Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret ne vaan hengailee edelleen ostareilla ja kauppojen auloissa, ja missä ovat vartijat?!

Vierailija
07.04.2020 |

Nämä hengailevat nuoret viisveisaavat kontaktien välttämisestä. Onko sitten mikään ihme että virus vaan jatkaa leviämistään ja nimenomaan nuoret ja alle nelikymppiset ovat suhteessa eniten tartuntoja saaneita. Missä ovat nyt kauppojen ja ostarien vartijat? Voisivat nämä hätistellä näitä aivan turhia notkujia pois julkisista tiloista. Mutta eipä noita vartijoita enää pahemmin ole näkynyt missään.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä virusta ei ole olemassa. Herätkää jo, lampaat.

Vierailija
2/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeita isänmaan toivoja.

https://www.hs.fi/kaupunki/kerava/art-2000006467169.html

Ei riitä sanat kuvaamaan millaista vastenmielisyyttä tunnen tällaisia tyyppejä vastaan. KAIKILLA luulisi nyt olevan parempaakin tekemistä.

Vierailija
4/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat kunnon töihin. Laumat pitää hajottaa seiskolemasta turhaan, jos ei ole kerta mitään asiaa kauppaan.

Ja vielä pojat syljeskelevät ja polttavat kauppojen ovilla.

Vierailija
5/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kauan kuin nuo notkujat eivät aiheuta ongelmia (esim. metelöimällä, hajottamalla paikkoja tms.), heillä on oikeus olla kauppakeskuksissa. 

Vierailija
6/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsahutin työntekijä sylkäisi tuossa yksi päivä erään ostarin ovella. Että sellaista hygieniaa ravitsemusliikkeessä...

Vierailija
7/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miten hengaileva teinilauma viihdytti itseään heittelemällä jotain pastilleja toistensa suuhun. Ihan väkisin pitää saada taudit leviämään.

Vierailija
8/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin kauan kuin nuo notkujat eivät aiheuta ongelmia (esim. metelöimällä, hajottamalla paikkoja tms.), heillä on oikeus olla kauppakeskuksissa. 

Suomessa on poikkeustila päällä, mutta kaupassa notkuvilla nuorilla on vaan omat koskemattomat oikeutensa. Just!

Vierailija
9/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion ulkokongin muuttaminen sisätilakujanjuoksua vaativaksi oli huono ratkaisu. Nyt toinen puoli kaupunkia on pakotettu sukeltamaan viruslinkoon Sokoksen kongissä jossa kaikki vanhukset kahvittelemassa ja nuoriso seisoskelemassa.

Vierailija
10/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisena hallituksen julistamana poikkeusaikana tuo on häiriökäyttäytymistä ja se pitäisi lopettaa välittömästi!

Vierailija
11/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on poikkeustila päällä, mutta kaupassa notkuvilla nuorilla on vaan omat koskemattomat oikeutensa. Just!

Se oikeus notkua julkisilla paikoilla on kaikilla, ei vain nuorilla. Jos asia ei miellytä, kannattaa ottaa yhteyttä tonne Arkadianmäelle päin.  Varmaan ulkonaliikkumiskielto olisi ainoa laillinen tapa saada ylimääräinen porukka pois julkisilta paikoilta.

Vierailija
12/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisena hallituksen julistamana poikkeusaikana tuo on häiriökäyttäytymistä ja se pitäisi lopettaa välittömästi!

No kun ei nyt vaan ole. 

Vierailija
13/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se juu, surkuhupaisaa katsella nuorisolaisia kierrättämässä yhtä savuketta ringissä. Toisaalta Darwin awards ja silleen.

Vierailija
14/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole, turha notkuminen julkisilla paikoilla on tänä aikana kielletty, et ole ilmeisesti seurannut uutisia ollenkaan.

Vierailija
15/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeekaa ihmiset AVIN ja Poliisin sivuilta mitä tämä kokoontumiskielto tarkoittaa ennen kun tulette tänne leikkimään poliisia. 

Itse asiassa, 10-henkilön kokoontumisrajoitus loppuu 13.4, mutta AVi päättänee jatkamsisesta ennen pääsiäistä. Poliisin sivuilla sitten tarkemmat tiedot mitä tällä asialla oikeastaan tarkoitetaan käytännössä ja missä tapauksessa voi sakkoja seurata. 

Ei ole mitään määräystä, jonka perusteella mitkään stevarit vois hajoittaa ryhmiä. Tää kaikki on tullut niin äkkiä, ja muistakaa että suurin osa on vain kehoituksia. Sen sijaan se uudenmaan rajahomma päättäjät tosissaan ja määrätty valvojat.  Tarkoittaa käytännössä sitä, että ihmisjoukkojen valvontaan ei ole resursseja. 

Esim töissä kysyttiin kauanko etätyö kestää. Pomoilla ei vastausta. On päätetty, että kaikki get2getherit, myös palaverit on peruttu tyyliin juhannukseen asti. Sen sijaan mistään etätöistä ei ole päätöstä. Pelkkä suositus olla nyt etänä. EI päätetty loppuuko pääsiäisen jälkeen, 13.5 vai 31.5.... Käytännössä tämä tarkoittaa, että työpaikalle saa mennä. Ja yllättävän moni tiimi menee miltei joka päivä, saattaa kokoustaakin yli 10 hlö useamman kerran viikossa. Meillä on huomenna kokous mihin tulee enemmän kuin 10 ja silloin pitää vaan ilmoittautua etukäteen, että pystyy noudattamaan turvavälejä. Mitä korkeampana hierarkiassa sitä useammin EI olla etänä. 

Olen nähnyt pariin otteeseen Helsingissä kantasuomalaisia urheilukentillä joukouttain. Turvaväleistä viis. Yleensä nuorisoa, sekä nuoret aikuiset + lapsiperheet.  Tämä lisääntynee lämpötilan noustessa ja pääsiäisenä. Paljon on ollut somessa osviittaa laumaryntäyksistä virkistysalueille.

Että turha täällä on haukkua ketään. Ai niin. Itse istun kotona yksin, käyn yksin kävelyllä ja silloin tällöin kaupassa, töissä ja kuntosalilla. En ole ollut lähikontaktissa, kehenkään kohta 4 viikkoon. Siis lähempänä kuin metrin. 

Vierailija
16/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat sitten seuraavat työssäkäyviä, siistejä veronmaksajia.

Kuten minua. Minulla on siisti valkoinen villatakki, pitkä vaalea tukka, pieni laukku. Kävelen nopeasti ja olen super asiallinen. Mun perään sitten mennään.

Ulkona iso, haiseva narkkarijengi.

Mielestäni noi vartijat ovat korruptioitunutta väkeä.

Vierailija
17/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat sitten seuraavat työssäkäyviä, siistejä veronmaksajia.

Kuten minua. Minulla on siisti valkoinen villatakki, pitkä vaalea tukka, pieni laukku. Kävelen nopeasti ja olen super asiallinen. Mun perään sitten mennään.

Ulkona iso, haiseva narkkarijengi.

Mielestäni noi vartijat ovat korruptioitunutta väkeä.

Jos narkit ovat ulkopuolella, se ei ole vartijan toimialuetta.

Vierailija
18/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole, turha notkuminen julkisilla paikoilla on tänä aikana kielletty, et ole ilmeisesti seurannut uutisia ollenkaan.

Ei ole kielletty vaan sitä on vältettävä. 

Vierailija
19/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen pallokenttä oli täynnä nuoria harjoittelemassa ja osa istuskeli juttelemassa lähekkäin nurmella. Näin urheiluseurat kantavat nyt vastuunsa!!

Vierailija
20/59 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeita isänmaan toivoja.

https://www.hs.fi/kaupunki/kerava/art-2000006467169.html

Mahtavasti muotoiltu tämä:

"Nuorisoporukat rikkoivat kauppakeskuksen omaisuutta ja huutelivat epäasiallisesti ohikulkijoille Keravalla, vaikka joukkokokoontumiset on kielletty virusriskin takia."

Kauppakeskuksen omaisuuden rikkominen ja ohikulkijoiden häiritseminen olisikin ihan ymmärrettävää normaalisti. Mutta kun joukkokokoontumiset on kielletty...