Neljä viikkoa lämpöilyä
Olen ollut kohta neljä viikkoa lievässä lämmössä, vaihdellen 37-37.5. Ei juurikaan muita oireita, lähinnä hengitysteissä alkavan flunssan tunnetta, joka ei ole siitä äitynyt pahemmaksi. Tällä viikolla olen ollut yhteydessä sekä terveysasemalle että koronaneuvontaan. Molemmissa sanottu vain että seuraa vointia ja jos pahenee tai pitkittyy (eikö ole jo pitkittynyt??) niin uudestaan yhteyttä. Mihinkään tutkimuksiin tai testeihin minua ei ole otettu.
Mitä tässä voisi parantumisensa eteen tehdä? Itse arvelen, että on koronaa mutta sitä ei saa nyt mitenkään selville kun ei testata. En ole ihan varma, mitä tässä tilanteessa ylipäänsä saa tehdä. Voinko käydä kaupassa? Harrastaa liikuntaa?
Kommentit (7)
Kuinkahan kauan tän pitäisi kestää, että terveydenhuollossa luokitellaan pitkittyneeksi? -ap
Syö vähän raakaa sipulia päivittäin. Ja monivitamiineja.
Pysy kotona ja karanteenissa. Toi vaikuttaa aika huolestuttavalta mutta eihän sille mitään ole tehtävissä. Paranee aikanansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan kauan tän pitäisi kestää, että terveydenhuollossa luokitellaan pitkittyneeksi? -ap
Joka kerta kun kysyt, niin vielä viikko eteenpäin. :P
Täällä kohtalotoveri!
Aaltoilevaa lämpöä, välillä muutama päivä normaalilämpö ja sitten taas. Kurkku on ärsyttävä, makuaisti hieman pois ja pikkuisen köhityttää. Hieman väsynyt ja päätä särkee, mutta lievästi.
Päivi Sillanaukee. Pikkuhiljaa alkaa hänen ammattitaidottomuus kyrsiä. Junnaa ja puolustelee, selittelee.
Hänen takia ei julkisia testejä saa.
Ei mitenkään erikoista, että pientä lämpöilyä kestää ja kestää. Ihan kuulemma tavallista, jos olet nainen.
Minulla oli joskus parikymppisenä tuollalailla, alkavan flunssan tuntua ja lämpöilyä. Terveyskeskuksessa mitattiin vain pikaserp ja sen ollessa normaali, passitettiin kotiin. Kaikkineen lämpöily taisi kestää reilu kaksi kuukautta ja meni sitten ohi itsestään.
Tänä vuonna sairastin talvilomalla flunssan, josta jäi lämpöily ns. päälle ja kesti neljä viikkoa. Nyt en jaksanut edes soittaa arvausasemalle, siinä se meni ohi itsekseen ja odotellessa elelin normaalia elämää. Täällä ei ollut koronatartuntoja vielä tuolloin.
Eli ei välttämättä ole koronaa eikä välttämättä vaadi mitään toimenpiteitä vaan menee ohi itsestään.
Et sä kai muuta voi tehdä kuin elää normaalisti ja pysyä karanteenissa, jos se vaan on mahdollista.