Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon tietämäsi alkoholisti juo alkoholia?

Vierailija
07.04.2020 |

Päivässä siis.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 tölkkiä meni helposti ja ylikin.

Sitä se oli kun oli ryyppy päällä aina 1-4vk, koko hereillä olo kaljaa juoden.

Ja kämppä aika mielenkiintosen näkönen putken jälkeen kun tölkkejä oli useampi  sata pitkin lattioita.

Vierailija
22/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kolme 0,5l kossua hänellä menee.

Mies, 55v, 185cm ja 90kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti ja juon viidellä eurolla päivässä, enempään ei rahat riitä. Eli 5 tölkkiä olutta tai vajaa Gambina-pullo päivässä. Joskus tein kiljua, mutta kun sen tekemiseen menee kaksi viikkoa, niin usein kävi niin, että join sitä jo viikon kuluttua ja siitä tuli kamala ripuli. Siksi juon nyt vain Alkon tuotteita.

Vastaus on: 5 annosta päivässä.

Jos juo enemmän, mutta on siihen varaa, on suurkuluttaja, joka on eri asia kuin alkoholisti. Eräs tuntemani Pekka joi viskipullon päivässä, hänellä oli siihen varaa. Se on 17 annosta päivässä. Hän ei ollut alkoholisti, koska hänellä olisi ollut varaa tuhat kertaa enempäänkin juomiseen, hän oli suurkuluttaja.

Vierailija
24/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vähä mitään kirjoitti:

Yksi kaverini joi litran 40% Minttuvodkaa päivässä joka päivä pyhät ja arjet. Eikä sen käytös siitä juuri muuttunut. Vähän hidastui, mutta kävi koko ajan töissäkin. Raitistui tosin ainakin toistaiseksi muutama kuukausi sitten aloitettuaan antabuskuurin. Ehti se parikymmentä vuotta juodakin. Saas nähdä, miten jatkossa.

Litra (25 annosta) kuulostaa kyllä tosi paljolta. Toleranssi kasvaa kyllä, mutta tuo alkaa olla jo sillä rajalla, uskoisinko vai en. Puoli litraa uskoisin helposti. Omalla kohdallani arkisin riittää 6-8 annosta. Kukaan ei huomaa eikä arvaa. Pöhöttynyt olen, mutta kun muutos tapahtuu vähitellen ja/tai osa nykyisistä tuttavista ja työkavereista ei koskaan ole muunlaisena edes nähnyt, niin ei sitäkään huomaa. Puuteri peittää katkenneet verisuonet ja punoituksen. Käytös ei muutu miksikään, kohta teen iltapalaa ja syödään ja katsotaan puolison kanssa televisiota, sitten siirrytään sänkyyn lukemaan. Aamuyöllä herään vessaan ja janottaa, mutta krapulaa en ole potenut enää vuosiin.

Satakiloinen mies voi juoda enemmän kuin edes satakiloinen nainen johtuen erilaisesta kehonkoostumuksesta. Viime kesänä kaverini piti lähteä mökiltä liikenteeseen ja puhalsi alkometriin ennen lähtöä. Laskettiin, että sen maksa poiltti melkein tuopin tunnissa, kun itselläni 75 kiloisena suurkuluttajana 0,5 litran tuoppi palaa 2 tuntia. Taulukoiden mukaan sen olisi pitänyt kestää painon perusteella silläkin elopainolla 2 tuntia. Maksa siis käy hurjilla kierroksilla, mikä selittää toleranssin.

Vierailija
25/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yhteen aikaan joka eräällä irc-kanavalla, silloin kun vielä irkattiin, joten tyypit olivat siellä jollain tavalla tuttuja. Yksi heistä oli alkoholisoitunut. Kerran kun hän ryyppäsi, sanoi juoneensa nyt 44 pientä olutta. Eikä se loppunut siihen. Olin aika yllättynyt. Voiko tuollaisia määriä juoda?

Itsellä meni joskus 5-6 olutta päivässä ja myöhemmin olen tajunnut että moni pitää sellaistakin alkoholismina, ainakin tällä palstalla.

Vierailija
26/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni 8 annosta illassa töiden jälkeen. Ei kerinnyt oikein känniinkään tulla.

Enempää ei valitettavasti kerinnyt ottamaan, kun piti huolehtia yöunista ja työpäivästä.

Aika turhaa kaloreita tavallaan ja kun nousut tulee vasta siinä kuuden annoksen jälkeen, niin onko järkee vai ei?

Lopetin kun en enää tullut känniin.

Vierailija
27/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 18 koffia näyttää menevän joka ilta. Tähän ei tule katkoa näköjään koskaan.

Vierailija
28/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmnen annosta päivässä ei ole juurikaan mitään.

Tuollaisen juo helposti itsekukin bilepäivänä.

Ensin muutama 4-olut,  sitten viiniä ruuan kanssa, sitten baarissa kilpaa shotteja ja lopuksi vielä lähtöoluet ja kotona yöpalan kanssa vielä yksi nelonen kyytipojaksi.

Mitä sitten? Alkoholisti juo jatkuvasti noita määriä.

Kohtuukäyttäjä ja suurkuluttajakin on suurimman osan ajasta selvänä.

Vierailija
29/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesta juoppokodista lähtöisin, jossa kumpikin vanhempi kävi töissä. Kasarilla vetivät arkisin sikspäkin joka päivä molemmat, siis arkisin! En ymmärrä edelleenkään tätä määrää vaikka anteeksi on pyydetty. Viikonloppuisin dokaus lähti lapasesta, tuli mustasukkaisuutta ja kaikkea muuta vainoharhaa jonka huomasin sivusta. Silti nämä sekopäät rakastivat toisiaan kunnes kuolema erotti. Olin onnellinen että kuolema erotti. En ole absolutisti, mutta mietin kaiken juomiseni sen kautta, miten lapseni näkee minut näissä tilanteissa. Vanhempani eivät miettineet. Näin paljon sellaista mikä ei kuulunut lapsen silmille.

Vierailija
30/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallu valpio juo 3-4 isoa siideriä (puolen litraa) päivässä eli annoksia 6. Hän ei ole omasta mielestään alkoholisti heh heh...

Vierailija
31/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita alkoholisteja, enkä voi tietää heidän juomiaan määriä, mutta jotakin olen nähnyt.

Edesmennyt entinen naapurini(mies) osti joka perjantai 3l viinitönikän ja 12 lonkeroa. Lauantaina hän osti lonkeroa toisen mokoman lisää.

Hän joi noin joka viikonloppu sen ajan kun olimme naapureita(3 vuotta). Viikot kävi töissä.

Nuoruudenkaverini juo joka kuukausi 2-3 viikkoa(alkaa eläkeenmaksupäivänä, loppuu rahojen loputtua) n. laatikollisen keskiolutta/päivä.

Putken loppua kohti voi juoda vähemmän, koska heikossa kunnossa oleva kroppa ei enää tarvitse paljoa alkoholia humalaan.

Aluksi alkoholistien toleranssi voi kasvaa tosi hurjaksi(voi juoda 2-3 pulloa tiukkaa viinaa/päivä), mutta sellainen riutunut ukko/akka ei suurta määrää tarvitse ylläpitääkseen humalaa.

Vierailija
32/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassat tietävät. On monia työssäkäyviä, jotka joka illaksi ostavat 8-pakin olutta, viikonlopuksi sitten 24:n laatikon tai 2.

Vierailija
33/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut alkoholisti. Join n. 8 x 0,5 l olutpulloa 3-4 iltana viikossa, eli tavanomainen viikkokulutus oli jotain 25 litraa olutta. Kuukaudessa siis 100 litraa.

Paino pysyi joten kuten aisoissa lähinnä vain siksi että söin muuten suht terveellisesti ja liikuin. Olin jonkin verran ylipainoinen mutta paino ei juuri niiden vuosien varrella heitellyt. Pöhötys lähti nopeasti kun lopetin ja parin kuukauden päästä olin XL-koosta pudonnut jo L-kokoon.

Vierailija
34/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti, nyt vuoden raittius takana. Ryyppyputkessa meni noin 20-30 annosta pvässä. Ensimmäiset 2-3 olutta heti kun heräsin ja siitä sitten samaa rataa.

Vierailija
35/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V...n kytät. Ketä kiinnostaa.

Vierailija
36/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon su-to iltaisin yhden ison oluen, joko III tai vahvempi. Se tekee noin 2 annosta. Sen kanssa lipitän 1,5-2 dl brandya eli 4-5 annosta. Saatan vielä ruuan kanssa ottaa tilkan viiniä, max 1 annos.

Pe-la tai vapaapäivien edellä ota lisäksi GT:n ja ruuan kanssa enemmän viiniä.

Virkanainen, kokopäivätyössä.

Lisään vielä, että juomisen ajoittuu aina iltoihin eli korkkaan oluen 19-19.30 välillä ja nukkumaan menen arkisin viimeistään klo 23, tai sänkyyn jo 21.30-22 aikoihin mutta luen siellä vielä kirjaa.

Melkoinen toleranssi sinulla. Luulisi,että päivittäinen Alkon käyttö vie unet, koskaan ei tule kehon tarvitsemaan syvää ja palauttavaa unta. Miten jaksat tehdä työsi?

Vierailija
37/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä laskin, niin 24 pulloa viiniä kuukaudessa. Ja päälle ne, mitä en tiennyt laskea.

Vierailija
38/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkoholisti ja juon viidellä eurolla päivässä, enempään ei rahat riitä. Eli 5 tölkkiä olutta tai vajaa Gambina-pullo päivässä. Joskus tein kiljua, mutta kun sen tekemiseen menee kaksi viikkoa, niin usein kävi niin, että join sitä jo viikon kuluttua ja siitä tuli kamala ripuli. Siksi juon nyt vain Alkon tuotteita.

Vastaus on: 5 annosta päivässä.

Jos juo enemmän, mutta on siihen varaa, on suurkuluttaja, joka on eri asia kuin alkoholisti. Eräs tuntemani Pekka joi viskipullon päivässä, hänellä oli siihen varaa. Se on 17 annosta päivässä. Hän ei ollut alkoholisti, koska hänellä olisi ollut varaa tuhat kertaa enempäänkin juomiseen, hän oli suurkuluttaja.

Eiköhän alkoholistin määritelmä ole se, että henkilö ei voi olla juomatta, hän on riippuvainen alkoholista, vaikka hän pystyisi määrää jotenkin kontrolloimaankin.

Juoppojakin on moneen junaan.

Vierailija
39/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini juo helposti vuorokaudessa litran viinaa, bilepäivinä bisseä päälle. Kyseessä alle 65-kiloinen nainen, juonut yli 20 vuotta.

Vierailija
40/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin runsas viikko sitten. Viiniä alkoi mennä päivittäin puoli pulloa. Yritän laihduttaa, paino junnasi samoissa lukemissa kuukausia. Syön todella terveellisesti. Nyt jo tässä lyhyessä ajassa olen saanut painon liikahtamaan alaspäin. Päänsärkyä oli viime viikolla, vieroitusoireita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi