Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Pahemmaksi ei voi mennä…
Mä näytän ihan samalta kuin mun mummo 85-vuotissynttärikuvassaan. Mun suu on sellainen tiukka huuleton viiva ja näyttää, että mulla ei ole hampaita.
Minulla on aika pahat poimut nenästä leukapieliin. Onkohan sallittua vetöä jollakin kiristysteipillä poskipoimuja suoremmaksi kuvaan?
Ohjeet on todellakin tiukat, ihmettelen tätä kiukuttelua pienen kuvan takia.
Mä näytän passikuvassa niiskuneidin ja jonkun vaarallisen rikollisen risteytykseltä 🙄 en edes tiennyt, että minulla voi olla sellainen hullunkiilto silmissä 😅
Kuukauden päästä uusi yritys, jännittää jo valmiiksi, että kuka kuvasta tällä kertaa kurkistaa.
Sellainen vähän postimerkkiä isompi mustavalkokuva, missä on ei-hymyilevä naama.
Mun passissa on ilkeän perunan pidätyskuva 🥔
Hui sentään. Jouduin pakosta käymään kuvassa, kun oli saatava uusi henkilökortti. Kuva oli niin hirveä, että en ole voinut sitä enää katsoa toista kertaa. Lättänät hiukset, turvonnut naama ja hullun katse silmissä. Huulet ohuet ja outo irvistys.
Olen 54v ja passikuvassa näytän n. 85vuotiaalta, ryppyiseltä mummolta.
Miksi toiset onnistuvat kuvissa? Itse olen aina ollut luonnossa paremman näköinen kuin kuvissa. Mistä se johtuu? Minulle on sanottu, että näytän freesiltä luonnossa, mutta kuvissa olen ruma.
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet on todellakin tiukat, ihmettelen tätä kiukuttelua pienen kuvan takia.
No kun sitä kamalaa kuvaa on pakko esitellä vähän joka paikassa.
Taikinanaamainen vanha mummeli, jolla vain kaulan rypyt on syvemmät kuin syvä elämän inho mikä paistaa silmistä.
Tähän ketjuun on osallistunut moni Nobel-tasoinen kirjoittaja 😄
Maha kippuralla saa nauraa lukiessaan.
Passikuvat on huonoja kun niitä ei voi muokata haluamaksi vaan niissä pitää näyttää siltä miltä oikeasti näyttää
Minulla oli pitkään passikuvassa sentin kokoinen veriläntti leuassa. Olin teininä puristanut mustapäätä ja leuan herkkä iho kuoriutui rullalle ja irtosi, mustapää ei.
Viimeksi kun kävin passikuvassa, valokuvaamossa (54-vuotiaana), yritin pelata varman päälle, että olisin kuvaan tyytyväinen.
Kiharsin ja pöyhin pitkät hiukseni niin, että kuvassa näkyisi edes hieman hiuksia kasvojen sivuilla, tavallisesti näkyy vain leveä naamani ja ehkä kaksi harottavaa rasvaisen näköistä hiussuortuvaa. Laitoin runsaasti lakkaa, että varmasti pysyy. Tukka oli mielestäni jo niin leveällä, että hyvä kun mahduin vessan ovesta ulos.
Panostin myös meikkiin. Ei pitäisi olla kiiltoa, ei näppyjä, kulmakarvat ja huuletkin meikkasin, niin että ne yleensä ottaen edes erottuisivat kuvassa.
Sitten hivuttauduin hiiiiitaasti ja varoen (kaksi korttelin väliä) valokuvaamoon, etten vain hikoontuisi naamasta ja ettei kävelyn aiheuttama ilmavirta pilaisi tönkköä tukkalaitettani.
Valokuvaus tapahtumana onnistui ihan kivasti, tyttö sääteli penkkiäkin, että korkeus on sopiva...jne. Päkistin pienen hymynkin, koska se oli sallittua.
Yleensähän näytin passikuvissa pila-ohjelmien vankikarkurilta, vain musta silmä ja rööki suupielestä puuttuivat.
Nyt en näyttänyt.
Saadessani valokuvat näppiini, kuvassa oli tavattoman pyöreänaamainen täti, jonka silmät ja kulmakarvat muodostavat neljä tihruista viirua ja huulet yhden vähän isomman viirun. Posket ovat hymystä johtuen leveällä kuin olisin tunkenut pähkinöitä poskipusseihin.
Entä se minun iso ja komea kampaukseni?
Noh, vinksottihan sieltä kellotaulu-naaman sivuilta muutama hyvin laimea kiharantapainen.
-No nytpä on hyvä passikuva, ihan oot ittes näkönen, sukulaisetkin kiittelivät.
Joo kiits.
Vierailija kirjoitti:
-No nytpä on hyvä passikuva, ihan oot ittes näkönen, sukulaisetkin kiittelivät.
Joo kiits.
Tämä, tämä on se pahin :D!
Näytän vihaiselta äidiltäni. Tuikea tuijotus, jotenkin kulmikas naama, täydellinen ilottomuus.
Oli tuo lievä shokki kun kuvat sain käteeni.
Sanokaapa, jos tiedätte mistä johtuu tuo pöyheänkin tukan litistyminen passikuvassa?
Saa tupeerata, lakata ja kihartaa, että kampaus peilistä katsoen on kuin 80-luvun sukkahousu-hevarilla ja naps! Passikuvassa...ei juuri merkkiäkään hiuksista.
Minne hittoon ne katoavat kuvanottoajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Passikuvaankin voi valmistautua.
Miksi olette niin jännityneen ja tiukan näköisiä kuvassa, oma valinta.
Monet ovat passikuvussa sen näköisiä, kun työntäisivät kivikovaa paska p#rseestä ulos.Voihan sitä olla rento ja tavallinen kun kuva otetaan. Miksi sitte ette ole?
Ja kuvaaja näyttää kuvat, niistä saa itse valita omasta mielestään parhaimman.
Ja lopuksi, passikuviahan ei voi muokata, kuten instakuvia.Lapsellista kitinää asiasta. Miehet eivät koskaan valita moisesta asiasta.
Ja itse olen,kylläkin nainen.
Jotenkin me sen jo arvasimmekin.
Onko muilla usein kuvissa ns. muumiohymy? Siis juuri se kun suu ei ole kiinni, mutta ei aukikaan, vaan huulten välissä, korjaan ohuilta näyttävien viivahuulten välissä on jokusen millin rako, mistä ei kuitenkaan näy hampaita, ja lopputuloksena näytät juuri hiekasta kaiveltulta kuivuneelta muumiolta, jonka nähdessään kaikilla menee selkäpiissään vilunväristys.