Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun hampaisiin laitetaan kuoret veistetäänkö hammas

Vierailija
07.04.2020 |

kolmion muotoon? 😲

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei kannata isoa hammasrakoa korjata laminaateilla?? Vihaan rakoa yli kaiken.. Ja se on ruma

Kannattaa. Ei niitä todellakaan tapiksi sorvata vaan äärimmäisen vähän pintaa hiotaan, että laminaatti tarttuu. Ei kiillekerroksen läpi todellakaan.

Mulla korjattiin diasteema muovikuorilla v. 1995, ja edelleen tulos on hyvä.

Yleensä ei kuulemma muovi kestä näin hyvin, mutta enpä tupakoi enkä auo kaljoja hampailla.

Monella menee nyt sekaisin risan hampaan korjaaminen kruunulla ja kosmeettinen laminaatti.

Vierailija
22/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näin YouTuubissa videon missä laitettiin laminaatit hampaisiin. Asiakkaalla oli ihan valkoiset ehjät hampaat. Ne eivät olleet kuitenkaan kaikki ihan esteettisesti täydellisiä kauneusihanteen mukaisia. Terveet hampaat porattiin pieniksi tapeiksi joihin liimattiin muovikuoret. Minusta tossa voi jo kyseenalaistaa lääkärin etiikan pilata potilaan terveet hampaat.

Ne ei ole kuitenkaan ikuisia kuten eivät muovipaikatkaan. Joka kerta kun laitetaan uusi pitää porata hammasta. Sitten kun porattu niin paljon jotta hampaan ydin on melkein paljas alkaakin juurihoito kierre. Mulla on itselleni yksi melkein muovista tehty hammas. Hammaslääkäri sanoi jos tai milloin paikka hajoaa taas seuraavana on juurihoito kun ei ole enää hammasluuta mihin laittaa paikka. Vituttaa ettei hammasta voitu aikoinaan paikata amalgaanilla. Siitä ei saa sen enempää elohopeaa kuin purkkitonnikalasta mutta olisi se kestänyt paljon pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdessa hampaassa laminaatit, eikä hiottu kumpaakaan hammasta yhtään. Tässä nyt sekoitetaan vissiin kruunut ja laminaatit.

Vierailija
24/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuossa aikaisemmalla sivulla, että se riippuu tekijästä kuinka paljon hiotaan (!) Olen käynyt muutamalla eri hammaslääkärillä konsultaatiossa laminaattien takia ja osa on sanonut, että hiotaan paljon ja osa vain vähän. Kyse nimenomaan laminaateista ei kruunuista. Varmasti sekin vaikuttaa laitetaanko muovikuoret, ohuet keraamiset kuoret vai posliinilaminaatit.

Vierailija
25/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei kannata isoa hammasrakoa korjata laminaateilla?? Vihaan rakoa yli kaiken.. Ja se on ruma

Ei, jos hampaasi ovat muuten ihan ok. Onhan Ruotsin prinsessa Sofiallakin rako hampaiden välissä ja hän on mitä viehättävin.

Minulla on rako hampaiden välissä ja pidän siitä. Madonnallakin on rako hampaiden välissä. Nykyään myös on monia malleja lehtien kansissa joilla rako hampaiden välissä.

Vierailija
26/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, kuulostaa karmealta.

Vierailija
27/27 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaattia (etuhampaisiin voi laittaa näkyvälle pinnalle laminaatit) varten ei tehdä niin suurta hiontaa, mutta kruunua varten tehdään. Kruunut kannattaa ottaa vain,  jos omat hampaat ovat hyvin kuluneet ja paikatut.

Hyvin ovat kestäneet, mutta vaativat joka päivä huolellisen pesun ja hammasvälein puhdistuksen. Onneksi kruunut on helppo pitää puhtaina verrattuna huonokuntoisiin hajoaviin hampaisiin, joissa lohkeamia ja paikkojen saumoja . Myös tunto säilyy kruunutetuissa hampaissa, koska juuret ovat elävät, joten hampaat tuntuvat edelleen omilta, vaikka pinta ei sitä enää olekaan.

Hae tietoa netistä hakusanoilla "metallokeraaminen kruunu", "keraaminen kruunu", "laminaatti" ja "posliinikuori" Muovit kannattaa unohtaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi