Miksi käytät hengityssuojainta?
Kun niitä ei nyt riitä edes ammattihenkilöstölle?
Kommentit (35)
Jotta olisin hyvässä kunnossa hautajaisissasi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se minua koskettaa? Tottakai mä käytän jos mulla on. Ei niitä nyt koristeeksikaan hommattu.
Itsekäs hamstraaja. Olet varmaan niitä, mitkä käyvät myös ruuhka-aikaan kaupassa ja ulkoilet ruuhkautuneilla ulkoilupoluilla. 😷
Olen astmaatikko. Siis riskiryhmää. Suojelen itseäni.
En käyttäisi, mutta työnantaja pakottaa. Olisi kyllä sairaaloissa enemmän käyttöä niille kuin minulle työssäni. Olen henkilökohtainen avustaja ja käyn pari kertaa viikossa leipomassa tms. avustettavani kanssa. Huvittavinta tässä on, että hän asuu palveluasumisyksikössä eikä siellä hoitajat, jotka huolehtivat hänen perushygienian, ruokailut jne. käytä hengityssuojaimia. Mutta minun pitää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen astmaatikko. Suojelen itseäni pysyttelemällä kotona. En tuhlaamalla suojia, joille on parempaa käyttöä muualla.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se minua koskettaa? Tottakai mä käytän jos mulla on. Ei niitä nyt koristeeksikaan hommattu.
Itsekäs hamstraaja. Olet varmaan niitä, mitkä käyvät myös ruuhka-aikaan kaupassa ja ulkoilet ruuhkautuneilla ulkoilupoluilla. 😷
Nope. Pari kertaa kuussa täydennän kotivaran ja muuten olen kotona. Hurtan kanssa käydään metsässä kävelyllä.
Ei ne vaikuta kovinkaan ammattimaiselta henkilöstöltä, kun ei ne ole tajunneet suojaimia hankkia näemmä millään organisaation tasolla.
Suojelen itseäni ja muita! Hengityssuojainten hankinta terveydenhuoltohenkilöstölle ei ole ollut minun vastuullani. Olen omani jo hankkinut viime syksynä ihan muista syistä. Enemmän osoittelisin tuonne päättäjien taholle, kun hölmöyttään antoivat Kiinalaisten turistien lähettää massoittain maskeja Kiinaan. Tätä eivät päättäjät ymmärtäneet ja eivät vieläkään valitettavasti halua ymmärtää, että maskien käyttö auttaisi epidemian hidastamisesta/ tukahduttamisessa.
Koska sellainen sattui kaapissa olemaan, tai on niitä vielä toinenkin varalle.
Koska en halua koronaa ja tartuttaa muita siihen
Vierailija kirjoitti:
Eihän se hengityssuoja sinulle suojaa anna, vaan ympärilläsi oleville ihmisille. Hyvä niin!
Hion timattilaikalla betonia päivittäin ja jos ei käytä suojaimia niin tulee pölykeuhko. Työnanjani myös vaatii suojaimien käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sellainen sattui kaapissa olemaan, tai on niitä vielä toinenkin varalle.
Sinulla on tähän täysi oikeus. Eikö eduskunnassakin ole hengitysmaskeja varattu kansanedustajillekin? Vaikka maskien käyttö on näiden päättäjien sanoin turhaa jopa haitallista. Törkeää!!! Käyttäkää maskeja!
Vierailija kirjoitti:
Töissä käytän. Olen farmaseutti.
Tuleeko syötyä kuormasta tai kokkaatko vapaa-ajalla itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
En käyttäisi, mutta työnantaja pakottaa. Olisi kyllä sairaaloissa enemmän käyttöä niille kuin minulle työssäni. Olen henkilökohtainen avustaja ja käyn pari kertaa viikossa leipomassa tms. avustettavani kanssa. Huvittavinta tässä on, että hän asuu palveluasumisyksikössä eikä siellä hoitajat, jotka huolehtivat hänen perushygienian, ruokailut jne. käytä hengityssuojaimia. Mutta minun pitää käyttää.
Sun just pitääkin käyttää, ettet vie sitä virusta sinne palveluasumisyksikköön. Kaikkien keikkalaisten ja satunnaisesti noissa yksiköissä käyvien pitäis käyttää. Kyllä ne hoitajatkin haluaisi käyttää, mutta ei suojat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun just pitääkin käyttää, ettet vie sitä virusta sinne palveluasumisyksikköön. Kaikkien keikkalaisten ja satunnaisesti noissa yksiköissä käyvien pitäis käyttää. Kyllä ne hoitajatkin haluaisi käyttää, mutta ei suojat riitä.
Vakituinen henkilökuntako ei voi viedä tautia yksikköön? Vai miksi vain keikkalaisten pitää käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä asumisyksikössä asuvat voivat käyttää henkilökohtaista apua vain kodin ulkopuolella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käytänkin. Huvittaa vaan, kun avustettavan luona ramppaa monta kertaa päivässä hoitajia ilman maskia, mutta minun maksin käyttöni on "kriittinen" asia. Täysin älytöntä tuhlata suojia siihen, että avustaja käy esim. leipomassa. Voisi nekin maskit antaa oikeasti tärkeisiin tehtäviin osallistuville, Vaikka sille vakituiselle henkilöstölle. Parhaiten niitä asukkaita suojeltaisiin, kun kaikki ei-välttämätön avustustoiminta lopetettaisiin. Mitä vähemmän väkeä, sitä vähemmän riskiä.