Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti ja korona

Vierailija
10.04.2020 |

Lyhyesti taustoitan sen verran, että narsistiseksi päättelemäni ihminen on sukulainen. Olemme aiemmin tavanneet suht usein, nyt menossa pitkä tauko koronan takia. Itse välttelen ko. ihmistä, mieheni on tekemisissä. Tulen kyllä toimeen hänen kanssaan, mutta psyykessä on melkoisia arpia minuun kohdistuneen ivan, haukkumisen ja kontrolloimisen vuoksi. Kun meille syntyi vauva, hän oli hyvin omistava tätä kohtaan, ja sai raivokohtauksen jos sanoin, että meillä on iltatoimet, on lähdettävä kotiin. Hyvin häiriintynyttä käytöstä.

Tyyppi tapaa edelleen riskiryhmässä olevia sukulaisia, muttei meitä, kun ilmoitimme hyvin suorasanaisesti ettei onnistu. Viestintä on jännää, hän kertoo tavanneensa 95-vuotiaan monisairaan tädin, ja seuraavassa lauseessa käyneensä metsäkävelyllä, mihin ei tietysti saisi mennä kun sellainen on kielletty. Siis se metsäkävely on hänen mielestään kiellettyä. :D

Olen onnellisena ollut radiohiljaisuudessa, mutta häneltä on kiihtyvään tahtiin alkanut tulla viestejä, kun en osallistu skypejutteluun. Hän voivottelee, miten kauheaa minulla on lapsen ja töiden kanssa kanssa, "on sinulla raskasta, yritä nyt jotenkin selvitä huomiseen, yritä pärjätä, olet varmasti todella rasittunut". Mitään tällaista en ole hänelle vihjannutkaan, että olisi jotenkin erityisen vaikeaa. Olen vastannut niukasti ja puhunut vain mukavista asioista, en halua antaa mitään sen pontimeksi, että musta tehdään heikko ja pärjämäätön. Ymmärrän empaattisen tokaisun, että on varmasti raskasta, mutta tuollainen pommitus ja jankutus tuntuu oudolta?

Skypepuhelua kuuntelin toisesta huoneesta, ja ihminen kuulostaa kuin hakatulta. Täysin lannistuneelta, kun emme tapaa häntä. Ensin luulin, että hän on vakavasti sairas kun kuulosti sellaiselta, mutta ei. Kaikki johtuu siitä kun emme mene sinne tai päästä häntä tänne. On todella erikoinen tilanne. Oliko tuokin vain filmaamista ja säälin hakemista, jos edes se toimisi ja häntä huomioitaisiin? Osaako narsku pelata säälilläkin, voiko hän oikeasti lannistua?

Mitäs muiden kontrolloiville ihmissuhteille kuuluu tätä nykyä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla