Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat niin sosiaalisesti taitamattomia yleisesti?

Vierailija
09.04.2020 |

Ihmiset tuntuvat ihan suotta joutuvan milloin mihinkin ristiriitoihin, jotka tuntuvat hyvin turhilta. Mielestäni on helppoa ymmärtää erilaisiakin ihmisiä ja pärjätä heidän kanssaan. Keskustelulla asiat aina selvinneet. Miksi ihmisillä on niin vaikeaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some. Ennen asiat puhuttiin pitkälti kasvokkain ja tietenkin sosiaaliset taitosi kehittyvät siinä samalla. Nyt näpytellään tytölle somessa ja livenä ollaan ihan jäykkänä - mutta väärästä paikasta :)

Vierailija
2/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen onneton ja puutteellinen tapakulttuuri. Monissa maissa lapset ovat paljon enemmän perheen ja suvun kanssa jatkuvasti yhdessä, jolloin opitaan tapoja vanhemmilta ja totutaan pienestä pitäen keskustelemaan erilaisten ja -ikäisten ihmisten kanssa. Meillä lapset ovat ensin oman ikäistensä kanssa päiväkodeissa, sitten koulussa, nuoret keskenään iltapäivisin ja iltaisin harrastuksissa, aina vain oman ikäluokkansa kanssa. Miten siinä olisi kenestäkään toisilleen esimerkiksi ja käytöskouluttajaksi. Olen matkustanut paljon maailmalla työ- ja vapaa-aikanani ja pakko todeta, että Suomessa ihmiset käyttäytyvät lähes huonoiten maailmassa. Töykeää ja kömpelöä käytöstä todella paljon. En usko, että ilkeyttään tai tyhmyyttään käyttäytyvät huonosti, eivät vain osaa. Valitettavasti.

Ihan perustaidot puuttuvat, tervehtimiset, kiitos ja ystävällinen anteeksipyyntökään ei onnistu.

Hyvää ja sulavaakin käytöstä toki on, mutta vähemmän. Toivottavasti jatkossa parempaan suuntaan.

Vierailija
4/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Toivottavasti elämä lähettää sinulle vähän tutustumispaketteja oikeaan elämään.

Vierailija
5/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta keskustella huonosti käyttäytyvien ihmisten kanssa. Voin myöntää olevani sillä tavalla sosiaalisesti taitamaton. En ole näiden ihmisten isä, äiti tai esimies, enkä ymmärrä miksi minun kuuluisi kestää ja yrittää hillitä heidän kiukutteluaan. Voin antaa heille jonkun käytöskoulun tai lähimmän mielenterveystoimiston osoitteen, jos kauniisti pyytävät.

Vierailija
6/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some. Ennen asiat puhuttiin pitkälti kasvokkain ja tietenkin sosiaaliset taitosi kehittyvät siinä samalla. Nyt näpytellään tytölle somessa ja livenä ollaan ihan jäykkänä - mutta väärästä paikasta :)

Hehe, hyvin sanottu. Kasvotusten säilyy helpommin yhteisymmärrys. Kirjoitetussa tekstissä voi hyvinkin päätyä lopulta pitämään kiinni omista vääristä oletuksista. Keskustelu ns.menee väärille raiteille.

Vaatii hyvin rehellisen ja huomaavaisen kirjoiittajan että näin ei käy.

Vierailija
7/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap. Toivottavasti elämä lähettää sinulle vähän tutustumispaketteja oikeaan elämään.

Teen asiakaspalvelutyötä ja olen nähnyt erilaisia työyhteisöjä. Myös perhepiirissä on ollut kaikenlaista. Siksi ihmettelenkin ihmisten kykyä saada asiansa solmuun muiden kanssa, välejä menee poikki, riidellään, nälvitään, ei synny keskinäistä ymmärrystä... ja samoja kokemuksia saa lukea netistä.

Kun itsellä on kokemus, että asiat selviävät ja hyväntahtoisuus laukaisee monta tapausta ja sitä saa jopa itsekin takaisin kunhan tekee itse aloitteen ja omaa hieman sietokykyä.

Vierailija
8/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen asiakaspalvelutyötä ja olen nähnyt erilaisia työyhteisöjä. Myös perhepiirissä on ollut kaikenlaista. Siksi ihmettelenkin ihmisten kykyä saada asiansa solmuun muiden kanssa, välejä menee poikki, riidellään, nälvitään, ei synny keskinäistä ymmärrystä... ja samoja kokemuksia saa lukea netistä.

Kun itsellä on kokemus, että asiat selviävät ja hyväntahtoisuus laukaisee monta tapausta ja sitä saa jopa itsekin takaisin kunhan tekee itse aloitteen ja omaa hieman sietokykyä.

Joo, mutta tämä on vain yksi otanta ihmisten välisistä suhteista. Minulla on otantaa siitä, että on hyväntahtoinen ja ihmiset käyttävät sitä hyväksi, joten tarvitaan jotain muuta peliin, jotta tilanne laukeaa. Kannattaa ajatella sen laatikon ulkopuolella.

Vierailija
9/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämäkin on joku sukupuolittunut juttu, ja naiset tietenkin luonnostaan sosiaalisuuden suurmestareita jokainen?

Ihmiset nyt vaan ovat ankeuttavan keskinkertaisia kaikessa. Ei kannata olla liikaa edellä, niin ei missaa hyvii joukkispsykoosei.

Vierailija
10/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta tämä on vain yksi otanta ihmisten välisistä suhteista. Minulla on otantaa siitä, että on hyväntahtoinen ja ihmiset käyttävät sitä hyväksi, joten tarvitaan jotain muuta peliin, jotta tilanne laukeaa. Kannattaa ajatella sen laatikon ulkopuolella.

Tämä on narsistinen ajattelutapa. Onneksi teitä on väestössä vain 1%.

Vierailija
11/11 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tarkoittaa, että pärjäät sosiaalisesti, yrität hyvällä ja jos se ei toimi, pidät huolta rajoistasi. Eikä rajojen laitto vaadi öykkäröintiä. Onko suhteet parantuneet millään tavalla vai ovatko päättyneet täysin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän