Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän kissa puistattaa

Vierailija
08.04.2020 |

Olen seurustellut pari kuukautta tosi kivan naisen kanssa (30v), puhumme jo yhteenmuutosta ja yhteisestä tulevaisuudesta, mutta on yksi ongelma. En voi sietää hänen kissaansa. Kissa saa tehdä mitä tykkää: nukkuu sängyssä ja karvaa ja hiekkaa on kaikkialla, syö ruokapöydästä jopa samalta lautaselta tyttöystävän kanssa samaan aikaan, eli noukkii ruokapalpja tassullaan, saa raapiakin leikkiessään, se saa jotain ihme kohtauksia joissa käy käteen korvat luimussa kiinni hampain ja kynsin. Mielestäni kissa ei ole miellyttävä lemmikki tai ylipäätään kiva asuinkumppani. Olen sivunnut asiaa, mutta tyttöystävä ei näe mitään vikaa kissan käytöksessä tai sen vapaudessa tehdä kaikkea. Huomaan inhoni kissaa kohtaan kasvavan enkä halua sen kiehnaavan jalassani kiinni. Kissa on muuten kusaissut vaatteillenikin, oli kiva lähteä palaveriin kissanpissaa puvunhousun lahkeessa. Neuvoja? Onko tämä tuhiontuomittua kun tyttis ei näe ongelmaa?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä on, että miten ap:lle tämä asia tuli näin yllätyksenä nyt, kun puhutaan yhteen muuttamisesta? Ei kenties sillon, kun hän tutustuo naiseen ja tämä kertoi omistavansa kissan?

Tuskimpa hän sitä kissaansa piilottelikaan, kun nähtävästi eläintä niin kovin rakastaa, että antaa syödä samalta lautaseltakin. :D Huoh, ap!

Kissoilla on kovin monenlaisia emäntiä ja isäntiä. Osa pitää kissaa hemmoteltuna lapsenaan, jolla on erityisoikeuksia, kuten syöminen samalta lautaselta.

En yhtään ihmettele, että iso osaa ihmistä tuo lähinnä oksettaa. Meillä ei kissa syönyt ruokapöydällä yhtään mitään, ei edes saanut olla pöydällä ollenkaan.

Vierailija
82/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jaloja itämaisia kissoja, eivät kuseksi joka paikkaan eivätkä raavi kuin raapimapuutaan, nukkuvat kyllä yönsä sängyssä peiton alla. Maatiaista en enää kaupunkiasuntoon ottaisi, niistäkin on kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen eläinrakas niin pakko myöntää että kissat ovat äärimmäisen rasittavia, haisevia, niistä lähtee valtava määrä karvaa, kokoajan kynsivät jotain.

Kokoajan joutuu pelkää että ne raapii sua. Kaikkien kissa ihmisten kodit haisevat kuselta.

Ällöjä kaiken puolin. Tuhoavat asunnot hajulla.

Asun kerrostalossa ja naapurirapussa jollakin on kissa. Se kusen ja paskan katku tuntuu ihan koko rapussa ihan ullakolle asti. Onneksi ei ole rapun ongelma!

Vierailija
84/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissahan on tänne Suomeen muualta tuotu, luontoon sopimaton petoeläin, joka tappaa myös huvikseen pikkulintuja ja oravia. Ihan turha, ruma ja vaarallinenkin elukka. Eri asia tietysti ne kotona pidetyt ja arvokkaat rotukissat, joilta huono käytös on jalostettu pois, tietävät arvonsa eikä tarvitse kuseskella joka paikkaa maatiastollojen tapaan.

Katsopa peiliin. Sieltä takaisin katsoo se maailman turhin, vaarallisin, itsekeskeisin ja rumin elukka.

Ei kissoista tarvitse pitää (minä pidän kaikista eläimistä), mutta jotain tolkkua näihin viesteihin, kiitos.

Vierailija
85/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tosi kissarakas, enkä ymmärrä miksi aloittajaa arvostellaan tästä asiasta. Kissa on selkeästi huonosti koulutettu ja veemäinen lemmikki. Ei kissan kuulu kuseksia vaatteisiin tai hyökkäillä kimppuun. En tiedä voisiko kissaa yrittää kouluttaa vielä, kannattaa ainakin kokeilla.

Aloittaja kuvaili täysin normaalia kissan leikkimistä. Ei se mitään oikeaa hyökkäilyä ole. Sinä otat liian kirjaimellisesti kissavihaajan väritetyn kuvauksen.

Kyllä se on ihan oikeaa hyökkäilyä, jos kissa vaanii esim. sängyn alla ja hyökkää sieltä jalan kimppuun. Siitä tulee ihan kunnolliset verijäljet jalkaan ja jos tuota ei saa loppumaan kissa on hengenvaarallinen esim. lapsille sekä jos hyökkää kasvoihin niin silmät ovat vaarassa. Kissalla on terävät kynnet, joten se on peto, jos se haluaa hyökätä.

En ap:nä muuttaisi naisen kanssa yhteen ja sanoisin, että kissa on hyökännyt kimppuusi ja et muutenkaan pidä hiekasta ja liasta sisällä.

Vierailija
86/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on aivan oikeassa. On iljettävää, että elukat on pöydällä paskaisilla tassuilla ja syö samalta lautaselta samaan aikaan. Hyi v*ttu. Karvoihin ja hiekkaan auttaa imuri. Saattaisin katsella uutta muijaa, jolla ei ole elukoita.

Mitäs miehet, eivät pese käsiään (paitsi nuo palaveroivat pukumiehet, eipä ole varmaa sekään), vehtaavat seksuaalisuuntauksissaan ristiin p*rseen, suun ja käsien välillä. Kissa säilyy puhtaana sen  pari vuosikymmentä omilla konsteillaan.  AP on pelotellut eläimen hysteeriseksi koska ei viitsi nähdä vaivaa ollakseen empaattinen.  Tyttiksen toiminta on aivan normaalia kun lemmikki on kissa.   Epänormaalia on pitää tuollaista tyyppiä poikkiksena.

Vierailija
87/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tosi kissarakas, enkä ymmärrä miksi aloittajaa arvostellaan tästä asiasta. Kissa on selkeästi huonosti koulutettu ja veemäinen lemmikki. Ei kissan kuulu kuseksia vaatteisiin tai hyökkäillä kimppuun. En tiedä voisiko kissaa yrittää kouluttaa vielä, kannattaa ainakin kokeilla.

Samaa mieltä. Huonosti kasvatettu ja opetettu kissa. Ystävälläni on useita kissoja, joista yhden hän on kasvattanut pienestä pulloruokittavasta pennusta. Tätä kissaa hän ei ole hennonnut kouluttaa, joten kissa saa välillä samanlaisia hyökkäyskohtauksia tyhjästä, joilloin sille vain höpötellään, että "Voi kun vähän kiukuttaa nyt." Muut, aikuisina adoptoinut kissat eivät riehu.

Toisella ystävälläni on neljä kissaa. Hän on kouluttanut kissat pysymään poissa jaloista, kun on niiden ruoka-aika, ettei kissoihin kompastu. Ruokakupille ei saa syöksyä ahmimaan ennen kuin omistaja antaa luvan ja toisen kupille ei mennä rohmuamaan. 

Kyllä kissatkin pitää opettaa talon säännöille. Eri asia, jos talossa ei ole sääntöjä.

Vierailija
88/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläimiä pitävät vain jatkuvaa hyväksymistä kaipaavat. Eivät kestä kritiikkiä. Sopivat puolisoiksi tossun alle suostuville.

Vierailija
89/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jaloja itämaisia kissoja, eivät kuseksi joka paikkaan eivätkä raavi kuin raapimapuutaan, nukkuvat kyllä yönsä sängyssä peiton alla. Maatiaista en enää kaupunkiasuntoon ottaisi, niistäkin on kokemusta.

Tämä on kuin oma kirjoitukseni, minun kissa on siamilainen.

Hermo taitaisi mennä, jos kissa kuseksisi muualle kuin laatikkoon.

Kissan hiekkalaatikko pitää siivota päivittäin, kissa ei mene likaiseen laatikkoon.

Etsisin vikaa tyttöystävästä, enkä kissasta!

Vierailija
90/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi vaatia tyttistä luopumaan kissasta, mutta kompromisseja voi kyllä tehdä. Kuulostaa siltä että kissa on aika huonosti kasvatettu. Kissan ei kuulu syödä ruokapöydästä eikä se tietenkään saa pissata vaatteille. Jos sillä on joku muu mieluinen nukkumapaikka niin sen voisi totuttaa nukkumaan muualla kuin sängyssä. Rajuihin leikkeihin auttaa ikä, ja karvat ja hiekka ovat ihmisen ja hänen pölynimurinsa ongelma, eivät kissan. Muuten suosittelen että opettelet rakastamaan sitä kattia. Ei se varmaan ole kauhean vaikeaa loppupeleissä.

Kissa ei ole huonosti kasvatettu jos se pissaa vaatteille vaan kissalla on jokin ongelma. Ja ongelma taitaa olla ap.

Omakin kollikissa (joka on mamman ihan oma mussu) pissaa satunnaisesti miespuolisten (itselleen tuntemattomien) vaatteille. 🙂

Hän varmaan haluaa osoittaa olevansa ns. perheen herra. 🖤

Vierailija
91/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kissa rakas ja minulla on niitä lapsuudenkodissa ollutkin, ja voin sanoa myös, ettei ole normaalia tai hyväksyttävää käytöstä kissalta. Kimppuun hyökkääminen on osittain opittu tapa leikkiä, joka ehdottomasti pitäisi opettaa pois (ellei kyseessä ole pentu, silloin vielä normaaliatohelointia, ei pidä antaa aikuisen kissansitä enääharrastaa). Myös pöydässä syöminen kannattaisi kouluttaa pois, päälle pissaaminen saattoi olla vahinko TAI mielenilmaus. Eläimet usein kyllä aistivat, jos niistä ei pidetä, ja kissat osaavat toimiasillon myös oike ikävästi. Kissoilla menee oma-aikansa tottua uusiin ihmisiin, ja toisinkuin useatkoirat, ne usein leimautuvatkin vain yhteen ihmiseen kunnolla (kisspissakin paljon poikkeuksia). Kissa saattaa myös olla kade saamastasi huomiosta-viet kissan omistan aikaa ja huomiota pois kissasta.

En usko, että tyttöystäväsi suostuu luopumaan kissastaa, jos hän tätä todella rakastaa, muttavoisit hyvin kommunikoida (varovasti, ja kauniilla sanankäänteillä), että kissan käytös oikeasti vaivaa sinua, mutta edelleen haluat yhteisen tulevaisuuden. Työskennelkää kissan koulutuksessa yhdessä, vaikka pääpainon tulisi siinä olla ehdottomasti kissan omistajalla, eli tyttöystävälläsi. Tsemppiä👍👍

Vierailija
92/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi vaatia tyttistä luopumaan kissasta, mutta kompromisseja voi kyllä tehdä. Kuulostaa siltä että kissa on aika huonosti kasvatettu. Kissan ei kuulu syödä ruokapöydästä eikä se tietenkään saa pissata vaatteille. Jos sillä on joku muu mieluinen nukkumapaikka niin sen voisi totuttaa nukkumaan muualla kuin sängyssä. Rajuihin leikkeihin auttaa ikä, ja karvat ja hiekka ovat ihmisen ja hänen pölynimurinsa ongelma, eivät kissan. Muuten suosittelen että opettelet rakastamaan sitä kattia. Ei se varmaan ole kauhean vaikeaa loppupeleissä.

Kissa ei ole huonosti kasvatettu jos se pissaa vaatteille vaan kissalla on jokin ongelma. Ja ongelma taitaa olla ap.

Omakin kollikissa (joka on mamman ihan oma mussu) pissaa satunnaisesti miespuolisten (itselleen tuntemattomien) vaatteille. 🙂

Ajattele jos pissaisi sinun vaatteillesi... olisiko... ♥️

Vierailija
93/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen eläinrakas niin pakko myöntää että kissat ovat äärimmäisen rasittavia, haisevia, niistä lähtee valtava määrä karvaa, kokoajan kynsivät jotain.

Kokoajan joutuu pelkää että ne raapii sua. Kaikkien kissa ihmisten kodit haisevat kuselta.

Ällöjä kaiken puolin. Tuhoavat asunnot hajulla.

Asun kerrostalossa ja naapurirapussa jollakin on kissa. Se kusen ja paskan katku tuntuu ihan koko rapussa ihan ullakolle asti. Onneksi ei ole rapun ongelma!

Eläinsuojeluasia? Edes kohtuullisesti hoidetut ei haise koko ajan.

Vierailija
94/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Huonosti kasvatettu ja opetettu kissa. Ystävälläni on useita kissoja, joista yhden hän on kasvattanut pienestä pulloruokittavasta pennusta. Tätä kissaa hän ei ole hennonnut kouluttaa, joten kissa saa välillä samanlaisia hyökkäyskohtauksia tyhjästä, joilloin sille vain höpötellään, että "Voi kun vähän kiukuttaa nyt." Muut, aikuisina adoptoinut kissat eivät riehu.

Toisella ystävälläni on neljä kissaa. Hän on kouluttanut kissat pysymään poissa jaloista, kun on niiden ruoka-aika, ettei kissoihin kompastu. Ruokakupille ei saa syöksyä ahmimaan ennen kuin omistaja antaa luvan ja toisen kupille ei mennä rohmuamaan. 

Kyllä kissatkin pitää opettaa talon säännöille. Eri asia, jos talossa ei ole sääntöjä.

Tuo yhden kiukuttelu ei ole kiukuttelua, vaan kypsymättömyyttä, kun ei ole ollut emon  ja sisarusten käytöskoulussa.

Vierailija
95/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on ällöttävistä ällöttävintä, että kissat luuhaa aina ruokapöydällä. Opetin omille kissoille ettei pöydälle ole asiaa ja ne pysyivätkin pöydältä pois aina kun olin kotona. Tai ainakin melkein... Riistakamera paljasti mitä tapahtuu suljettuani ulko-oven.  Kissat makoilivat pöydällä. YÄKS. Luovuin kissoista, koska työskentelen terveydenhuollossa hyvin vähän vastustuskykyä omaavien ihmisten parissa. En halunnut ottaa riskiä, että tuon ties minkä viruksen töihin. 

Tykkään eläimistä, mutta noita kissoja on ollut harvoin ikävä. Rasittavinta niissä oli se jatkuva vieressä oleminen. Jos laitoin makuuhuoneen oven kiinni, niin ne raapivat ovea kunnes avasin sen. Kissojen pito tuli ihan älyttömän kalliiksi juurikin tuon raapimisen takia, kaikki matot, sänky, sohva ja nojatuolit menivät uusiksi kissojen lähdettyä. Kalleinta oli kuitenkin jäätävät eläinlääkärikulut!

Laskin kerran paljonko mulla menee vuoden aikana kissoihin kuukaudessa, niin se vaihteli 150 eurosta 1100 euroon kuussa ja vuoden aikana kuluja tuli yhteensä 5700! Mulla oli kolme kissaa ja kahdella jatkuvia kalliita lääkekuluja ja eläinlääkärikuluja. Aikamoista. Nyt mulla on koira neljättä vuotta, ja siihen on mennyt vuosittain vakuutus, hoitokulut matkojen aikana ja eläinlääkärikulut noin 1000€. Ja matkustan, nykyään, melko paljon. Kissojen aikana en pystynyt, koska rahani eivät olisi enää riittäneet niiden hoitopaikan maksuun.

Voi miten ymmärtäväinen olet kaikkea eläviä kohtaan.  Eli et. Menehän rentouttamaan hermojasi maalle ja hävitä siellä kaikki mistä et pidä. 

Vierailija
96/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puvun kanssa ei kyllä lahkeella oleva kissanpissa ole niin ongelmallinen, kuin ne kissankarvat ympäriinsä.

Te kissanomistajat varmaankin totutte siihen kissanpissanhajuun. Meille muille se on todella inhottava.

Me kissanomistajat pesemme sen likaisen vaatteen, emme lähde töihin siinä pissalle haisevassa vaatteessa. Ota kissa niin opit vähän käytännöllistä ajattelua.

Kissa saa kuseksia päälle, koska ainahan likaisen vaatteen voi pestä. Pikku mirri-kultaa ei sen sijaan voi kouluttaa. Typerää ajattelua. 

Vierailija
97/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä oli kissa kerrostalokaksiossa. Se oli jotenkin neuroottinen, kulki koko ajan levottomasti huoneesta toiseen. Ei suostunut syömään kuin yhtä ainoaa kissanruokaa. Valjaissa pihalla kissa ryömi kököttämään auton alle, siinä kaikki liikunta. Pahinta oli että koko ystäväni asunto haisi kissanpissalle ja kun ystäväni tuli käymään, hänen vaatteensakin lemusivat. Minä ajattelin että tuohon rumbaan ei ikinä.

En sietäisi asunnossani kumppanin pilalle lellimää lemmikkiä joka käyttäytyy kuin diktaattori. Häipyisin.

Vierailija
98/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele jos pissaisi sinun vaatteillesi... olisiko... ♥️

Hän on tehnytkin niin ja koneessahan noi vaatteet saa hyvin pestyä 🙂 (kestäisitkö itse tulevaisuudessa esim. lasta, joka voi oksentaa/jopa kusta syliisi - mielestäni kissaa voi siinäkin mielessä verrata lapsiin).

Kissa vain osoittaa omaa mielipidettään uuteen/muutokseen tekemällä noin. 🖤

Oma kissa kohta 12 v ja todella harvoin on pissannut mihinkään vaatteisiin koko ikänsä aikana, mutta olen kyllä kuullut muista, joilla ns. mielenosoituskausia on.

Vierailija
99/100 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali, hyvinvoiva kissa käyttäydy tuolla tavalla. Kissalla on todennäköisesti jokin hätänä. Jos tyttöystäväsi asunto on jatkuvasti täynnä kissanhiekkaa ja kissa pissailee ja käyttäytyy aggressiivisesti, sen kanssa ei todennäköisesti leikitä tarpeeksi ja sen hiekkalaatikkoa ei putsata tarpeeksi usein. Pissailu voi johtua myös sairaudesta tai siitä, ettei kissaa huomioida tarpeeksi, se on stressaantunut tai sitä on kohdeltu kaltoin. Tyttöystävälläsi on selvästi aika hakusessa se, miten lemmikin kanssa eletään.

Minä rakastan kissoja (ja kaikkia muitakin eläimiä), mutta ei tulisi mieleenkään syödä kissan (tai minkään/kenenkään muunkaan) kanssa samalta lautaselta. Sen sijaan sänkyyni kissat saavat tietenkin tulla nukkumaan, minusta se on ihanaa kun pehmeä, kehräävä kissa tulee viereeni lepäämään.

Vierailija
100/100 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa sinkut vaan uliulisee:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi