Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suihkussakäynti kauppareissun jälkeen liiottelua?

Vierailija
08.04.2020 |

Heti kotiin tultua suoraan suihkuun jotta peseytyy mahdolliset pöpöt pois. Mietin meneekö jo ihan överiksi?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2/3 suomalaisista tulee viruksen kuitenkin saamaan. Ne 1/3, jotka eivät saa, tekevät sellaisiakin varotoimia, joille monet tuosta 2/3 porukasta naureskelevat liioitteluna.

Se on omakin valinta, kumpaan ryhmään haluaa kuulua.

Vierailija
22/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Pesuaineeksi kloriittia, niin taatusti tulee puhdasta. Lopuksi vielä kuivalle iholle desinfiointiainetta, niin pärjäät toivon mukaan taas seuraavaan kauppareissuun ilman koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaatteet on saastaisia jos ei ole koskenut mihinkään???

Vaatteet ja hiukset saavat pintaansa muiden ihmisten hönkimää vesihöyryä ja höyryn mukana kulkee viiruksia. Niistä viirukset siirtyvät ihmisten käsien avulla suuhen, nenään tai silmiin, siksi suihku ja vaatteiden pesu tai desinfiointi on perusteltua. 

Vierailija
24/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että Cov-19 leijaileee aerosolin tavoin, se on kevyt ja leijailee kauan ilmassa. Yhdelle hiukselle mahtuu Cov-19 virusta kymmeniä tuhansia. Virus elää tuntikausia. Ssun Washington DC vuoden. Täällä ohjeistettu juurikin pesemään kauppareissun jälkeen vaatteet ja käymään suihkussa. Tämä on kansallinen ohjeistus täällä. Suomessa tullaan jälkijunassa näissä ohjeissa. Esimerkiksi Espanjan hallituksen virallinen määräys on nyt tämä sama.

Vierailija
25/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te jotkut pelkäätte koronaa niin paljon, vaikka kaikkein todennäköisimmin jos saatte sen, niin se on lievä? Eikö luottoa löydy, vaan pelkäätte pahinta mahdollista?

Vierailija
26/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn nykyisin suihkussa kauppareissulta palattuani. Kauppavaatteita, -kenkiä enkä -käsineitä en edes tuo talooni, vaan säilytän niitä autotallissa, jossa vaihdan ne päälle ja jossa myös riisun ne. Autotallin ja kodin välisen matkan teen kylpytakissa, jota säilytän ulkosalla. Kauppakasseja en myöskään tuo sisälle taloon, vaan haen tavarat ovelta ja säilytän kassejakin autotallissa. Mutta en ole vielä alkanut pyyhkiä pakkauksien pintoja. Silloinhan pitäisi pyyhkiä aikakauslehdetkin, sivu sivulta, koska eihän sitä tiedä, jos joku tartuttaja on selaillut niitä. Ihan pikkutarkka en siis jaksa olla - ainakaan vielä, Toivon, että tämä epidemia laantuisi pian. Harkitsen kyllä kotiinkuljetusten käyttämistä.

Vierailija
27/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt näin. Laitan vaatteet päältäni suoraan pyykkikoneeseen ja menen suihkuun, pesen hellävaraisella pesunesteellä myös kasvot.

Espanjassa asuva suomalainen kertoi että siellä on ohjeistus että ulkovaatteet riisutaan kodin ulkopuolella muovipussiin josta pesuun. Jossain maassa oli tietyn kokoinen alue eteisestä varattu siihen että siihen jätetään kaikki ulkoa tuotu. 

Joku kuvaili myös että virukset voivat olla kuin glitteriä, niin herkästi se leviää, mutta on vain näkymätöntä. Siinä osviittaa miten voisi ajatella. Oletteko nähneet videoita kuinka tarkasti koronapotilaita hoitavat riisuvat suojapukunsa, tietyssä järjestyksessä, toisen henkilön avustamana käsidesipullo valmiina. Vaatteita ei saa myöskään pöllytettä.

Ei tämä ole paniikkia, vaan järkevää varautumista. Terve pelko on nyt järkevää, välinpitämättömyys jonkinlaista sairautta jopa.

Vierailija
28/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee. Ei se auta, ellet desinfioi koko vartaloa päänahasta varpaisiin asti.

Ja se vasta överiksi menisikin.

Saippua auttaa. Älä tuudittaudu liikaa käsidesiin.

