Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronaepidemia on maakunnissa vasta kesällä - lähdetkö mökille silloin?

Vierailija
10.04.2020 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006470927.html

Uuden arvion mukaan epidemiahuippu on Uudenmaan ulkopuolella vasta jopa heinäkuussa.

Olin ajatellut, että silloin lähdettäisiin riskiryhmään kuuluvien vanhempieni kanssa mökille, olen kannustanut heitä pysymään eristyksisdä kerrostalossa nyt, jotta päästään sitten kaikki yhdessä mökille myöhemmin. Mutta eihän sinne silloin uskallakaan lähteä!

Ei mitään ideaa olla Uudellamaalla silloin, kun epidemia on täällä ja lähteä maakuntiin silloin, kun epidemia on siellä. Voi mökkikunnille tulla myös isot taloudelliset menetykset tänä vuonna.

Itseasiassa Uudenmaan raja pitäisi sulkea muulta maalta kesällä, etteivät he pääse tänne levittämään virusta uudestaan, kun olemme siitä ensin itse välttyneet.

Onkohan jopa turvallisempaa matkustaa kesällä Italiaan tai Espanjaan kuin Suomen maaseudulle? Etelä-Euroopassahan epidemia on silloin jo ohitse.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä menen mökille, pakkaan kotoa ruuat mukaan ja olen sitten siellä saaressa mökillä. En siellä ketään tapaa. Kuljeskelisitteko te pitkin mökkipaikkakunnan markkinoita?

Miten kauan olet mökillä käymättä kaupassa? 

Vierailija
22/25 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tullaan täältä kesällä Helsinkiin vajaaksi viikoksi. Ihanaa viettää elämää vilkkaassa ympäristössä. Me majoitutaan keskustan hotelliin, käydään näyttelyissä, ravintoloissa ja shoppailemassa. Meillä ei vielä virusta juurikaan ole, joten toivottavasti päästään sinne tautihuippua karkuun.

Olen ajatellut tekeväni samoin. Kun tilanne täällä Savossa yltyy pahaksi, lähden Helsinkiin. Käyn toki shoppailemassa ja kiertelemässä kaupunkia päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tullaan täältä kesällä Helsinkiin vajaaksi viikoksi. Ihanaa viettää elämää vilkkaassa ympäristössä. Me majoitutaan keskustan hotelliin, käydään näyttelyissä, ravintoloissa ja shoppailemassa. Meillä ei vielä virusta juurikaan ole, joten toivottavasti päästään sinne tautihuippua karkuun.

Olen ajatellut tekeväni samoin. Kun tilanne täällä Savossa yltyy pahaksi, lähden Helsinkiin. Käyn toki shoppailemassa ja kiertelemässä kaupunkia päivittäin.

Se on ok. Nimittäin Uudenmaan raja aukeaa ensi viikonloppuna ja helsinkiläiset lähtevät silloin joukoittain mökeilleen, mm sinne Savoon. Vaihdetaan väestö päittäin.

Ajattelin käydä ostamassa peräkärryn autoon ja valmistautua lähtöön.

Mehiläinen on muuten aloittanut vasta-ainetestaukset kaikille halukkaille. Voisi olla hyvä idea käydä niissä ensin, saisi tietää, onko jo sairastanut koronan tietämättään.

Vierailija
24/25 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen mökilläni toisen ihmishahmon kaukaa muutaman kerran kesässä enkä usko että virus tarttuu satojen metrien päästä vaikka kävisikin niin hassusti että juuri tuo henkilö on altistunut. Joten kyllä. En näe mitää syytä olle viettämättä kesääni mökillä. Käyn kaupassa ehkä joka toinen viikko, mutta tuskin paikallisessa. Sen verran kovaa tekstiä on alkuasukkaiden suunnalta tullut.

Vierailija
25/25 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin käydä ostamassa peräkärryn autoon ja valmistautua lähtöön."

Lähtöäsi varten tarvitset arkun.