeä osuus hyvinvoinnista.

Ruokavalion hyvät puolet olivat

+ proteiini ja rasva pitivät kylläisenä

+ pääsin eroon sokerikoukusta, mitä enemmän hiilareita sain, sitä enemmän niitä myös himoitsin

+ hiilarit sotkevat kropan hormonitoimintaa, altistavat sokeriresistentille

+ kaloriköyhää ruokaa sai syödä mielin määrin, laihtuminen ja saavutetussa painossa pysyminen oli helppoa kun ei tarvinnut nähdä nälkää

Eli minulla toimi VHH (vähähiilihydraattinen) ruokavalio. Täyskarpille en alkanut, sillä kroppa tarvitsee toimiakseen myös hiilareita. Netistäkin löytää paljon ruokaohjeita, kirjakaupoista ja isoimmista marketeista keittokirjojakin.

Me päätimme yrittää lasta vasta laihdutuksen jälkeen, jotta kroppa on ns. puhdas 😅 (oma ideani). Tulin raskaaksi toisesta kierrosta ja ennen kuin vauvan syntymän jälkeen ehti edes kuukautiset alkaa, odotinkin jo toista lastamme. Sitä en valitettavasti tiedä, onko laihduttamisella osuutta asiaan vai ei.

Tsemppiä ja jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä onnistuin laihduttamaan 20kg, kun ykskaks päätin, että no NYT! Jätin herkut ja alkoholin. Aloin syömään kaloriköyhää ruokaa (esim. kaali ja parsa) ja proteiinipitoista ja rasvaista (esim. pihvit, makkarat). Samalla pienensin ihan tosi hitaasti annoskokoja, että vatsalaukulla olisi aikaa vetäytyä ja tuntuisi täydeltä vähemmälläkin ruualla. Katsoin netistä juoksukoulun ohjeet, 5km juoksukunto 3kk aikana, ja kävin myös lenkillä. Tällä tuskin oli kovin ratkaisevaa osuutta laihtumiseen, mutta liikunta ja luonto ovat tärkeä osuus hyvinvoinnista.

Ruokavalion hyvät puolet olivat

+ proteiini ja rasva pitivät kylläisenä

+ pääsin eroon sokerikoukusta, mitä enemmän hiilareita sain, sitä enemmän niitä myös himoitsin

+ hiilarit sotkevat kropan hormonitoimintaa, altistavat sokeriresistentille

+ kaloriköyhää ruokaa sai syödä mielin määrin, laihtuminen ja saavutetussa painossa pysyminen oli helppoa kun ei tarvinnut nähdä nälkää

Eli minulla toimi VHH (vähähiilihydraattinen) ruokavalio. Täyskarpille en alkanut, sillä kroppa tarvitsee toimiakseen myös hiilareita. Netistäkin löytää paljon ruokaohjeita, kirjakaupoista ja isoimmista marketeista keittokirjojakin.

Me päätimme yrittää lasta vasta laihdutuksen jälkeen, jotta kroppa on ns. puhdas 😅 (oma ideani). Tulin raskaaksi toisesta kierrosta ja ennen kuin vauvan syntymän jälkeen ehti edes kuukautiset alkaa, odotinkin jo toista lastamme. Sitä en valitettavasti tiedä, onko laihduttamisella osuutta asiaan vai ei.

Tsemppiä ja jaksamista!

Ihan ok. Kommentoin vain tuohon käsitteeseen "täyskarppius", sellaista ei ole olemassa. Missään vhh-ruokavaliossa ei jätetä kaikkia hiilareita pois ja kasviksia syödään paljon.

Vierailija
24/24 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini raskautui, vaikka oli lähes 40 kiloa ylipainoinen. Hedelmällisyys on niin yksilöllistä.

[/

quote]

Joo ei kilot kerro aina kaikkea.Mulla oli kans ennen raskautta jo yli 30 kg ylipainoa. Kaikki meni kuitenkin hyvin Ja tiedän monia joilla on ollut muakin enemmän kiloja eikä mitään vakavaa oo ollut.

Kaikki on niin yksilöllistä . Sulla voi  olla jokin muukin syy mikä estää raskaaksi tulemisen. Kannattais ehdottomasti tutkituttaa ja selvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi