Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Näytän juopolta, joka on jo niin pihalla ympäristöstään, että en jaksa muuta, kuin silmät harittaen tuijottaa tyhjään lupsuvien silmäluomien alta. Naamalleni on jostain ilmestynyt myös päiväkausien rankasta putkesta kielivä kaljapöhö, vaikka olen normaalipainoinen absolutisti
Vihaan kuvattavana oloa (Röntgen ja magneetti käy, niissä voin olla rennosti..) enkä todellakaan osaa olla passi- tai missään muissakaan kuvissa luonnollisesti ja lopputulokset ovat sen mukaisia! Passikuvassa näytän sarjamurhaajalta, jonka kaikki tunteet ovat jo aikaa sitten paenneet jonnekin tooooodella kauas. Ei vihaa, ei sääliä, ei iloa, ei ymmärrystä, ei sympatiaa eikä empatiaa, ei katkeruutta... Ja tämä kaikki höystettynä silmillä, jotka näyttävät siltä, että pidän ne väkisin auki, mitään sanomaton ilme kohti kameran mustaa, pelottavaa linssiä sekä pitkillä hiuksillani jotka omavastaisesti harottavat kaikkiin ilmansuuntiin (myös väli-ilmansuunnat) ulkona vallinneesta säästä, hiusharjattomuudesta sekä jumallattoman nopeasta asiakaspalvelusta johtuen (ovesta sisään, hei, pitäis noi pass... Jaaha, istu siihen. Räps! Kiitos, tää tekis x€, kiitos hei!)! En näytä lihavalta, vanhemmalta tms. mutta eihän se kuva nyt mikään painokelponen ole :D :D :D
Näytä kamala joka kuva. Passi olla merepohja. T. Abdi
Se on vaikeaa, kun meikillä näyttää ikääntyneeltä ilolinnulta ja ilman meikkiä näyttää ikääntyneeltä körttimummolta.
Onkohan passikuvissa muuten syy alhaiseen äänestysprosenttiin? Tarkoitan, että tuossa ennakkoon äänestäessä vaalivirkailija, nuorehko mieshenkilö, katseli säikähtäneenä ajokorttiani ja vertasi sitä kasvoihini. Tunsin serkku Vuornoksen sekopäisen hymyn nousevan kasvoilleni..
Näytän elähtäneeltä nutturapäiseltä jihadistiterroristilta, joka olisi tenuttanut pari viikkoa putkeen.
Viime viikolla kävin uusimassa henkilökortin ja ei hele mikä kuva sinne taas ilmestyi.
Olen ihan nätti ja kaunis, vielä suht nuori ja hoikka, iho hyvässä kunnossa ja siis olen tyytyväinen ulkonäkööni ja saan siitä paljon kehuja.
Mutta siis passikuva - jälleen kerran on jotain ihan hirvittävää. En ymmärrä miksi se ei ikinä onnistu ja kuvassa on joku vieras hahmo. Näytän ikivanhalta, rumalta, lihavalta, narkkarilta, jälkeenjääneeltä ja joka olisi poliisin kanssa tekemisissä harva se päivä.
Minä vasta kauhea olen. Kamera lisää 10 kiloa painoon ja 10 vuotta ikään. Karsastavat silmäni ovat eri kokoiset ja katsovat eri suuntiin. Suuni roikkuu toisesta pielestä alaspäin kuin kasvohalvauksen uhrilla.
Jonkun pitäisi perustaa insta/twitter-tili, missä voitaisiin vertailla ihmisten hyvää kuvaa - passikuvaa. Moni varmaan lähettäisi omansa. Ja aika monen hyvä kuva olisi filtteröity tunnistamattomaksi :D
Vierailija kirjoitti:
Onkohan passikuvissa muuten syy alhaiseen äänestysprosenttiin? Tarkoitan, että tuossa ennakkoon äänestäessä vaalivirkailija, nuorehko mieshenkilö, katseli säikähtäneenä ajokorttiani ja vertasi sitä kasvoihini. Tunsin serkku Vuornoksen sekopäisen hymyn nousevan kasvoilleni..
Just!
Kävin äänestämässä, ja oli ajokortti mukana, ei passia, mutta ei sekään mikään voguen kanteen kelpaava otos ole. Siinä oli ne kaksi vaalivirkailijaa, onneksi toinen tuntee minut. Se toinen, joka yliviivasi aina äänestäjän nimen siitä listasta, tuijotti sitä ajokorttia silmät pyöreinä ja vilkuili minua, jolloin se toinen alkoi nauraa, että "Ota siitä vaan se nimi, henkilö on kyllä tunnettu". Vedin maskin tiukasti naamalle...
KUVAILLAAN, KEKSITÄÄN, KERROTAAN, MIETITÄÄN. Kuka sama va****i keksii näitä aloituksia. Yksi ja sama henkilö.
Passikuvaa katsoessani totesin olevani kuin Picasson maalaus, toinen silmä roikkuu toista alempana ja kinkun näköinen naama kiiltelee ankeassa valossa.
Siihen kuvaan on jotenkin päätynyt mun sijaan alkoholisoitunut setäni: punakka pottunenä ja läskiposket, kolme leukaa, typerä toljotus.
Niin että terveisiä vaan Esko-sedälle.
Silmäni karstavat,joten ilman laseja toinen silmäni tietenkin karkasi vakoilemaan ympäristöä mutta tuon lisäksi terve silmäni näyttää puolet suuremmalta! Minulla on isohkot samankokoiset silmät,mutta tässä kuvassa näkyy yksi teevadin kokoinen kameraan suoraan toljottava silmä ja yksi kieroon katsova pieni tihrusilmä. Leukoja on yhden asemasta kolme ja kireä poninhäntä saa minut näyttämään kaljulta.
Vierailija kirjoitti:
Näytä kamala joka kuva. Passi olla merepohja. T. Abdi
Minulla monta passi. Minkä nimi passin kuva sinä halua tietä.
Mikäköhän siinä on että kuvallisia kortteja (ajokortti, henkilökortti, työpaikan kulkulupa yms.) varten otetut kuvat näyttää ihan minulta, mutta passikuvassa näytän itäeurooppalaisen naisvankilan vanginvartijalta tai vankimielisairaalasta karanneelta? Sama kuvaaja, eri kuvauskerrat.
Jos minut jostain syystä etsintäkuulutettais, niin mun nykyinen passikuva olis siihen erittäin sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa, kun meikillä näyttää ikääntyneeltä ilolinnulta ja ilman meikkiä näyttää ikääntyneeltä körttimummolta.
Just tämä!
Musta tuntuu, että passikuvien kamaluus johtuu osittain siitä, että ne otetaan niin läheltä ja ovat ylivalottuneita. Kasvoista puuttuu varjot ja kolmiulotteisuus, niin näyttää hölmistyneeltä pallinaamalta. 99% ihmisistä näyttää paremmalta luonnossa.