Alapään pesu vedellä mukako riittää?
Ihmettelen joka kerta, kun joku terveysalan ammattilainen kertoo pelkän vesipesuna riittävän alapäälle.
Olen parillakin kumppanillani törmännyt siihen, että heidän kassinsa yksinkertaisesti joka ikisen suihkun jälkeen haisevat munahielle. Omasta pimpistänikin kyllä huomaan, onko pesty saippualla vai ei.
Miten sanoa miehelle kohteliaasti hänen alapäänsä haisevan ja että vesipesu ei riitä koska pistävä haju ei lähde pois muuten, kuin saippualla. Sama juttu omissa kainaloissani.
Kommentit (95)
Ystävät hyvät. Tässä jo 64 vuoden ikään päässyt mies kertoo havainnoistaan hygieniasta. Niin omastaan kuin naisten .
Ihan oikeasti, kun ja jos haluatte, että olette raikas ja puhdas, niin edes se, että olette käyneet juuri suihkussa ym. pesulla ei takaa ettei ns. paska haise. Liian monta kertaa huomannut ettei nainen peseydyttyään ole pystynyt pesemään persettään.... Se että hiuksien pesussa valuu shampoo vettä persevakoa pitkin ei todellakaan vie paskakikkareita persekarvoista. Ihan oikeasti pitää hangata kädellä tai sienellä ym. sitä persereiän seutua, että persekarvoissa olevat kokkareet lähtee. Ns. Kyykkyvatkaus termi, joka joskus on täälläkin on esiintynyt, on hyvin asiallinen. Jokainen kokeiltuaan huomaa, että se helpottaa huomattavasti intiimi hygieniaa...
Ja lopuksi. Pesette sitten miten tahansa, niin pesun jälkeen, kuivailtuanne , pyyhkäiskää sormella nivusianne ja pakaroiden väliä. Haistelkaa sormea. Yllätys yllätys, eikö tuoksahdakkin epämiellyttävältä? Ei se ulosteen haju vedellä mihinkään katoa.
Käyttäkää saippuaa tai nussikaa vain lähetyssaarnaaja asennossa! Ilman suuseksiä!
Vierailija kirjoitti:
Väärää tietoa. Alapäätä ei tarvitse pestä saippualla eikä saippuan laimennus laimenna saippuan pH arvoa. Nykytutkimuksen ja gynegologien suositus on että jos alapään pesee pesuaineella, niin sellaista ainetta jossa pH arvo on matala
Sinähän se kemisti olet. Vai ei aineen laimennus vedellä muuta sen happamuutta?
Samasta syystä ilmeisesti yksi pisara karpalomehua uima-altaassa saa koko altaallisen maistumaan väkevältä mehulta?
Ja suolahapon ph on matala 2. Tämä sitten erinomainen pesuaine genitaaleille mielestäsi?
Käykääpäs katsomassa YouTubessa herra nimeltä Redd Fox. Hänen bravuurinsa standup komiikaassa on You gotta wash your ass. Löytyy useita esityksiä...
Alapesuveden voi pullottaa ja myydä pervoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä vesi pesu. Monta kertaa eri naisia takaapäin lykkiessä, nenääni on noussut vieno paskan käry.
Se on kiihottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pliis peskää häpyhuulet ja nivuset miedolla intiimipesuaineella. Välillä (etenkin kesäisin) naispuoliset vieruskaverit bussissa ja junassa tuoksahtavat ilmiselvälle toosalle.
Voihan niille hienovaraisesti huomauttaa tuoksahduksista. Esim. "Värkkis haiskahtaa tosi pahalta".
Kuninkaalisten prinsessojen tulee pestä kuningasvedellä.
Mikä aine estää parhaiten kusenhajun?
Onko kusenhajulla kiihottavaa vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vastakussut pillu on tuoksuista paras.
Vierailija kirjoitti:
Tallenna kusta pulloon ja anna reilusti vanhentua. Kun menet treffeille, hipaise korviesi taakse tuota kusta. Jo käypi flaxi.
Kusen voima on seksissä mahtava. Jotenkin se kiihottaa.
Käytämme kumpikin saippuaa. Ei lähde kyllä puhtaaksi ilman. . . Ja kamala sanoa, mutta turhan usein on miehellä haissut vehje ... En puhu nyt tämän hetken kumppanista vaan edellisistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Limakalvoille ja varsinkaan emättimeen ei kannata pesuainetta läträtä mutta ympäröivä iho (nivuset, miehillä kassit jne) pitää tosiaankin pestä saippualla/pesuaineella.
No ei emättimeen tietenkään, mutta kyllä huulet pitää pestä muutenkin kuin vedellä, vaikka limakalvoa onkin. Kertyyhän sinne matskua, joka ei vesipesulla lähde. Vagina nyt puhdistuukin itsestään, on se sellainen ihmevekotin. <3
Ei itsellä vaan kerry mitään mikä ei vedellä lähde. Nyt olen kyllä pitempään jo tykännyt käyttää pienen määrän manteli- tai kookosöljyä pillua pestessä. Ikinä koko elämäni aikana en ole pessyt pillua saippualla tai millään pesunesteillä eikä siellä näy mitään muuta kuin terveet limakalvot. Tuoksun puolesta miesystäväkin sanoi joskus alkuaikoina, että harmi, kun ei edes lenkin jälkeen haise oikein miltään.
Jos sinne jotain liiaksi kertyy tai hajuja niin se on suurella todennäköisyydellä saippualla aiheutettu ongelma ja kierre valmis.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että tässäkin ketjussa on luomuilijoita, joita oman alapään hien hajuun verrattavat aromit eivät kiinnosta.
Kyllä minä pesen ulkoiset sukupuolielimeni saippualla ja syystä, että haisevat siinä, missä kainalotkin ilman deodoranttia vuorokauden jälkeen edellisestä pesusta. Ei mitään ongelmaa.
Haju johtuu siitä, että kuuraat elimesi saippualla.
Vierailija kirjoitti:
Pesin lauantaisaunassa pitkästä aikaa terskankin saippualla. No nyt kutittaa ihan vietävästi
Kulliin ja varsinkaan terskaan ja esinahkaan ei kannata saippuaa tai pesunesteitä käyttää. Kassit ja pakaravaon voi pestä saippualla jos tuntuu, että hienhaju jää muuten iholle.
Laita esim kookosöljyä terskaan niin rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesin lauantaisaunassa pitkästä aikaa terskankin saippualla. No nyt kutittaa ihan vietävästi
Ja nyt haisee jo aamukusella todella voimakkaasti vaikka on illalla pesty. Tämän minä kyllä tiesinkin että näin tulee käymään. Saippua ei kuulu terskaan. Noh, täytyy varmaan runkata maitohappoliukkarin kanssa tai naida jopa vaimon kanssa
Ei todella. Itse olen pyytänyt uutta kumppania pesemään vaan vedellä vehkeensä. Saippualla kuurattu kulli voi sotkea minunkin bakteeriston, varsinkin jos pian suihkun jälkeen harrastaa seksiä. Enkä kyllä tykkääkään semmosesta saippuoidun tuntumasta ja hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Pliis peskää häpyhuulet ja nivuset miedolla intiimipesuaineella. Välillä (etenkin kesäisin) naispuoliset vieruskaverit bussissa ja junassa tuoksahtavat ilmiselvälle toosalle.
Luultavasti ne on niitä naisia jotka pesee saippualla tai pesunesteellä. On vaan kulunut puoli päivää edellisestä pesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esinahan sisäpuolen ja terskan pesen vedellä, muuten käytän alapääni pesuun pesuainetta.
Minä pesen ihan samalla suihkusaippualla ja harjalla kuin itseni muutenkin. Ei ole kulli mennyt pilalle.
En ymmärrä alkuunkaan naisia jotka eivät saippuapese _ulkoisia_ paikkojaan kunnolla. Sitten pitäisi vielä suuseksiä saada tuollaiseen bakteeri-idättämöön. Hyi!
Itse en tykkää imeä tuollaista saippualla pestyä vehjettä, saati harrastaa seksiä ilman kumia.
Liekö takapuoli niin suuri, jotta persposkia on levitettävä kunnolla pesun aikana? Kyllä yhden kunnon pesun päivässä pitäisi riittää, plus paperilla pyyhintä asioidessa. Uskon kyllä, vaikka en ole onneksi itse kokenut. Moni muu on kertomansa mukaan.