Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisi vuotta töissä samassa paikassa. Työpäivä alkaa klo 8 ja olen ollut AINA työpaikalla 7.55-7.58. Paitsi tänään - ja sain kuulla siitä.

Vierailija
09.04.2020 |

Asun kilometrin päässä työpaikalta ja kävelen töihin kesät, talvet. Oli sää mikä tahansa, lähden kotoa tasan 7.45. Olen töissä useimmiten 7.55, mutta karmealla kelillä (myrskytuuli tai puolen metrin kinos auraamattomilla kävelyteillä) saattaa venyttää matkaa niin, että olenkin töissä vasta 7.58. Aulassa työpaikalla on digitaalinen kello ja tasan tiedän, että olen tullut töihin viiden vuoden ajan minuutilleen 7.55-7.58.

Olen supertunnollinen ihminen (jos tästä aloituksesta joku ei sitä vielä tajunnut..), enkä ikinä myöhästy mistään. Tänään jouduin yllättäen kiertämään todella pitkän lenkin töihin, kun kävelytie oli suljettu tietöiden takia. Jouduin palaamaan takaisin pari sataa metriä ja kiertämään ihan toisesta suunnasta. Hölkkäsin puolijuoksua loppumatkan, mutta tulin silti töihin 8.01.

Esimies oli sattumalta ovella, kun tulin, naputti kelloa ja maiskutti kieltään tsot-tsot. Ai että otti päähän! Minä, joka en ole IKINÄ myöhässä - en ikinä, en mistään. Nyt olen tunnin töissä miettinyt vain tätä ja sitä, että tietääkö esimies ylipäätään sen, etten ole koskaan tullut töihin myöhässä tai että olen AINA 2-5 minuuttia "etuajassa".

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:58 on kyllä aika hilkulla sekin. Meillä suurin osa tulee noin varttia etuajassa, mutta tosin työ on sellainen että ensin pitää käydä pukuhuoneen kautta laittamassa työvaatteet. Suurin osa on työpisteellä noin 5min ennen työajan alkua, jotta ehtii aloittaa ne työt tasalta.

Vierailija
2/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan tuo menee: hoidat hommasi aina tip-top niin saat kuulla jos menee hieman sivuun sen yhden ainoan kerran. Toinen taas perseilee aina minkä kerkiää ja saa ihan suunnattomat kehut kun joskus menee vahingossa joku asia oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että teit sen minuutin eilen sisään.

Vierailija
4/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyit töistä, mitä epäselvää? Saakin esimies naputtaa. Ei sitä kiinnosta tietyöt sen enempää kuin koiran ummetuskaan. Vaikuttaa kuitenkin enemmän siltä, että täydellisyytesi on nyt kokenut kolauksen vain omissa silmissäsi.

Vierailija
5/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä on sama homma kuin mitä nro 1 kirjoittaa.

Pitää olla valmiina aloittamassa työ, silloin kun työaika alkaa.

Mitäs siitä tulisi jos olisi vasta ulko- ovella ulkovaatteet päällä, kun työaika alkaa?

Ei työnantaja sentäs pelkästä työpaikalle saapumisesta palkkaa maksa, ainakaan meillä.

Vierailija
6/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän vitsaili, kun tietää että olet aina ajoissa.

Vierailija
7/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei ole tuollaista kyttäystä.

Vierailija
8/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitushan on porvoolainen aamunavaus.

Vierailija
9/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha selitellä, myöhästyit, kestä se kuin mies äläkä kuin uliseva narsisti.

Vierailija
10/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, ap. Huono.

Vierailija
11/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka kuulostaa kovin epäakateemiselta. Osuinko oikeaan?

Vierailija
12/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyit töistä, asiassa ei ole mitään epäselvää, varsinkaan kun teillä ei ilmeisestikään ole liukuvaa työaikaa. Aivan oikein että esimies mainitsi asiasta, toivottavasti antaa vielä kirjallisen varoituksen sinulle.

Vierailija
13/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossahan tämä taisi tapahtua. Itse en ainakaan kävisi töissä sellaisessa paikassa, jossa johtaja maiskuttelee ja taputtelee kelloa kuin vähä-älyinen.

Vierailija
14/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin sairaalassa osastotyössä on oltava valmiina tasan kun työ alkaa, yleensä ollaan jo aiemmin.

Vierailija
15/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tunnollinen ja muuttunut vuosien mittaan sen verran neuroottiseksi, että olen työpaikalla noin 30 minuuttia ennen työpäivän alkua. Avaan koneet, keitän aamukahvin ja aloitan lukemalla sähköpostit. Kun työpäivä alkaa, niin olen jo kartalla siitä, mitä on tapahtunut yön aikana.

Itselleni kävi tuo sama kesätöissä ollessani. Minun piti joka aamu ajaa Helsinkiin ja laskin, että työmatkaan menee noin 45 minuuttia. Yhtenä maanantaiaamun porukkaa oli tullutkin lomilta ja liikenne takkusi. Tulin myöhässä viisi minuuttia ja se oli se ainoa aamu, jolloin pomo oli työpaikalla ennen minua ja ylipäätään kahdeksalta. Luuli,että tulen jokaikinen aamu viisi minuuttia myöhässä ja saarnasi työajastani. Oli tosi nöyryyttävää.

Sen jälkeen olen varautunut paremmin. Tuolloin siis olin jättänyt 15 minuuttia mahdollisiin satunnaisiin myöhästymisiin ja nykyään jätän siis 30 minuuttia. Ehkä ennen eläkeikää olen nostanut tämän varautumisen jo tuntiin. Tavallaan surullista mutta ei vain luonto anna periksi sille, että tulisin myöhässä uudelleen.

Vierailija
16/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ellei se pomo vaan ollut sarkastinen... 

Vierailija
17/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama kokemus. Olin tuossa lafkassa töissä neljä vuotta. Työpäivän päätyttyä oli velvollisuus vielä viedä firman lähtevät postit postilaatikkoon (omalla ajalla, joka päivä). Myöhästyin kerran neljä minuuttia, jouduin toimarin puhutteluun, jossa kyseltiin, aionko ottaa tämän tavaksi...

Vierailija
18/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotöissä on oltava heti työajan alettua valmiina aloittamaan työ, työpisteessä.

Tottahan edellisen vuoron tekijät haluavat päästä ajoissa töistä kotiin, eivätkä he pääse lähtemään, ennenkuin seuraavan vuorontekijä on paikalla. Koneita, laitteit ei voi jättää pyörimään ilman tekijää ja valvontaa.

Vierailija
19/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin palkkatuella paikallisessa keittiössä ja siellä emäntä nosti hirvittävän huudon, kun eräänä aamuna tulin työvaatteet päällä keittiöön 07:29 - työaikani alkoi 07:30. Jatkossa tulin töihin niin, että istuin keittiössä 10 - 15 minuuttia toimettomana ennen tätä aikaa ja jos hän yritti puhua minulle sanallakaan, käskin hänen painua muualle koska työaikani ei ole vielä alkanut. Huvittavintä tässä oli se, että pukuhuoneen avain oli kuitenkin haettava keittiön emännältä, koska Hänen mielestään ylimääräisille ei omia avaimia voida antaa.

Vierailija
20/42 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos niitä vielä työpaikkoja, joissa ei ole digitaalista työajan seurantaa?

Se on parasta mitä olla voi, näkee tulot ja lähdöt ja taukoajat.