Lapsi tyhjensi kissan hiekka-astian vessanpönttöön
Miten saada nuo hiekat pois pöntöstä nyt kun pönttö on tukossa? Yritin netistä hakea apua ja ohjeita, mutta ainoa ohje jonka tavoitin oli että älä kaada kissanhiekkaa vessanpöttöön tai se menee tukkoon. Se neuvo ei kuitenkaan tässä tilanteessa auta kun hiekat on jo pöntössä. Joten onko kellään mitään niksiä tai vinkkiä noiden hiekkojen poistoon vai tarviiko kutsua huoltomies ja putkifirma avaamaan pöntön röörit?
Kommentit (10)
Älä ainakaan vedä vessaa! Et varmasti selviä ilman huoltomiestä ja todennäköisesti pönttö on pilalla. Jos vedät vessan niin voi viemäriverkostoa tukkeutua pitkällä matkalla eikä pöntön vaihto enää riitä.
Ammattiapu paikalle. Et voi tehdä mitään. Paitsi selkään sille kakaralle. Ainaki komeroon pariks päiväks. Sen verran paska homma.
Se "sementoituu" putkiin, joten huono homma. Tilatkaa huoltomies mieluummin heti, eikä myöhemmin.
Toivottavasti lapsikin nyt oppii, ettei pyttyyn laiteta muuta kuin vain niitä kahta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Se "sementoituu" putkiin, joten huono homma. Tilatkaa huoltomies mieluummin heti, eikä myöhemmin.
Toivottavasti lapsikin nyt oppii, ettei pyttyyn laiteta muuta kuin vain niitä kahta asiaa.
Tästä hyvästä minä ainakin pidättäisin lapsen viikkorahat pysyvästi, enkä hommais esim mopo- tai ajokorrtia. Sen verran kallis homma.
Yhtä älykäs lapsi kuin on vanhempansakkin. Lieneekö Nokian saappaallakin parempi ÄO.
Mä oon lapioinut hiekkalapiolla pois mitä sain ja siiten ämpärillisiä vettä perään. Hyvin kävi
Juu, lapioiden vain. Sen hiekan pitäisi valua kokoajan näkyville sitä mukaa, kun saat lapioitua. Jos ei valu, niin älä huokaise helpotuksesta vaan kutsu se huoltomies.
Voi olla aika hankala avata ilman ammattilaista kun hiekka on paakkuntunut tukkeeksi. Viemärirassilla joita saa tokmanneilta ja motoneteistä ym. voi ehkä alkaa purkautua jos saa sillä reikää porattua paakkuun mutta voi olla ettei onnistu.