Vierailija
30/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te jotkut pelkäätte koronaa niin paljon, vaikka kaikkein todennäköisimmin jos saatte sen, niin se on lievä? Eikö luottoa löydy, vaan pelkäätte pahinta mahdollista?

Ei löydy luottoa. Olen menettänyt läheisiä onnettomuuksissa, erään ystävän menetin tavalla josta luulin että voin lukea vain ulkomaalaisesta kirjasta. itses olen sairastellut vakavasti 3 sairautta joista yksi syöpä. Olen nähnyt että nakki voi napsahtaa kohdalle jopa useita kertoja. En halua joutua tehohoitoon enkä edes sairaalahoitoon jonkin lepakonsyöjän vuoksi. Minulla on yksi iso projekti kesken, haluan saattaa sen loppuun ennen kuolemaani. Enemmän pelkään syöpää kuin koronaa, koronan voi kuitenkin ehkäistä pysymällä kotona, syöpä sen sijaan luikertelee kehoon vaikka mitä tekisi. Todennäköisemmin kuolisin syöpään kuin koronaan, mutta siltikin haluan ehkäistä koronaa.

Syöpähoitojen aikana totuin kurjaan elämään ja hygieniakäytäntöihin, vapaaehtoinen lockdown ei tunnu  nyt missään kun voi tehdä kaikkea kivaa kun fyysinen kunto on niin hyvä.

Kerropa puolestaan miksi sinä luotat ettei pahin mahdollinen osu juuri sinun kohdallesi? Kiinnostaisi tämä ajattelumaailma.

Vierailija
31/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa puolestaan miksi sinä luotat ettei pahin mahdollinen osu juuri sinun kohdallesi? Kiinnostaisi tämä ajattelumaailma.

En ole se kenelle alun perin osoitit kysymyksesi, mutta omasta puolestani voisin vastata. Mikäli kuolevuus olisi jotain 10% sairastuneista alkaisi siinä olemaan minun rajani, jonka jälkeen lisäisin ehkäiseviä toimia. Nyt kun ollaan tuon rajan alapuolella, menen tällä käsienpesulinjalla ja kontaktien vähentämisellä. Jos mustapekka jää käteen, niin shit happens. Saatan kuolla minä päivänä tahansa vaikka sairaskohtaukseen tai onnettomuudessa, joten ei tämä tilanne paljoa siitä muutu.

Vierailija
32/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se kenelle alun perin osoitit kysymyksesi, mutta omasta puolestani voisin vastata. Mikäli kuolevuus olisi jotain 10% sairastuneista alkaisi siinä olemaan minun rajani, jonka jälkeen lisäisin ehkäiseviä toimia. Nyt kun ollaan tuon rajan alapuolella, menen tällä käsienpesulinjalla ja kontaktien vähentämisellä. Jos mustapekka jää käteen, niin shit happens. Saatan kuolla minä päivänä tahansa vaikka sairaskohtaukseen tai onnettomuudessa, joten ei tämä tilanne paljoa siitä muutu.

Kiitos vastauksesta. Eli sinä ajattelet asiaa kuoleman kantilta. Itse ajattelen laajemmin, haluan ajatella kärsimyksen minimointia samoin jälkivaikutusten. En haluaisi joutua todellakaan tehohoitoon, enkä haluaisi myöskään että sairauden jälkeen jäisi toimintakykyyn vaikeita vajavuuksia, esim. keuhkojen tai munuaisten vajausta. En haluaisi käydä dialyysissä lopun elämääni joten yritän tällaista ehkäistä kun kerran voin. 

Pikainen kuoleminenhan esim. autokolarissa olisi mielestäni ihan ok verrattuna elämiseen vuosia kipujen kanssa esim. sängyssä maaten. Mutta autokolarista voi olla muitakin seurauksia kuin kuolema, esim. halvaantuminen. Yritänpä siis myös ehkäistä autokolareitakin ja muita terveysongelmia omalta osaltani.

Lisäksi haluan välttää sitä että olisin ylimääräinen rasite terveydenhuollolle tai vaaraksi muille ihmisille. Ihan mielelläni käyn suihkussa ulkoa tullessa, ja teen niin muutenkin sillä syöpähoitojen jälkeen minulle tuli vaihdevuodet ja hikoilen niin paljon että pakkokin käydä suihkussa ulkoa tullessa. Aika pikkujuttu suihkussa käynti ja ulkovaatteiden pyöräyttäminen koneessa on verrattuna siihen että makaisi hemmetin kalliissa laitteessa sairaalan kivikovassa sängyssä eikä saisi edes asentoa vaihdettua.

