Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistinen mies ei suostu eroon!

Vierailija
07.04.2020 |

Kaipaisin kipeästi neuvoja! Narsistinen ex-mies ei suostu eroamaan. Olen aivan loppu ja uupunut. Mulla on kaks lasta, jotka eivät siis ole miehen omia, olen niiden yksinhuoltaja. Miehellä on avain meidän asuntoon ja tietty tavaroita täällä eikä suostu muuttamaan pois tai luovuttamaan avainta. Eilenkin tapeltiin koko päivä. Mä itkin ja huusin lopulta, että eikö se voi vaan lähteä. Mikään ei auta! Olen välillä miettinyt, että pitäiskö soittaa poliisit hakemaan se. No se varmaan häipyis ennen ku ne tulis ja tulis kohta avaimensa kans takas. Lukkoja ei voi vaihtaa, koska nää on opiskelija-asuntoja (avain käy myös pesutuvan, varaston, saunan -ja kerhotilojen oviin sekä muihinkin rappukäytäviin), pitäis sarjottaa sit kaikki. Tulis varmaan aika kalliiksi. En tiedä mitä teen. Haluun sen vaan ulos mun ja lasten elämästä. Mies on tosi kontrolloiva, mua 10 vuotta vanhempi, ulkoisesti menestynyt, (hyvä työ yms.), luonteeltaan täys narsisti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö nyt. Mies ei ole siellä kirjoilla, eli soitat poliisille jos mies ei suostu luovuttamaan avainta. Kyllä ne sen verran tulevat taivuttelemaan, että saavat kuspäältä avaimen pois. Sehän on sinun omaisuuttasi.

Vierailija
22/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ota mieheltä avainta pois?

Noista ei yleensä pääse eroon, ennenkuin ne löytää seuraavan uhrin.

Lukotkin voi vaihtaa, tulee maksamaan mutta pieni hinta elämästä. Tai sä voit muuttaa pois. Jos mies ei ole asunnossa kirjoilla niin saat avaimesta takaisin poliisin kanssa. Miehen kamoista sun ei kuulu huolehtia, annat sille vaikka kuun loppuun aikaa ja teet vielä kirjallisen nootin siitä. Jos ei saa roudattua romppeitaan pois niin löytää ne roskiksesta.

Tai saatko ketään luotettua miestä avuksesi? Esim veljeä tai ystävää?

Olen yrittänyt ottaa avainta, ei anna sitä. Käyttäytyy väkivaltaisesti jos yritän ottaa. Tuli just mieleen, että voisin ensi yönä sen nukkuessa viedä avaimen ja seuraavan kerran ku se lähtis niin takas ei olis tulemista! Tavarat voisin viedä ulkopuolelle. Tosi ilkeestihän toi olis tehty, mutta kun ei täst muuten tuu mitään. Lukkojen vaihtoo oon kans miettinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samankaltainen tilanne, mies muutti epävirallisesti luokseni ja kun halusin erota, hän kieltäytyi muuttamasta pois. Onnistuin lopulta saamaan hänet pois kun pyysin vanhempiani puhumaan hänelle, äitini soitti myös poliisille ja sieltä sanottiin, että jos hän ei olisi vapaaehtoisesti suostunut lähtemään niin myös poliisin olisi voinut pyytää avuksi poistamaan asuntoon kuulumaton asunnosta.

Soita siis poliisille ja kysy miten sinun tulee menetellä tilanteessa. Jos mies on maksanut sinulle vuokraa niin voi olla että vaaditaan ensin kirjallinen irtisanomisilmoitus (vuokranmaksu katsotaan jonkinlaiseksi vuokrasuhteeksi), eli joku paperi jossa annat tietyn ajan aikaa muuttaa pois ja on miehen allekirjoitus. Jos mies ei suostu allekirjoittamaan niin riittää kahden todistajan allekirjoitukset siitä että olet tuon irtisanomisilmoituksen hänelle näyttänyt.

Miehen tavaroista et ole vastuussa, on aivan hänen oma ongelmansa jos ei niitä suostu viemään pois ennen kuin poliisi tulee hakemaan hänet :D Tsemppiä ja nyt tosiaan yhteys poliisiin!

Vierailija
24/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija-asunnosta pääsee kyllä helposti pois, jos niin haluaa.

Niin pääsee, mutta en halua muuttaa omasta asunnostani pois. Yliopisto-opiskelijana ja kahden lapsen yksinhuoltajana rahatkin on niin tiukilla ettei täällä Helsingissä olisi varaa muualla asuakaan kuin opiskelija-asunnossa. Tässä on 400e halvempi vuokra kuin edellisessä asunnossani Kannelmäessä. Että Kontulaan pitäis varmaan lasten kanssa muuttaa, että rahat riittäis. Nyt asutaan Leppävaarassa ihanalla rauhallisella alueella.

Okei. Tämä olikin trolli.

Hyvää päivä jatkoa!

Miten niin trolli?? Mistä niin päättelet? Tuntuu tosi kurjalta tuollaiset kommentit. Ehkä olisi rahaa, jos oikeen kukkaronnyöriä kiristäis, mutta en halua. Musta on mukavaa, kun opiskelija-asuntoon muuton myötä jää nykyään enemmän rahaa käyttöön.

Vierailija
25/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille viesti, ettei tulisi ainakaan viikonloppuna, kun sulla on jo uusi miesystävä.

Vierailija
26/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika taas. Ilmoitus vuokranantajalle että talon avain on asiattoman, väkivaltaisen henkilön käsissä jolta sitä ei saada pois. Pikasesti uusi sarjoitus vähintään sulle, mieluiten koko taloon. Maksaa jotain mutta eiköhän tollaseen rahat löydy. 

Onko ihmiset oikeesti näin idiootteja nykyään?

Vierailija
27/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lapset minkä ikäisiä?

Sanoit että mies käyttäytyy väkivaltaisesti, mitä se tekee?

Siinä on jo tarpeeksi syytä kutsua poliisit.

Onko sulla teidän viestien vaihto tallessa? Uhkaileeko mies?

Vierailija
28/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on 3 -ja 5-vuotiaat. Väkivaltaisella käytöksellä tarkoitin tönimistä ja kiinni pitämistä riitatilanteissa etten pääse lähtemään pois. Ei siis riehu tai lyö. Viestit ei muuten oo tallella ja ei onneksi uhkaile.

Vierailija
29/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...tönimistä ja kiinni pitämistä..."

Lievää pahoinpitelyä rikostermistössä.

Vierailija
30/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat niin pieniä, että kun soitat (oli se sitten poliisi, sossu tai turvatalo), niin vetoa lapsiin ja niiden hyvinvointiin. Saat miehen ulos alta aikayksikön.

Vierailija
31/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika taas. Ilmoitus vuokranantajalle että talon avain on asiattoman, väkivaltaisen henkilön käsissä jolta sitä ei saada pois. Pikasesti uusi sarjoitus vähintään sulle, mieluiten koko taloon. Maksaa jotain mutta eiköhän tollaseen rahat löydy. 

Onko ihmiset oikeesti näin idiootteja nykyään?

Vuokranantaja ei voi tulla kantamaan miestä ulos asunnosta vaan siihen vaaditaan poliisi. Ja mistä luulet opiskelijan repivän rahat koko talon uudelleensarjoittamiseen? Sehän voi maksaa tonneja, ei opiskelija saa yhtäkkiä taiottua tuollaista summaa mistään (ellei sitten kuulu vähemmistöön, jolla on poikkeuksellisen hyvä rahatilanne opiskelijana).

Vierailija
32/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto, syyte häiriköinnistä. Muuta itse.

Vierailija
33/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on 3 -ja 5-vuotiaat. Väkivaltaisella käytöksellä tarkoitin tönimistä ja kiinni pitämistä riitatilanteissa etten pääse lähtemään pois. Ei siis riehu tai lyö. Viestit ei muuten oo tallella ja ei onneksi uhkaile.

Ai niin, eilen muuten uhkaili. Sanoin, että soitan poliisit jos hän ei suostu lähtemään. Mies sanoi, että soita vaan, mutta hän sitten kertoo kuinka minä olen lyönyt häntä (en siis tietenkään oikeasti ole) ja riehun lasteni nähden. Okei, tuli huudettua kun petti maltti :( Mies on taitava provosoimaan. En aio antaa sen tapahtua toiste.

Vierailija
34/34 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiassa pitäisi kääntyä tuomioistuimen puoleen, ja päätöshän voi sieltä sitten olla ihan yhtä hyvin että sinä lähdet asunnosta. Poliisit eivät hae miestä ellei hän ole väkivaltainen. Jokaisella kun on oikeus olla asunnossaan. Kyllä se sinun pitää lähteä jos haluat että pääset hänestä nopeasti eroon.

Tässä asiassa ei auta tuomioistuinkaan, kun mies ei ole virallisesti asunnossa kirjoilla. Tässä tapauksessa voi tulla myös aloittajalla rikossyyte petoksesta, esim. asumistuet, jne.

Ei tule syytettä petoksesta. Miksi valehtelet? Kela voi periä asumistukia takaisin, mutta se riski kannattaa ottaa että pääsee eroon tod näk tulevasta mu rha ajastaan.

Erilaisten tukien huijaaminen voidaan luokittella petokseksi. Kela on aika ankara näissä asioissa ja käräjille voi joutua, vaikka maksaisi tuet takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi