Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiristääkö korona-arki pinnaa vai ei?

Vierailija
09.04.2020 |

Mulla Ei vielä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ekaa viikkoa oli pahin, lasten harrastukset ja omat harrastukset loppuivat. Nyt olen jo tottunut. 5 viikkoa etätöitä takana, ja lapsilla etäkoulua. Mies ollut 2 viikkoa etätöissä kotona.

Vierailija
2/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään korona-arkea. Normaalia arkea eletään meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset voi tässä vaiheessa paremmin kuin koulussa ja hoidossa ollessa. Alussa meinasivat kinastella enkä tiedä mitä on edessäpäin, mutta just nyt tuntuu että tämä hidastaminen ja koko perheen kotona oleminen tekee meidän lapsille tosi hyvää. Vaikka ei me ennenkään mitään kyläluutia tai superharrastajia oltu.

Vierailija
4/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun tää on ihanaa

Vierailija
5/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ongelmia sillä olen tottunut eristyksissä oloon sairauksien ja ajoittaisen työttömyyden vuoksi ja iän myötä nyt siis lopulliseen työttömyyteen.Eläkettä ei saa vaikkei mitään mahkuja enään saada töitä. Miehelläni alkaa kiristämään pinna ja vaistoan sen. Hänellä työt sen kuin lisääntyivät eikä juhlimaan ravintoloihin enään pääse päästelemään höyryjä. Tuntee olonsa nujertuneeksi kun ei voi tehdäkkään ihan mitä lystää, pitää nököttää kotona ja seurata korona uutisia koko ajan. 30- vuotta yhdessä ja nyt pitäisi vain tyytyä minun seuraani ainoastaan niin ei puhu eikä pukahda kun niin vituttaa. Ihan niin kuin tämä helvetin korona olisi minun syytäni ja tiedän että olen se kaatopaikka sitten mihinkä puretaan pahaa oloa. Olen vahva ihminen eikä me oltaisi yhdessä enään jos en olisi. Kaikissa ihmisissä on jotain vikaa ja niitä vikoja sitten koitetaan korjata parhaamme kykymme mukaan elämän aikana. Kriisiaikoina mitataan sitä ihmisen vahvuutta ja jos toinen on vahvempi niin tuetaan toista.  En usko että viat loppuisi vaihtamalla vaan ne muuttuisivat joksikin toisiksi ja ehkä vielä pahemmiksi.  

Vierailija
6/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiristä. Vähän väsyttää välistä ja olisi kiva päästä joskus jonnekin kyllä, mutta ymmärrän, että nyt ei ole minun haluamisista kiinni. Jaksan kyllä vielä. :)

Vierailija
7/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiristä! Ollaan vähän semmonen kotihiiriperhe muutenki, viihdytään toistemme seurassa ihan vapaaehtoisestikin. Kaikille löytyy hyvät työskentelytilat ja arki rullaa helposti. Ei kinastella tai muutenkaan käydä toisten hermoille. Lapset on 12 ja 15.

Vierailija
8/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristää. Kivahdin juuri miehelle, että voisiko se edes yhtenä iltana mennä vaikka tunniksi kävelylle. Kuukauden päivät ollut neljän seinän sisällä, yhteensä korkeintaan kahden käden sormilla laskettavissa ulkoilukerrat. Opiskelee etänä. Itse käyn töissä kodin ulkopuolella (sentään, muuten olisi varmasti ero jo tullut, mieluummin vaikka se korona kuin tuon ukon naaman tuijottaminen 24/7). Olen siirtynyt viikko sitten sohvalle nukkumaan, sillä en voi mitään sille että yksinolon puute saa toisen naaman ärsyttämään näin paljon. Ei ole hänen syytään, mutta itsepähän on tällaisen yksinviihtyjän akakseen ottanut.

Kiitos ja anteeksi että sain avautua.

Vierailija
9/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nautin tästä ikuisesta sunnuntaista

Vierailija
10/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun tää on just ihanaa. Ei harrastuskuskauksia, ei lasten kavereita nurkissa, leppoisia aamuja kun ei ole kiirettä mihinkään. Lapset selviävät koulutöistään hyvin, on helpompaa opiskella kotona rauhassa kuin levottomassa luokassa jossa on useampi häirikkölapsi.

Lisäksi säästyy rahaa ja bensaa kun missään ei voi käydä.

Vierailija
11/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit ja mies ovat kotona ja minä käyn töissä, mutta kun nuorin oli kipeänä, olimme koko perhe kaksi viikkoa kotosalla.

Asumme aika maaseudulla omakotitalossa, joten elämä on aika normaalia. Teinit tekevät hyvin huolellisesti koulujuttunsa ja on ihanaa, että perhe on turvassa kotona. Teinit ovat meidän vanhempien tavoin kotona viihtyviä rauhallisia nuoria ja koska pääsemme pihalle ja liikkumaan luontoon kävellen tai fillareilla koska vaan, niin elämä on oikein mukavaa. Minun puolesta koulu voisi olla tästä eteenpäinkin etäkoulua ja arjen samantapaista ilman vaarallisia epidemioita tietenkin.

Vierailija
12/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit ja mies ovat kotona ja minä käyn töissä, mutta kun nuorin oli kipeänä, olimme koko perhe kaksi viikkoa kotosalla.

Asumme aika maaseudulla omakotitalossa, joten elämä on aika normaalia. Teinit tekevät hyvin huolellisesti koulujuttunsa ja on ihanaa, että perhe on turvassa kotona. Teinit ovat meidän vanhempien tavoin kotona viihtyviä rauhallisia nuoria ja koska pääsemme pihalle ja liikkumaan luontoon kävellen tai fillareilla koska vaan, niin elämä on oikein mukavaa. Minun puolesta koulu voisi olla tästä eteenpäinkin etäkoulua ja arjen samantapaista ilman vaarallisia epidemioita tietenkin.

Hirveä ajatus.

Vierailija
13/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole juuri arki muuksi muuttunut, mutta mä olenkin yksineläjä erakkoluonne. Viihdyn kotona muutenkin. Niin ja työtön.

Oikeastaan ainoa harmittava asia mulle on ollut saunavuorojen peruutus.

Vierailija
14/14 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.