Vierailija
33/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Eli sinä ajattelet asiaa kuoleman kantilta. Itse ajattelen laajemmin, haluan ajatella kärsimyksen minimointia samoin jälkivaikutusten. En haluaisi joutua todellakaan tehohoitoon, enkä haluaisi myöskään että sairauden jälkeen jäisi toimintakykyyn vaikeita vajavuuksia, esim. keuhkojen tai munuaisten vajausta. En haluaisi käydä dialyysissä lopun elämääni joten yritän tällaista ehkäistä kun kerran voin. 

Pikainen kuoleminenhan esim. autokolarissa olisi mielestäni ihan ok verrattuna elämiseen vuosia kipujen kanssa esim. sängyssä maaten. Mutta autokolarista voi olla muitakin seurauksia kuin kuolema, esim. halvaantuminen. Yritänpä siis myös ehkäistä autokolareitakin ja muita terveysongelmia omalta osaltani.

Lisäksi haluan välttää sitä että olisin ylimääräinen rasite terveydenhuollolle tai vaaraksi muille ihmisille. Ihan mielelläni käyn suihkussa ulkoa tullessa, ja teen niin muutenkin sillä syöpähoitojen jälkeen minulle tuli vaihdevuodet ja hikoilen niin paljon että pakkokin käydä suihkussa ulkoa tullessa. Aika pikkujuttu suihkussa käynti ja ulkovaatteiden pyöräyttäminen koneessa on verrattuna siihen että makaisi hemmetin kalliissa laitteessa sairaalan kivikovassa sängyssä eikä saisi edes asentoa vaihdettua.

Sinähän kysyin, että miten uskon ettei pahin mahdollinen osu kohdalle. Sen vuoksi lähestyin asiaa vain sen kannalta.

Vierailija
34/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysyit. Tarkennuksena 33/33 

Vierailija
35/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole isoja eteistiloja. Ja siinä pitäisi miettiä liikaa mikä kohta pöpöinen, ja edetäänkö puhtaasta likaiseen. Vettä menee jo muutenkin liikaa, ja stressi ihan järkyttävä. Sitten pitää miettiä että tuleeko pöpö ilmanvaihtokanavista. Eli pesen käteni ja kasvoni. Ulkovaatteet laitan parvekkeelle tuulettumaan. Ostosten pinnat pyyhin desinfioivalla puhdistusliinalla. Sitten pesen kädet, ja laitan käsidesiä. Huoh

Vierailija
36/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän kysyin, että miten uskon ettei pahin mahdollinen osu kohdalle. Sen vuoksi lähestyin asiaa vain sen kannalta.

Ok. Itselleni pahin mahdollinen olisi esim. vammautua lopuksi elämää, ei kuolema.

Vierailija
37/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaupasta saa ruuat kotiin, pesen kylmätuotteet pesuainevedellä pikaisesti huljuttaen ja huuhdon kraanan alla ja suoraan kuivauksen jälkeen jääkaappiin.

Kuivatavarat seisotan laatikoissaan 5 päivää.

Korona ymmärtääkseni kuolee kuivassa.

Mutta voisiko kumihanskoja seisottaa vaikka viikon ja käyttää uudelleen? Tämä olisi hyvä selvittää nyt kun suojavarusteista on pulaa.

Vierailija
38/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on överiä. Mä kyllä kävin muutama päivä sit kroppasuihkussa kaupan jälkeen, koska oon kipee, ja olin ihan hikinen kauppareissun jälkeen. 

Vierailija
39/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita joiden mielestä ohjeet ovat välillä omituisia. Jos käyttää kankaista suusuojusta, se tulee pestä 90 asteessa, kun vähemmässä ei korona kuole. Ja kun pesuaineella pesee kädet, niin koronan rakenne menee rikki ja virus kuolee. Miksi korona ei kuole pyykinpesuainekäsittelyllä?

Vierailija
40/40 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ees riitä. Litra rajamäen väkiviinaetikkaa, vähintään puoli tuntia antaa vaikuttaa koko kroppaan. Myös hiukset. saman verran käsidesiä, sama käsittely. Toistetaan 3 kertaa tunnin välein.

(huom! MYÖS sisäisesti nautittuna!!! ) puolen vuoden kuluttua voit harkita voiko ihmisten ilmoille mennä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi