Miksi hallitus ei tee linjausta kesän festareista? Järjestäjien pitää tietää kannattaako festareiden valmisteluja vielä eteenpäin.
Nyt pitää selkeästi ilmoittaa, että mikä rajoitusten minimiaika on, jotta järjestäjillä on jotain tietoa kannattaako valmisteluja jatkaa. On se tieto tärkeä myös asiakkaille, jotka pohtivat mitä kesällä tekee.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6d353fbf-5d0c-4750-9218-a65833…
Kommentit (37)
Monin paikoin itse bändit ovat jo peruuttaneet osallistumisensa festareihin.
Joten ketä niitä tyhiä esiintymislavoja olisi menossa katsomaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä voin esittää sinulle hallituksen puolesta valistuneen arvaukseni: Tässä vaiheessa on jo aika selvää että ensi kesänä ei järjestetä festareita, rippileirejä, kesäteatteriesityksiä, lavatansseja, toripäiviä, markkinoita, tangomarkkinoita, oopperajuhlia eikä muitakaan massatapahtumia.
Mistä lähtien rippileirit on ollut massatapahtumia?
Kyllä järjestäjät jo tietävät. Esiintyjiä ei ole tulossa, niin ei ole mitään järjestetävääkään.
Liputhan olisi jo loppuunmyyty tietyille keikoille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on asia joka on päätettävä ja on ajankohtainen. Kyse ei ole vain festivaaleista vaan kaikesta tapaamisesta. On osattava arvioida sallitaanko isot tapahtumat kesäkuussa vai ei.
Hallituksen ongelma on, ettei se osaa tehdä itse päätöksiä. Muiuden pitää sitä painostaa. Selkeät suunnitelmat milloin rajoituksia aletaan purkamaan, jotta yritykset voivat tähän varautua. Muutenkin yrittäjillä on vaikeaa, ei hallituksen pidä hommia entisestään vaikeuttaa.
SuomiAreena peruttiin. Päättele siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on asia joka on päätettävä ja on ajankohtainen. Kyse ei ole vain festivaaleista vaan kaikesta tapaamisesta. On osattava arvioida sallitaanko isot tapahtumat kesäkuussa vai ei.
Hallituksen ongelma on, ettei se osaa tehdä itse päätöksiä. Muiuden pitää sitä painostaa. Selkeät suunnitelmat milloin rajoituksia aletaan purkamaan, jotta yritykset voivat tähän varautua. Muutenkin yrittäjillä on vaikeaa, ei hallituksen pidä hommia entisestään vaikeuttaa.
SuomiAreena peruttiin. Päättele siitä.
Marraskuun Slush peruttiin.
Eli festari ym järjestäjiltä ei voi odottaa ihan omia aivoja? Tarvitaan hallitus päättämään?
Kaikki ne festarit ja keikat yms tapahtumat mihin olisin mennyt, on PERUTTU. Johtuen a. siitä että esiintyjät ITSE ovat peruneet ja b. siitä että järjestäjät ITSE ovat peruneet. Eivät ole tarvinneet hallitusta siihen.
Jos ap ITSE ei osaa ajatella, niin ei kai hän sitten osaa keltään muualtakaan odottaa samaa.
Voi voi apta, sääliksi käy...
Koska ne haluaa pelata varman päälle ja tehdä päätöksen vasta viikkoa ennen tapahtumaa kun sen hetkinen koronatilanne on selvillä.
Vierailija kirjoitti:
Eli festari ym järjestäjiltä ei voi odottaa ihan omia aivoja? Tarvitaan hallitus päättämään?
Kaikki ne festarit ja keikat yms tapahtumat mihin olisin mennyt, on PERUTTU. Johtuen a. siitä että esiintyjät ITSE ovat peruneet ja b. siitä että järjestäjät ITSE ovat peruneet. Eivät ole tarvinneet hallitusta siihen.
Jos ap ITSE ei osaa ajatella, niin ei kai hän sitten osaa keltään muualtakaan odottaa samaa.
Voi voi apta, sääliksi käy...
Entä siinä tapauksessa että OSAA ITSE AJATELLA mutta kieltävä päätös tulee ulkopuolisilta päivää ennen?
Aika nihkee on nyt järjestellä festareita ja käyttää siihen rahaa jos niitä ei saakkaan pitää. Joku selkeä linja on saatava kuten muualla maailmassa on saatu.
Vierailija kirjoitti:
On osattava... on päätettävä... Tarkoitat varmaan, että sinulle olisi nyt tärkeä saada tietää. Ikävä kyllä kaipaamaasi varmuutta ei näissä asioissa ole. Eikä olisi edes Kekkosella.
Kuvitteletko, että tämä epidemia on sellainen, jonka kulku on täysin ennustettavissa? Kuvitteletko, että rajoitukset ovat hallituksen huvikseen päättämiä?
Päättäjä, joka ei kestä epävarmuutta, voi tietysti päättää nyt, että kesä ollaan kiinni. Jos sinä et kestä epävarmuutta, voit päätyää, että sinun kesäsi menee eristyksissä. Anna muille mahdollisuus vaihtoehtoihin niin pitkään kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Aika nihkee on nyt järjestellä festareita ja käyttää siihen rahaa jos niitä ei saakkaan pitää. Joku selkeä linja on saatava kuten muualla maailmassa on saatu.
Missä on saatu selkeä linja, kerropa!
Sinä voit omalta osaltasi tehdä päätöksen olla ostamatta lippua, jos kaipaat varmuutta.
Kuinka tyhmä pitää olla, jos ei tajua kuinka paljon on yli kymmenen henkeä?
Ovatko suomalaiset oikeasti niin tyhmiä etteivät itse osaa ajatella? Pitää olla valtion suositus, niinkuin se nyt suojaisi joltakin. Ainoastaan kommunistisissa maissa kaikki kysytään ensin valtiolta ja tehdään sitten niinkuin käsketään tosiasioista välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko suomalaiset oikeasti niin tyhmiä etteivät itse osaa ajatella? Pitää olla valtion suositus, niinkuin se nyt suojaisi joltakin. Ainoastaan kommunistisissa maissa kaikki kysytään ensin valtiolta ja tehdään sitten niinkuin käsketään tosiasioista välittämättä.
On ihan eri asia päättää itse peruutuksesta, jolloin joutuu itse kärsimään valtavat tappiot jo tähän mennessä järjestelyiden vaatiman rahan lisäksi, kuin jos tilanne on force majeure, jolloin pystyy perumaan kuluitta eri tahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan eri asia päättää itse peruutuksesta, jolloin joutuu itse kärsimään valtavat tappiot jo tähän mennessä järjestelyiden vaatiman rahan lisäksi, kuin jos tilanne on force majeure, jolloin pystyy perumaan kuluitta eri tahoja.
Ei kommari ymmärrä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan päätökset pitää tehdä tilanteen mukaan, eikä sen perusteella mikä kellekin olisi kätevintä. Nyt on poikkeukselliset olosuhteet ja niiden mukaan on mentävä. Tämä vaatii sopeutumista ja joustoa kaikilta, myös tapahtumajärjestäjiltä.
Ei pissishallituksella sytytä.
Presidentin, opposition, median ja kansalaisten pitää ensin neuvoa heitä. Jos ei vieläkään mene jakeluun, pitää nostaa kovempi meteli ja painostaa, oikein kunnolla hiostaa.
Pakko sanoa nyt että naisista ei ole johtamaan maata. Suomi on tuuliajolla.