Mikähän minulla oli yöllä? Heti kun liikkui iski karmea paha olo, samanlainen kuin merisairaudessa. En uskaltanut liikkua enkä pystynyt nukkumaan?
Kommentit (16)
Mulla oli kerran tuommoinen kun olin syönyt illalla einesperunasalaattia :D Siinä oli kai raakoja ne perunat ja maha tulkitsi ne ehkä joksikin vierasesineiksi. Kävin ykäämässä sen salaatin pois ja olo parani välittömästi.
Minulla on ollut niskajumin aiheuttamaa pahaa olo oloa mutta tämä oli erillaista, tuntui oikeasti samalta kuin kovassa aallokossa laivalla! Iski yhtäkkiä kun alkuillasta katsoin telkkaa ja luulin että nukkumaan meno auttaisi, mutta paheni vain. Ja nyt alkoi taas kun koetin syödä jotain.
Mietin kehtaanko soittaa päivystykseen?
Ap
Asentohuimaukseltahan tuo kuulostaa tai onko sulla korvat tukossa vaikusta esimerkiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut niskajumin aiheuttamaa pahaa olo oloa mutta tämä oli erillaista, tuntui oikeasti samalta kuin kovassa aallokossa laivalla! Iski yhtäkkiä kun alkuillasta katsoin telkkaa ja luulin että nukkumaan meno auttaisi, mutta paheni vain. Ja nyt alkoi taas kun koetin syödä jotain.
Mietin kehtaanko soittaa päivystykseen?
Ap
Soita vaan, onhan se pelottavaa, kun tulee joku tuollainen uusi juttu.
Hyvänlaatuinen asentohuimaus, kuten jo aiemmin sanottu.
Ei vaarallinen, vaikka onkin hyvin epämiellyttävä.
Menee ohi itsekseen. Jos huimaus on voimakasta ja vaikeuttaa elämää, tilaa voi helpottaa asentohoidolla (googlaa "Epleyn manööveri").
Joo, asentohuimaukselta kuulostaa. Soita saat neuvoja liikkeisiin, jotka auttavat pikkuhiljaa.
Isällä on Menier ja siinä on samantyyppisiä oireita. Huimaa ja oksettaa joitain kymmeniä minuutteja, jonka jälkeen todella väsynyt olo. Ei ole oireita ollut kyllä aikoihin ruokavaliomuutosten jälkeen.
Asentohuimausta voi olla. Täysin vaaraton mutta todella pelottava ekalla kerralla.
Soita varalta. Voi olla jotakin muutakin. Onko kasvot ennallaan?
Kuulostaa asentohuimaukselta. Se tuntuu tosi pelottavalta, mutta on vaaratonta. Päivystys ei voi välttämättä tehdä mitään, mutta fysioterapeutti voi. Itselläni kun oli tämä vaiva, lääkäristä ei ollut mitään apua, mutta fyssari tiesi heti, mikä on vialla, ja antoi ohjeet asentohoitoon. Näitä löytyy netistäkin. Esim. Epleyn tai Lempertin manööveri -hakusanoilla.
Paheneeko huimausa kun liikut. Tällöin luultavasti asentohuimaus. Vai onko asennosta riippumatonta kovaa huimausta joka kestää jokusen tunnin? Kuuletko normaalisti kummallakin korvalla, onko tinnitusta?
Soita päivystykseen, huimaus on oire joka on syytä tutkia
Soita vaan, asentohuimaus ehkä.
Tai onko raskaus mahdollinen? Minulla raskauspahoinvointi esiintyy juurikin aamuyöllä, herätessäni kedken unien, ja tuntuu juurikin siltä, kuin olisi matkapahoinvointia.
Koronan oireista yksi on tuollainen
Höpsis tuo mitään koronaa ole. Ihan tavalliselta asentohuimaukselta kuulostaa! Mullakin on sitä ollut muutaman kerran. Olo oli kuin Särkänniemen vemputtimissa. Meni ihan itsekseen ohi parissa päivässä.
Meniere tai veren sokeri tod alhaalla, ehkä niskahartiaseutu tuhannen jumissa, ota yhteys lääkäriin.
Siis pyörikö silmissä jotenkin? Ehkä hyvänlaatuinen asentohuimaus.