Minkälaista ihmistä kadehdit?
Kommentit (16)
Tietysti tuo sama minkä jo ensimmäinen mainitsi; terveys. Sitä kun ei kuitenkaan voi aina valita. Sitten tietysti pinnalliset ulkonäköseikat joista saatan olla jollekin kateellinen, mutta ulkonäköönsäkään ei voi määräänsä enempää vaikuttaa. Kadehdin ihmisiä jotka osaavat heittäytyä, olla rohkeita ja riskeitä huolimatta pyrkiä kohti sitä mitä haluavat. Itse olen jänishousu ja jätän haaveita toteuttamatta koska pelkään. Kadehdin myös heitä jotka osaavat elää hetkessä ja olla välillä stressaamatta.
Normaalit ihmiset sietää pientä kateutta, joka voi parhaimmillaan auttaa kehittämään omiakin vahvuuksia eikä vahingoita ketään. Normaalin ihmisen "pimeä puoli" on hallittavissa.
Mutta ongelma on kun kateutta sanotaan narsistisesti häiriintyneiden motiiviksi. He eivät siedä että muilla on jotain mitä heillä ei ole.
Silloin ei ole kyse siitä toisesta, vaan narsisti voi vihata mitä tahansa, narsisti voi kadehtia mitä tahansa. Vika on aina vain narsistin päässä. Hän myös kuvittelee että muut on hänelle kateellisia, vaikka ei ole.
Kukaan terve ihminen ei voi kadehtia narsistia millään tavalla.
Kadehdin ihmisiä joilla on kykyä nähdä kauaskantoisesti ja mielikuvitusta käyttäen visioida tilaa ja tilanteita uudelleen.
Esim. vanhan talon kunnostusremontti. Ammattilaisilla on visioita, tietotaitoa ja näkemystä, joita en itse kykene hahmottamaan.
Samalla, kun itse näen vain karmean läävän, näkee ammattilainen upeat kunnostus- ja remonttimahdollisuudet, uudet pinnat, kalusteet, jne. Kadehdin tällaista mielikuvituksen mahtavaa voimaa, jolla voi nähdä sen remontin koko kulku alusta loppuun saakka.
Tämä remonttiaihe oli vain esimerkki. Onhan niitä paljon muitakin tilanteita/ asioita joihin tarvitaan kauaskatseisuutta ja näkemystä suunitteluasteesta lopulliseen toteuttamiseen.
Itse olen täysin mielikuvitusköyhä tapaus.
Olis kiva olla pitkä, tumma, komea, rikas ja fiksu. Hyvähampainen, urheilullinen ja onnekas. En ole mitään noista.
Kadehdin ihmisiä, joilla on ollut mahdollisuus ja älyä kouluttautua tohtoriksi asti ja työllistyä tohtorin tutkinnollaan johonkin järkevään. Kahdehdin heitä, joille normaali syöminen ei ole ongelma ja jotka pysyvät hoikkina ilman järkyttävää voimain ponnistusta päivästä toiseen. Kadehdin sosiaalisesti kyvykkäitä ihmisiä, joilla on paljon erilaisia kontakteja elämän eri osa-alueilla.
Itse olen introvertti, enkä oikein osaa olla muiden kanssa. Minulla on hirveällä työllä raapaistu maisterin tutkinto, joka ei kuitenkaan ole työllistänyt minua omalle alalle. Olen ylipainoinen, enkä pysty omin avuin laihtumaan.
Kadehdin ihmisiä, joilla on ollut rakastavat ja kannustavat vanhemmat. Lämminhenkinen koti, jossa ovat saaneet kasvaa onnellisiksi ja tasapainoisiksi ihmisiksi.
Kadehdin uraorientoituneita. Heillä on selkeä näkemys siitä, mitä haluavat tehdä elämässään ja mitä saavuttaa. Heillä on intohimoa asiaansa kohtaan. On paljon energiaa, rohkeutta ja sinnikkyyttä.
Minä sen sijaan olen vain tällainen ajelehtija. En tiedä mitä alkaisin tekemään. Pienipalkkaisia hanttihommia olen tehnyt tähän asti.
Mä en kadehdi ketään. Keskityn itseni hoitamiseen, työssäkäyntiin ja läheisiin ihmissuhteisiin 🤗
Kadehdin ihmisiä, joilla on terveet lapset. Kaikesta yrityksestäni huolimatta lapseni on pitkäaikaissairas eikä parane koskaan. En uskalla tehdä toista, joka voisi olla terve, koska pelkään etten jaksaisikaan.
Kauniita ja rikkaita, jotka ovat silti ystävällisiä ja mukavia, ja joiden lapsetkin menestyy ja ovat yhtä ihania kuin vanhempansa.
Olen kateellinen ihmisille, joilla on iso, tiivis ja läheinen suku ja/tai ystäväporukka.
En tiedä miten saisin lisää sukulaisia??
Kadehdin bisneksen tekijöitä. En mitään ammatinharjoittajia vaan sitä, että osaa työllistää muita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen ihmisille, joilla on iso, tiivis ja läheinen suku ja/tai ystäväporukka.
En tiedä miten saisin lisää sukulaisia??
Nai joku italialainen
Kadehdin sellaisia ihmisiä, joilla:
- on rakastavat vanhemmat,
- selkeä visio mitä haluavat elämältä,
- on onnea niin työelämässä kuin rakkaudessakin,
-on taloudellista turvallisuutta,
-on ystäviä,
Kadehdin ihmisiä jotka saavat elää terveinä. Sitä ei niin vaan kehitetä.