Myyjä otti itselleen kopion kauppakuitistani MIKSI?
Tällä palstalla kun kaikki asiat tiedetään niin hyvin, niin voisiko joku valaista mitä kauppakuitin kopiolla voi tehdä/mitä tietoja siitä irtoaa. Maksoin yhdistetyllä bonus- ja pankkikortilla.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kysymys ap. Kipaiseppa kaupan omistajalla, et menetä mitään , voit sanoa vaan että haluat vaan selvittää mihin tuollaista tarvitaan. Ei hän siitä suuttune.
Älkää oikeasti tehkö näin. Kuitista otetaan kirjanpitoon kopio, se tulostuu yleensä tupalana (ettekö oikeasti ole ikinä huomannut? Esim monesti ravintolassa, tarjoilija repii maksupäätteestä toisen itselleen ja toinen menee asiakkaalle) ja kassa ottaa toisen. Sitten voi tarpeen mukaan tarkistaa, että tilittynyt summa täsmää.
Luulen, että heillä oli järjestelmässä ongelma ettei tulostu, siksi tekevät manuaalisesti.
Olen tehnyt paljon vuoroja S-kauppojen kassoilla. Kuitista otetaan yleensä kopio silloin, jos asiakas on maksanut kortilla ja pitää laittaa asiakkaan allekirjoitus tulostuvalle tositteelle. Silloin pitää tulostaa lisäksi kopio kuitista allekirjoitustositteen kaveriksi. Joskus kuittikopioita otetaan, kun myydään veikkausta. Kuittikopioita tulee otettua paljon ja monissa eri tilanteissa. Niissä ei näy asiakkaiden henk.koht. tietoja vaan niistä tarkistetaan kirjanpidollisia asioita, ja siitä näkee kuka työntekijä on palvellut asiakasta, niin jos on epäselvyyksiä, niin tältä työntekijältä voidaan kysyä asiasta lisää.
Jänniä salaliittoteorioita tästäkin saatiin aikaiseksi... Kuten joku täällä jo sanoikin, niitä kuitteja pystyy tulostamaan jälkeenpäin vaikka miljoona kpl. Itse tulostan joskus kuitin uudestaan, jos kassalla ei ole suttupaperia ja pitää kirjoittaa vaikka asiakaspalaute ylös (esim. tuotetoive).
Ap, ostoksesi ilmensivät sellaista kepeää mutta perinpohjaista yläluokkaisuutta, että kassa päätti yrittää tulla sinun kaltaiseksesi. Hyvä alku on jäljitellä ruokaostoksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin kauan sitten hapurilaispaikkaan nostettuani juuri sitä ennen 500 automaatista. Ajattelin jo jonossa miten tyttö on minusta epärehdin oloisen näköinen mutta kuittasin ajatuksen pois. Maksoin sen yhden hampurilaisen sillä 500 lla ja sain takaisin 50 stä.
Katsoin tyttöä ja hän tiuskasi : mitä???
-No annahan ne ne yli neljäsataa tänne.
- Hahha sanoi tyttö ja huusi koko salille: täällä on asiakas joka yrittää saada minulta ylimääräistä rahaa!
Onneksi paikan omistaja kurkisti verhon takaa. Tyttö näytti kassasta muka :
-No katsohan vaan tuossahan tuo sun viiskymppises on!
Omistaja tuli tytön taakse, Sanoin että nyt tänne tulee poliisi. Omistaja sanoi että kassa on laskettava ja siihen menee aikaa ja paikka on suljettava. OK, mulla on aikaa senkun laskette.
Sain rahani. En tiedä miten tytölle kävi. Mutta paikka oli lähellä ravintoloita ja kännisiä asiakkaita virtasi. Itse olin selvinpäin.Voin vaan kuvitella....
Ja sitten kaikki paikalla olleet taputtivat.
Ei tarvi taputtaa, mutta oli hyvä opetus miten on katsottava miten rahasta saa takaisin.
Mulle kävi kerran munkkikahvilassa niin, että maksoin tonnilla ja se myyjä antoi kympistä takaisin. Sitten se vaan tuijotti, kun sanoin, että se oli tonnin seteli.
Nää on niin typeriä tilanteita. Eihän kukaan hampurilaisravintolassa maksa 500 € setelillä, tai kahvilassa. Sama päti markka-aikana tonnin seteliin. Joten jos siellä kassalootassa tällainen seteli ajelehtii, niin aika varma voi kassakin olla että se on siltä asiakkaalta tullut, joka ko. setelillä väittää maksaneensa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt paljon vuoroja S-kauppojen kassoilla. Kuitista otetaan yleensä kopio silloin, jos asiakas on maksanut kortilla ja pitää laittaa asiakkaan allekirjoitus tulostuvalle tositteelle. Silloin pitää tulostaa lisäksi kopio kuitista allekirjoitustositteen kaveriksi. Joskus kuittikopioita otetaan, kun myydään veikkausta. Kuittikopioita tulee otettua paljon ja monissa eri tilanteissa. Niissä ei näy asiakkaiden henk.koht. tietoja vaan niistä tarkistetaan kirjanpidollisia asioita, ja siitä näkee kuka työntekijä on palvellut asiakasta, niin jos on epäselvyyksiä, niin tältä työntekijältä voidaan kysyä asiasta lisää.
Jänniä salaliittoteorioita tästäkin saatiin aikaiseksi... Kuten joku täällä jo sanoikin, niitä kuitteja pystyy tulostamaan jälkeenpäin vaikka miljoona kpl. Itse tulostan joskus kuitin uudestaan, jos kassalla ei ole suttupaperia ja pitää kirjoittaa vaikka asiakaspalaute ylös (esim. tuotetoive).
Mä luulen, ettei hän tulostanut kuittia, vaan otti itselleen juuri tuota muistipaperia.
Mä vaan painan kuittitulostimen nappia ja otan sieltä pätkän puhdasta paperia.
En ole ikinä edes kuvitellut, että joku asiakas epäilisi mua jostain "rikollisesta" toiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Menin kauan sitten hapurilaispaikkaan nostettuani juuri sitä ennen 500 automaatista.
*BZZZT*
Bullshit detected!
Ei se myyjä saa siitä mitään tietoja SUSTA irti.
Enintään kyhää jonkun menestysreseptin ostostesi pohjalta, jos olit joku Hans Välimäki.