No voihan.... =O Nordea eväsi lainaturvavakuutuksen perheterapian (uusperheelle) takia!!!
Ihan uskomatonta.
Olisipa tämän edes tiennyt etukäteen, en olisi ottanut lainaa Nordeasta, tarjouksia oli muualtakin.
Nordea vielä vetkutteli asian 2kk, ensin ei tullut tarvittavia lomakkeita, pyynnöistäni huolimatta jne. 2kk sitten jo vahvistin ottavani heidän tarjoaman vakuutuksen, kun nostin asuntolainan. Uskomattoman kauan kesti heillä tämän asian hoitaminen ja pyörittely, ja nyt sitten keksivät päättää että eivät myönnä lainaturvavakuutusta.
Myöskin heidän palvelu oli koko ajan valitettavan hidasta ja tosi ynseää, ja jouduin tekemään töitä ja soittelemaan ympäriinsä, jotta sain ylipäänsä asiaa eteenpäin. Tulee mieleen, kostivatko sitten tämän minulle, kun itsellään oli jäänyt asioita hoitamatta...
(Ja minulla toki muita henkilövakuutuksia vakuutusyhtiöltä, jotka meni heittämällä läpi - olisin vaan ottanut tuon NOrdeankin lähinnä työttömyyden varalta.)
Ja minulla ei siis ole mitään varsinaista sairautta. Olen aikanaan hakenut Kelan korvaamaan perheterapiaa, kun oli tuen ja sparrailun tarve uusperhetilanteeseen (jota ei enää ole), ja tätä varten kävin työterveyslääkärillä saadakseni lähetteen.
Jotenkin tuntuu aika vähäpätöiseltä syyltä evätä vakuutus.
Noh, Nordea hoiti homman joka tapauksessa niin huonosti että nyt lähtee lainat uudelleen kilpailutukseen, otin sitten vakuutusta tai ei. (Itse asiassa, työttömyyden varalle, ehkä parempi vaan pitääkin sitä vakuutusturvan korvausta vastaava summa tilillä varalla, ei tarvitse maksaa edes veroja kun ottaa tililtä omia rahojaan, toisin kuin pankin maksamassa korvauksessa... ja muu vakutuusturva mulla tosiaan on jo vakuutusyhtiöstäni sairauden jne. varalle.)
Ylipäänsä Nordean palvelu on mennyt muutaman viime vuoden varrella täysin alas (verraten pariin muuhun pankkiin joita käytän), ja oli virhe jatkaa asiointia siellä, edullisen marginaalin perässä.
Mutta onko muilla kokemuksia, että lainaturvavakuutusta ei tosiaan saa, jos on mitään kohtaa jossa vastaa "kyllä" heidän lomakkeella (ne muista mikä sanamuoto oli, mutta siinä piti esim. mainita jos on käynyt vaikka vain perheneuvolassa! =O Aika monihan käy nykyään jos esim. lapsilla jotain sparrailutarpeita kuten koulukiusaamisen tai keskittymisen parantamisen takia.)