Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
"
Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Vierailija
klo 21:56 | 9.4.2020
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D" - - - - -Aloitus
2. asiaa. A. Miksi sinä annat ottaa kuvan, jos näytät kamalalta? Onhan siellä toki peilit jne. jotta voit säätää naamasi kuntoon? B. Niissä kuvissa olet sinä, kuten me sinun pääsi ulkopuolella näemme sinut. Se ego siellä pääsi sisäpuolella valehtelee sinulle, kuva ei valehtele. Jos olet kuvassa kuin apinan prse, se on se miten muu maailma näkee sinut. Niitä kuvia ohjaa säännöt, niiden täytyy olla määrättyjen kriteerien mukaiset, joten niitä ei levennetä tai muokata mitenkään, niitä ei saa editoida lainkaan.
ennen passikuvanottoa olin vielä väsynyt pitkästä lentomatkasta , jonka aikana koronamaski oli hiertänyt nirhaman nenänjuureen, silmien väliin. En ollut huomannut sitä niin tarkkaan silmälaseja käyttässäni mutta passikuvassa ilman laseja näytän alkoholistilta joka telonut nenänsä jossain kompuroidessaan🙄
Näytän ajokortissa pietarilaiselta tullivirkailijalta, passissa (nooh) patajuopolta!
oli kyllä vaikea tunnistaa itseäni passikuvasta ja kun hain passiani (tällä kertaa poliisin lupapalveluista), niin virkailijakin katsoi kuvaa ja minua todella pitkään, eli taisi hälläkin olla vaikeuksia tunnistaa minua. Onhan naamassani tosin kuitenkin joitain tunnusmerkkejä, joista minut ja kuvani voi parittaa yhteen. Kuvaa ottaessa oli menkkaturvotus ja tukkaa oli vaikea laittaa myös "oikein", kuten aina menkkojen aikaan. Luulen, että siinä suurin syy. Ensi kerralla pitää varmaan mennä ovulaation aikaan ja katsoa eroa. Mutta näillä mennään ja lusitaan huonon passikuvan kanssa se 5 vuotta. Onneksi passeissa on sormenjäljetkin, niin saavat ainakin siitä tunnistettua minut....
1125 jatkaa: tuli mieleen sekin, että kun on tottunut näkemään itsensä peilistä silmälasien kanssa, niin ei sitä osaa oikein tunnistaa itseään sitten ilman silmälaseja. Passikuva otettiin ilman silmälaseja, niitä kun kuulemma ei saa olla kuvassa (sanoi valokuvaaja, mutta ainakin poliisin ohjekirjasessa on esimerkkikuvia silmälasillisistakin passikuvista, joten siitä voisi päätellä, että saisi ne olla)
Hippi 70-luvulta venähtäneine kuontaloineen.
Vierailija kirjoitti:
Silmissäni on tyhjä, tuijottavat katse ja jostain syystä levitän silmiäni suureksi. Näytän tuulitunnelista tupsahtaneelta.
Alaleukani vaikuttaa kadonneen ja olen säilönyt poskipusseihini pähkinöitä talven yli. En vähättele itseäni tai puhu itsestäni rumasti; näytän oikeasti hämmästyneeltä/vainoharhaiselta pidätys kuvaan päätyneeltä jyrsijältä. Kuvalleni on naurettu ulkomailla passin tarkastuksessa.
Tää kuulostaa ihan mun passikuvalta. Silmäni näyttävät epämiellyttävästi lautasilta, ja posket jotenkin pullukoilta. Kuvauksesi on todella osuva.
Passikuvassa pitää olla perusilme. Ei pyydetä hymyilemään.
Näytin vihasensynkältä isotädiltäni, tuskin tunnistan naista
Vierailija kirjoitti:
Passikuvassa pitää olla perusilme. Ei pyydetä hymyilemään.
Mua pyydettiin ja kuva hyväksyttiin. Kun ottaa pienen hymyn, tulee kuvasta paljon parempi.
Ei voinut vaihtaa hymy kuvaan, sanoi ettei kelpaa, jos iloinen...ei vaa kuvaaja jaksanu säätää tai ajatteli ettei se siitä parane yrittämälläkään...oli suun ala-uurteet kuin Tenot
Tuttavani oli menossa itäiseen naapuriin. Tullimies oli katsellut passiaan ja sitten kutsunut toisenkin henkilön paikalle. Yhdessä olivat makeasti nauraneet tuttuni passikuvalle.
Ps. Omasta passista minua katselee murhaaja
No johan on! Minun passikuvassani on kaunis nuorehko nainen, ihan hyvän, ellei jopa tosi hyvän näköinen.
Outoa, koska olen pian kahdeksan(80)-kymppinen rumaakin rumempi eukko. Olipa hyvä valokuvaaja!
Sairastin tuolloin anoreksiaa ja painoin 50 kiloa. Siksi on mysteeri miksi minulla on kuvassa kaksoisleuka ja myös kasvojen malli on oudoin leveä, ikäänkuin poskia olisi venytetty sivulle. Tulee mieleen naurutalon peili.
Oon nainen ja näytän mun passikuvassa ihan miespuoliselta vankikarkurilta :D
Seurasin vierestä, kun nuori nainen sai passikuvaansa ujutettua pienen, kauniin hymyn.
Siellä missä minä käyn kuvassa ei saa hymyillä, pitää olla ns. peruslukemilla. Seurauksena on 60-luvun ussanope-look, tiedätte, mitä tarkoitan.
Ajattelin ottaa passikuvan itse. Saa varmaan kauniimman kuin kuvaamossa.
En haluaisi mennä passikuvaan. Tulen näyttämään idiootilta, koska naamani roikkuu, on valtavat poimut nenäntyvessä jne.
Miten tuon sanoisi kauniisti. Suunnilleen näin se on: nuorena näytin passikuvissa rikolliselta, mutta nykyisin näytän kuolleelta.
Miten ne ennen onnistu paremmin.Inhimillisen omanäköisiä. Nykyään kun suohaudasta noussut tervapiru. Ainakin jos käsketään hymyilemään.