Mitä tekisit, jos saisit tietää, että olet immuuni koronalle?
Jos tulisi mahdollisuus käydä vasta-ainetestissä, ja sieltä tulisi tulos, että sinulla on koronan vasta-aineet, eli et voi (enää) sairastua covid-19 tautiin, mitä tekisit?
Itse lakkaisin tilaamasta ruokia kotiin kuljetettuna, ja lähtisin ihan itse ruokakauppaan.
Jos meidän eskarilainen saisi saman tuloksen, odottaisin, että hänen yskänsä helpottaa ja sitten hän saisi mennä päiväkotiin puolipäiväisesti. 2 luokkalaisen kanssa tulisi vakavasti harkintaan hänen siirtymisensä lähiopetukseen.
Vaikka koko meidän perhe saisi positiivisen tuloksen koronan vasta-ainetestistä, emme ryntäisi heti suvun vanhuksia tapaamaan, koska emme voi olla varmoja, etteikö joku voisi vielä levittää tautia. Siksi odottaisimme vielä muutaman viikon. {Jonkun tiedon mukaan tauti tarttuu jopa 5 viikon ajan. (Mistä laskettuna? Tartunnasta? Oireiden alkamisesta? Oireiden loppumisesta?)}.
Kommentit (24)
Ryhtyisin tekemään jotain tämän yhteiskunnan hyväksi. Tarjoutuisin vaikka vapaaehtoistyöhön sairaalaan tai mielenterveystyöhön. Haluaisin tehdä jotain jo nyt täältä kotoa käsin.
Noh, olen sairaalassa töissä, joten jatkaisin töissä käyntiä kuten tähänkin asti. Olen myös käynyt ruokakaupoissa normaalisti.
Mikä sitten muuttuisi? No ehkä jonkun ajan päästä tiedon saannista uskaltaisin alkaa tavata ihmisiä taas enemmän ja kaupassa ei tarvitsisi niin paljoa varoa ympäriinsä yskiviä ihmisiä.
Ja itseäni varten laukkaisin ärrälle ostamaan pahvimukikahvin ja lähtisin juoksulenkille miettimättä turvavälejä.
Haistattaisin arvostelijoille ja lähtisin mökille muutaman kuoharipullon kanssa.
Menisin töihin, enkä enää istuisi etänä.
Mutta ihminen voi olla coronan levittäjä vaikka olisi itse immuuni taudille. Ei silloin voi kulkea myöskään kuin taudittomana aikana ennen.
Lähtisin ulkomaille, vaikka Kiinaan tai Italiaan jos rajat on auki :D
Huokaisisin helpotuksesta.
riskiryhmäläinen
Haaveilisin kuumasta kimpasta Tuure Boeliuksen ja muutaman muun tanssijapojan kanssa neliovisen Bemarini takapenkillä.
T: Niko Petteri
Olen vanhurskas joten en ole ollut huolissani ollenkaan enkä ole muuttanut arkeani mihinkään suuntaan.
Korona ja muut kulkutaudit ovat jumalan tapa ilmoittaa että elämme väärin.
matkustaisin espanjaan ja italiaan
Kävisin kukkakaupassa ostamassa pari kasvia joita olen halunnut ja norkoilisin taas kirjakaupoissa.
Meillä oli korona 3 viikkoa sitten. Ollaan diten ilmeisesti immuuneja. Eletään rajoitusten mukaan koska muunlaisia ohjeita ei sairastaneille ole.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihminen voi olla coronan levittäjä vaikka olisi itse immuuni taudille. Ei silloin voi kulkea myöskään kuin taudittomana aikana ennen.
Eikä voi. Jos olet immuuni, virus ei ala lisääntyä elimistössäsi. On eri asia sairastaa oireettomana, jolloin voi tartuttaa muita.
Juhlisin. Sitten menisin lääkäriin.
Kyllä vähän juhlisin kun helpottaisihan sellainen tieto hermoja. Nyt on jatkuva stressi saako taudin ja kuinka pahana? Vai onko se ehkä sairastanut jo lievänä flunssana?
Lähtisin jakamaan rakkauttani kaikille ihanille naisille.
t. s i emen linko