MTV: Suomalaisten kesälomat perutaan tai siirretään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaisten-loppukesan-lomat-perut…
"– Silloin alkaa uudelleenrakennus, silloin ei voida mennä lomalle."
Se siitä sitten. Nyt lomahaaveet kesään 2021. :)
PS. Uskokoon ken tahtoo. :D
Kommentit (53)
Bukii kirjoitti:
Viis lomista terveys 1sijalla, mitä teet lomalla jos menehtyy? Entä suruaikaa jos perheenjäseniä tai lapsia/sukulaisia menehtyy en usko että silloin ketään enää kiinnostaa joku loma!
Edelleen: Sama virus joka maassa, turhaan luulla että täällä ois vaan joku 100 kuolemaa.
En haluaisi pelotella mutta pandemia on vasta täällä alkamassa, kesästä tulee aika raju! Paaaaaljon kuolemia, sitten nämä
Amatööri thl ja hallitus.
Ymmärräthän, että nämä ekonomistit puhuivat nyt lomien perumisesta koronan jälkeen, ei kesken kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä keikkalaisena lomailen just sillon ku huvittaa. Todellakin pidän kesälomaa, muutamaa keikkaa voin heittää siellä täällä kesälläkin tietysti. Omalla alalla on hyvin töitä joten siitäkään ei huolta. Mökkeillä aion ja nautin ulkoilusta. Ulkomaanmatkalle ei ilmeisesti pääse ja se kyllä harmittaa, mutta talvella sitten viimeistään! 👍🏼
Luin ensin että "Minä kreikkalaisena", voi luoja XD
Samoin!
Minä ainakin pidän loman ja olen menossa asunnollemme italiaan.
Kesälomalle voidaan passittaa myös jo toukokuussa, jos on hiljaista työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pomo on jo hyväksynyt mun lomat elokuun loppuun saakka, työehtosopimuksen mukaan hyväksyttyä lomaa ei voi perua, ei edes pakkotilanteessa.
Vaikka työehtosopimus olisi jumalasta seuraava, niin jumala voi määrätä sinut töihin. Eihän tuo ole kuin yksi eduskuntapuolueiden hyväksymä laki ja sinäkin menet hammasta purren töihin.
En mene, työehtosopimus menee lain yli jos se tarjoaa paremmat ehdot kuin laki. Jos työmarkkinajärjestöt eivät ole asiaa sopimassa niin lomani ei muutu.
Kaupunkien töpöttelijöille on taattu tuet, työpaikat ja 8 viikon lomat. Yksityispuoli ottaa vastaan kaikki sopeutukset ja raataa itsensä tärviölle. Jepjep
Työnantaja voi siirtää lomia vielä 2vk ennen loman alkua.
no olisihan se hienoa nähdä naapurin roskakasa tekemässä töitä tupakanpolton ja kaljanjuonnin sijaan.
En kyllä näe että meillä kävisi näin. Puolet kesälomittajista on jo perehtymässä ja töitä tehdään täysin normaaliin tapaan. Joskus ne lomat on pakko pitää kuitenkin.
Kyllä tässä nyt tulee lomailtua ihan riittävästi. Mä ainakin olen valmis uhraamaan sen eteen, että laitetaan valtion ja oma talous taas pyörimään normaalisti. Lomaillaan sitten kun on sen aihetta taas. Se olmnapa nyt täytyy joskus pystyä unohtamaan.
Vuosilomalaki 2019
Lisäksi valtakunnallisella virkaehtosopimuksella saadaan sopia
• virkamiehen tai viranhaltijan vuosiloman siirtämisessä ja keskeyttämisessä
noudatettavasta ilmoitusajasta
• loman keskeyttämisen perusteista tilanteissa, joissa siirtäminen tai keskeyt-
täminen on julkisen vallan käyttöön liittyvistä painavista syistä tarpeen tai
välttämätöntä julkisyhteisön laissa säädettyjen terveyteen tai turvallisuuteen
liittyvien tehtävien hoitamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä nyt tulee lomailtua ihan riittävästi. Mä ainakin olen valmis uhraamaan sen eteen, että laitetaan valtion ja oma talous taas pyörimään normaalisti. Lomaillaan sitten kun on sen aihetta taas. Se olmnapa nyt täytyy joskus pystyä unohtamaan.
Taas joku joka ei näe sitä omaa napaa pidemmälle. Ei kaikki nyt mitään lomaile vaikka sinä makaisit kotona.
Ehdin jo irtisanoutua, katsellaan uusia hommia sitten syksymmällä.
Epidemian jälkeen monet yritykset järjestää uudestaan toimintaansa. Asiakassuhteet ei välttämättä jatku entisellään. Silloin suomalaisten yritysten pitäisi olla hereillä. Olisi typeryyden huipentuma jos tilaisuus tyritään vain sen takia että täällä porukat haluaa dokaa ja heittää tikkaa mökillä.
Olisikin sellainen tilanne, että tarvitaan töihin edes syksyllä.
Te joilla vielä on töitä, lakatkaa valittamasta. Puolet teistäkin on työttöminä elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdin jo irtisanoutua, katsellaan uusia hommia sitten syksymmällä.
Täällä toinen. 5 vuoroa sairaalassa jäljellä, kesän olen omalla lomalla.
Eipä näin opiskelijana muutenkaan ole mitään lomaa ollut vuosiin.
Työskentelen rakennusalalla ja tänään työnantaja ilmoitti, että kesälomia ei voida vahvistaa. Eli saamme ilmoittaa kesälomatoiveet, mutta niitä ei lyödä millään lailla lukkoon vielä. En tiiä missä vaiheessa sitten?